home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Macan
 
Porsche je prošle godine morao da povuče originalni Macan iz Evrope – ne zato što je to želeo, nego zato što je morao. Benzinski crossover nije zadovoljio nova pravila bezbednosti (GSR2) koja su stupila na snagu u julu 2024., pa je Cufenhausen bio prisiljen da ugasi svoj najprodavaniji model na Starom kontinentu. Macan se i dalje prodaje na tržištima koja ne primenjuju GSR2 propise, ali mu se ipak bliži kraj – proizvodnja će završiti sledeće godine. Nakon toga sledi – novi benzinski crossover.

Porsche je ranije ove godine najavio da razmatra potpuno novi model s klasičnim motorom, u sklopu ulaganja u benzinsku i hibridnu tehnologiju. Ta odluka je sada potvrđena – novi crossover na benzinski i hibridni pogon stiže na tržište 2028. godine, prenosi Index.hr.

Tokom predstavljanja poslovnih rezultata za prvu polovinu 2025., izvršni direktor Oliver Blume je najavio da će novi SUV biti "vrlo tipičan Porsche za taj segment, ali jasno različit od električnog Macana". Kompanija ubrzava razvoj da bi ga dovela na tržište u rekordnom roku.

Iako Blume nije otkrio kako će model biti spreman do 2028., verovatno će koristiti Volkswagenovu novu platformu Premium Platform Combustion (PPC), na kojoj je napravljen i novi Audi Q5. To ne bi bilo iznenađenje jer je i postojeći Macan izgrađen na staroj Q5 platformi, a Porsche je već poručio da će novi model "iskoristiti sinergije" unutar VW grupe.

Najnoviji Q5, prvi SUV na PPC arhitekturi, dolazi s benzinskim i dizelskim četvorocilindrašima, plug-in hibridnim opcijama i snažnijim 3.0 V6 motorom s 362 KS u modelu SQ5. Još nije poznato da li će Porscheov novi crossover pratiti Q5/SQ5 ponudu, ali dizel je isključen jer je Porsche još 2018. nakon Dieselgatea napustio tu tehnologiju.

Dizajn novog modela još se drži u tajnosti, ali Blume kaže da će imati "prepoznatljiv Porscheov profil" i veličinu sličnu Macanu. Ime Macan ubuduće će biti rezervisano isključivo za električnu drugu generaciju koja dolazi nakon što se originalni model povuče 2026., što znači da će između benzinskog Macana i električnog naslednika postojati dvogodišnja praznina.

Porsche prvo nije planirao da razvija još jedan SUV s motorom na unutrašnje sagorevanje, računajući na uspeh električnog Macana. Međutoim, slabiji od očekivanog rast prodaje električnih vozila naterao je upravu da promeni planove i vrati se klasičnim pogonima.

Izvor: Index.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 87



Komentari