Stiže električni Ford pick-up za 30.000 dolara

To je međutim tek početak, je najava uključuje celu porodicu pristupačnih električnih vozila koja će uslediti nakon ovog kamioneta.
Dakle, proizvodnja novog električnog kamioneta će početi u Fordovoj fabrici u Luisvilu u Kentakiju za dve godine, a koštaće 30.000 dolara (25.765 evra). Ford ovde ističe da je cena jednaka ceni Modela T pre jednog veka, prilagođena inflaciji.
Sem toga, Ford kaže i da će njegov električni pick-up – koji bi mogao da se zove Ranchero – biti brz kao Ecoboost Mustang.
Ford takođe obećava da će kabina sa četvoro vrata imati isto toliko unutrašnjeg prostora kao i Toyota RAV4, uz najavu da će u zadnji prtljažni prostor moći da se smeste daske za surfovanje i druga oprema.
Novo električno vozilo će se bazirati na potpuno novoj fleksibilnoj električnoj platformi koja će iznedriti ogromnu porodicu drugih električnih vozila (od hečbeka, krosovera, preko kombija do SUV vozila sa tri reda sedišta).

U poređenju sa konvencionalnom platformom, nova arhitektura ima 20% manje delova, zahteva 40% manje radnih mesta u fabrici i smanjuje vreme izrade za 15%, tvrdi Ford.
Ford planira da dodatno smanji troškove opremanjem kamioneta litijum-gvožđe-fosfatnim (LFP) baterijama. Ovi paketi su dizajnirani da budu lakši i kompaktniji, a biće deo strukture vozila.
„Inspiraciju smo crpeli iz Modela T – univerzalnog automobila koji je promenio svet“, rekao je Dag Fild, glavni direktor za električna vozila, digitalni dizajn i dizajn kompanije Ford. „Okupili smo zaista briljantnu kolekciju umova širom Forda i oslobodili ih da pronađu nova rešenja za stare probleme. Primenili smo inženjering osnovnih principa, pomerajući granice da bismo vožnju učinili zabavnom i takmičili se u pristupačnosti. Naša nova zonska električna arhitektura otključava mogućnosti koje industrija nikada nije videla.“
Dolazak Fordove nove generacije električnih vozila u Luisvil znači kraj puta za kompaktni SUV model Escape, kao i za Lincoln Corsair, koji se trenutno sklapaju u fabrici u Kentakiju.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs