Najveća Volkswagenova ofanziva u istoriji

Stiže 10 novih modela
Volkswagen se priprema za jednu od najopsežnijih proizvodnih ofanziva u svojoj 87-godišnjoj istoriji. U sledeće tri godine planiraju da lansiraju čak 10 novih električnih modela i onih sa SUS motorima, čime će u potpunosti preoblikovati svoju osnovnu ponudu. U pozadini usporavanja prodaje, dubokih rezova troškova i otpuštanja radne snage, cilj je vratiti nemačku kompaniju na staze stare slave, profitabilnosti i globalne konkurentnosti, piše Autocar.
U srcu ovog obnovljenog pohoda su ID.1, ID.2 i ID.2X, novi električni automobili s prednjim pogonom, zamišljeni kao duhovni naslednici modela Up, Polo i T-Cross. Uz ovaj trio, nemačka kompanija će nastojati da na tržište izbaci i druge električne automobile, poput električnog Golfa, ali i da nadogradi svoju trenutnu ponudu najprodavanijih modela s klasičnim motorima.
Kako navodi Index.hr, u Volkswagenu smatraju da je ID.1 verovatno najvažniji od svih noviteta, posebno u kontekstu masovnog prihvatanja električnih vozila. Predstavljen kroz koncept ID Every1, ovaj model je izvršni direktor Thomas Schäfer nazvao "poslednjim delom slagalice" u električnoj transformaciji kompanije. "Ovo je automobil koji je svet čekao", rekao je na njegovom predstavljanju u martu.

Serijski ID.1 bi trebalo da se na putevima pojavi 2027. godine po ceni od oko 20.000 evra, pozicionirajući se kao konkurent najjeftinijim električnim vozilima poput Dacije Spring. Ključ niske cene leži u MEB Entry platformi, optimizovanoj za kompaktne električne modele, koju će prvi koristiti ID.2.
ID.1 će pokretati novorazvijeni prednji električni motor snage 94 KS, s ciljanom maksimalnom brzinom od 130 km/h i dometom od najmanje 250 km iz LFP baterije od 38 kWh. Takođe, biće prvi VW model s potpuno novom softverskom arhitekturom razvijenom u partnerstvu s američkim Rivianom.
Šef dizajna VW-a Andreas Mindt je istakao da dizajn ID.1 treba da projektuje toplinu i pristupačnost. "Želeli smo da mu damo prijateljsko lice - nešto što vas nasmeši i pre nego što uđete", rekao je za Autocar. "Taj blago drski izraz napred je nameran. To je automobil s karakterom, a ne samo funkcionalni objekat."

Pre modela ID.1 stiže nešto veći ID.2, prvi automobil na novoj MEB Entry platformi. On će predvoditi pohod na cenovno pristupačna električna vozila, a u prodaju kreće početkom sledeće godine. Biće osnova za novu porodicu električnih gradskih automobila Volkswagen grupe, koja će uključivati veći ID.2X, Cupru Raval i Škodu Epiq. Cilj je ponuditi automobile s cenom ispod 25.000 evra da bi bili konkurentniji od modela poput Peugeota e-208.
Snaga motora za ID.2 kretaće se od 158 KS do 187 KS, dok će sportska GTI verzija isporučivati oko 223 KS. Nudiće domet do 450 km s baterijom od 56 kWh. Godinu dana nakon hatchbacka, u prodaju stiže i povišeni ID.2X, s robusnijim dizajnom i većim klirensom.

Osim novih modela, Volkswagen će značajno ažurirati i postojeću ponudu. To počinje sledeće godine s dva najprodavanija električna vozila: ID.3 i ID.4. Očekuje ih sveobuhvatna promena iznutra i spolja da bi se uskladili s novim dizajnerskim jezikom. Redizajnirani ID.3 trebalo bi da bude predstavljen u drugom kvartalu sledeće godine, a ID.4 stiže kasnije 2026.
Schäfer je novi ID.4 opisao kao "stvarno lep" automobil i "ogroman korak napred". Interno ga nazivaju električni Tiguan, što sugeriše moguće spajanje imena. Istovremeno, Volkswagen je odlučio da povuče model ID.5 iz ponude od 2027. godine zbog slabe prodaje, u sklopu napora da se pojednostavi ponuda i fokusira na modele velikog volumena.
Jedna od najvažnijih godina za rast prodaje električnih vozila VW-a biće 2028., kada će njihov najpoznatiji model, Golf, konačno postati potpuno električan. Razvija se u Nemačkoj i biće prvi model na novoj Scalable Systems Platform (SSP). Koristiće 800-voltnu arhitekturu, što će omogućiti napredniju tehnologiju baterija i brže punjenje. Električni Golf se razvija zajedno s električnom verzijom T-Roca, a oba će se proizvoditi u fabrici u Volfsburgu.
Uprkos snažnom fokusu na električna vozila, VW će nastaviti da prodaje i modele s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Ova strategija odražava sporiju tranziciju na električna vozila od očekivane. Tako će druga generacija T-Roca s klasičnim motorima biti lansirana još ove godine.
S njim će VW po prvi put uvesti i potpuni hibridni pogon, sličan onome u Toyoti Prius. Ovaj sistem kombinuje benzinski motor s električnim motorom i baterijom, omogućavajući vožnju na struju bez potrebe za spoljašnjim punjenjem. Ova tehnologija biće dostupna i na drugim modelima poput Golfa i Tiguana, produžujući im životni vek bar do 2033. godine.
VW je uložio 60 milijardi evra u daljnji razvoj modela s unutrašnjim sagorevajem do kraja 2028.
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen