Električni Volvo EX60 stiže u januaru

EX60 je napravljen na naprednoj novoj visoko skalabilnoj platformi, a u pitanju je ključni model za Volvo, kao EV ekvivalent popularnog SUV-a XC60.

Ovo je prvi model koji će se bazirati na platformi SPA3, koja je u stvari naslednik platforme koja se koristi za veliki SUV EX90, ali je skalabilana da bi omogućila i manje i veće automobile od aktuelne Volvo linije.
Kao i kod tih modela, EX60 će biti dizajniran oko naprednog softverskog paketa, dajući mu mogućnost prihvatanja over-the-air ažuriranja i drugih dodataka.
Šefovi su ranije opisali ovaj model kao „ogroman podstrek“ na Volvo putu elektrifikacije, s obzirom da će služiti kao električni sestrinski model bestseleru XC60.

Šef tehnike Anders Bel je opisao platformu SPA3 kao „100% električnu i 100% Volvo“, a ne kao zajedničku platformu grupe Geely, kao što je SEA platforma koja se koristi za krosover EX30.
EX60 će se verovatno u velikoj meri podudarati sa dimenzijama XC60 i bez sumnje će inspiraciju za dizajn imati u modelima EX30 i EX90.
Proizvodnja će po sadašnjim najavama početi u prvoj polovini sledeće godine, i to u Torslanda fabrici u Švedskoj.
Volvo je nedavno predstavio i novi tip sigurnosnog pojasa, koji će debitovati upravo u EX60. Taj sigurnosni pojas će prepoznati veličinu putnika i prilagodiće se njihovoj veličini u slučaju sudara.
Novi tip sigurnosnog pojasa je multiadaptivan i integriše nekoliko senzora za analizu veličine putnika. Na taj način, sigurnosni pojas će prepoznati oblik tela, visinu, pa čak i težinu putnika kako bi mogao da reaguje na odgovarajući način u slučaju nesreće.
Novi sigurnosni pojas je razvijen u saradnji sa ZF Lifetechom, a ponašaće se različito zavisno od prirode i intenzitetu udara. Sistem će vrlo brzo prikupljati podatke iz okoline automobila da bi odredio silu koju će pojas primeniti na putnike u slučaju sudara. Novi sigurnosni pojas će primeniti veću silu na težeg putnika da bi se sprečile povrede glave. Istovremeno, za manju osobu, pojas će primenjivati manju napetost u slučaju udara.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs