Ford će Focus u Evropi zameniti novim C SUV modelom

Nakon predstavljanja nove platforme za pristupačna električna vozila u SAD, očekuje se da će Ford uskoro objaviti i detalje o tome kako će proširiti i elektrifikovati svoju evropsku ponudu – naglašavajući svoju posvećenost da ostane važan igrač na tržištu automobila u regionu.
Ford je povukao Fiestu iz proizvodnje 2023. godine da bi mogao da počne sa proizvodnjom električnih krosovera Explorer i Capri u svojoj fabrici u Kelnu u Nemačkoj, ostavljajući Pumu kao svoj najjeftiniji automobil. Sa Focusom koji treba da završi proizvodnju u novembru, jer Ford zatvara svoju fabriku u Sarluisu u Nemačkoj, ponuda automobila kompanije je, u proseku, daleko skuplja nego što je bila u bilo kom trenutku u njenoj 122-godišnjoj istoriji.
Ali, sveobuhvatna reorganizacija evropskog poslovanja firme ima za cilj da je vrati u ulogu igrača na masovnom tržištu koji se ponovo bori za prevlast na prodajnim listama u regionu, dok istovremeno povećava prodaju električnih vozila uvođenjem pristupačnijih modela.
Kompanija će 2027. godine lansirati novi krosover srednje veličine, koji će proizvoditi u Španiji, a koji će efikasno popuniti prazninu koju će ostaviti Focus kada se povuče kasnije ove godine. Autocar objavljuje i render mogućeg izgleda tog modela, koji možete pogledati OVDE.
Sa godišnjim kapacitetom od 300.000 jedinica u svojoj fabrici u Valensiji u Španiji, novi krosover bi mogao da postane jedna od najprodavanijih Fordovih modelskih linija na svetu. Neće zameniti Kugu, već će se prodavati pored njega kao posebna modelska linija koja uvodi „višeenergetsku“ ponudu pogonskih sklopova sa benzinsko-hibridnim i električnim pogonskim sklopovima, kao što je to učinio sa Pumom. Pošto će se dva automobila proizvoditi paralelno u Fordovoj fabrici u Valensiji, očekuje se da će biti slični i po pitanju veličine – kako bi se izbegla potreba za skupim izmenama proizvodne linije i procesa – a istovremeno će deliti ključne komponente.
Novi model će verovatno biti baziran na istoj „C2“ platformi koju Ford koristi za modele srednje veličine C-segmenta u Evropi. Nakon što je prvi put korišćena za odlazeći Focus četvrte generacije iz 2018. godine, ova arhitektura je osnova niza limuzina, krosovera i SUV vozila širom sveta – što svedoči o njenoj fleksibilnosti – ali do sada nije prilagodila čisto električni pogonski sklop.
Ali iako je Ford odustao od svoje obaveze da od 2026. godine nudi samo električne putničke automobile u Evropi, i dalje treba da potpuno elektrifikuje svoje automobile do 2035. godine u Velikoj Britaniji i EU, kao i da značajno poveća prodaju električnih vozila u godinama pre toga.
Kuga se trenutno nudi sa izborom blagih, potpuno hibridnih ili plug-in hibridnih pogonskih sklopova – iako Ford nije rekao koji bi se mogao preneti u novi model. Jedan potencijalni dodatak tim redovima mogao bi biti sistem za produženje dometa (REx), nakon što je Ford prošle godine potvrdio da razvija REx tehnologiju za SUV vozila i pikapove kao odgovor na globalni pad potražnje za čisto električnim vozilima u tim segmentima.
Bez obzira na pogonski sklop, novi model će morati značajno da se razlikuje ne samo od Kuge, već i od krosovera Explorer i Capri. Raznovrsna ponuda pogonskih sklopova biće jedan od načina da se novom modelu pruži jasno definisana pozicija, ali je takođe verovatno da će novi krosover biti znatno pristupačniji od tih modela.
Povratak u slavne dane sredine 1990-ih, kada je Ford dominirao evropskim tržištem sa izuzetno popularnim Escortom, Fiestom i Mondeom – sa udelom od oko 12% – je nerealan. Danas, firma ima oko trećinu te brojke i mora se suočiti sa daleko većim brojem rivala u svim segmentima ovih dana – ali Renaultov udeo od 6,7% izgleda kao održiv cilj.
Prepoznatljivi dizajn i dinamika igraju centralnu ulogu u Fordovom nastojanju da ponovo raste u Evropi, tako da će novi SUV proizveden u Valensiji biti stilizovan prema smelim novim principima dizajna kompanije sa američkim prizvukom i projektovan tako da pruži vozačke karakteristike koje se fokusiraju na angažovano upravljanje i prefinjenost – atribute koji su dugo pomagali Fordovim automobilima da steknu prednost nad rivalima u Evropi.
Kompanija, kao i mnoge druge evropske marke, želi da iskoristi svoje snažno nasleđe u regionu i karakteristične kvalitete brenda – kao deo nastojanja da drži nove kineske rivale na odstojanju – a to se proteže i na preusmeravanje istorijskih, poznatih imena kao što su Capri i Explorer.
Ford nije dao nikakve naznake kako bi novi automobil mogao da se zove, ali je nedavno podneo zahtev za registraciju naziva Fuze, Mythic i Hive, za koje neki izveštaji sugerišu da bi se mogli koristiti za predstojeće nove modele. S obzirom na strategiju firme da zadrži postojeće nazive, verovatnije je da će svaki novi hečbek orijentisan na Evropu vratiti ranije korišćeni naziv – i obzirom da će efikasno popuniti prazninu u ponudi koju će ostaviti odlazeći Focus, to ime bi delovalo logično. U proteklih nekoliko godina, kompanija je takođe obnovila prava na imena kao što su Zephyr, Orion, Granada i Cortina.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs