Mercedes-AMG sprema 'tiho oružje' protiv legendarnog Porschea 911

Kako ističe Index.hr, u AMG-u su uvereni da poseduju tehničke sposobnosti za realizaciju takvog projekta, ali još uvek oklevaju s konačnim zelenim svetlom. Problem nije u sumnji da li mogu da stvore vrhunski električni sportski coupe, već u tome da li postoji dovoljno kupaca koji bi ga zaista i kupili.
„Postoji emocionalna i racionalna rasprava“, izjavio je šef AMG-a Michael Schiebe za Autocar. „Emocionalno, da, trebalo bi to da učinimo. Pitanje je da li postoji dovoljno veliko tržište da opravda potrebnu investiciju. Barem što se tiče tehnološke baze, znamo kako to učiniti.“
Kada bi AMG i pokrenuo projekat, ovaj električni automobil ne bi zamenio trenutni GT s dva vrata i SUS motorom, koji je predstavljen 2023. godine. Prodavao bi se uporedo s njim, ali bi bio izgrađen na potpuno drugačijoj platformi, verovatno s komponentama pozajmljenim od budućih električnih limuzina i SUV-ova. Serijska verzija koncepta AMG GTXX, koja će konkurisati Porsche Taycanu, imaće sistem s tri motora koji koriste kompaktne i lagane motore s aksijalnim protokom kompanije Yasa, a koji će vrhunskoj verziji obezbediti do 1.360 KS (1.000 kW).

Schiebe nije želeo da otkrije kada bi mogli da vidimo električni coupe s dvoja vrata. S obzirom na trenutno usporavanje na tržištu električnih vozila u nekim zemljama i manji interes luksuznih kupaca za skupe električne automobile, to se verovatno neće dogoditi uskoro.
„Rekao bih da smo veoma uspešni s našim GT-om s dvoja vrata i SUS motorom“, rekao je Schiebe. „Zato ćemo se prvo fokusirati na to, a onda ćemo videti kada će biti pravi trenutak za lansiranje električnog modela s dvoja vrata.“
Ipak, sugerisao je da bi AMG mogao da lansira takav automobil čak i ako se ne predviđa da će biti veliki izvor prihoda. „Ponekad napravite automobil koji nije najprofitabilniji, ali to činite jer je toliko važan za marku i morate to učiniti jer oblikuje marku.“
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes-AMG