home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota FT-Se Concept
 
Razvoj sportskog automobila od nule predstavlja ogroman izazov za proizvođače. Takvi projekti zahtevaju jedinstvene delove i inženjerska rešenja za modele koji se ne prodaju u velikim količinama, zbog čega je gotovo nemoguće postići isplativost. Da bi se pokrili visoki troškovi ulaganja, cena automobila mora da bude visoka, što može da odbije kupce u ionako malom tržišnom segmentu.

Zbog toga se proizvođači često odlučuju na partnerstva da bi podelili troškove razvoja. Toyota je poznata po takvim saradnjama - setimo se samo modela GR86/BRZ razvijenog sa Subaruom ili Supre i Z4 stvorene s BMW-om. Ipak, postavlja se pitanje da li najveći svetski proizvođač automobila može samostalno da uđe u tako riskantan poduhvat.

Odgovor je, čini se, potvrdan. Sean Hanley, šef prodaje i marketinga u Toyota Australia, u razgovoru za magazin Drive izjavio je da komapnija poseduje sve što je potrebno za samostalan razvoj sportskog vozila. Na direktno pitanje da li će Toyota ikada samostalno razviti GR sportski automobil, njegov je odgovor bio nedvosmislen: "Da, da i da. Moraćete da sačekate i vidite."

Iako Hanley nije precizirao o kojem modelu se radi, verovatno nije mislio na LFR, jer se očekuje da će taj superautomobil nositi Lexusovu, a ne GR oznaku. Već neko vreme kruže glasine o povratku legendarne Celice, iako prototipovi još nisu viđeni. Tu je i električni koncept FT-Se (na slici), čije lansiranje se očekuje nakon 2026. godine. U međuvremenu, proizvodnja Supre završava sledeće godine, ali iz Toyote su obećali da će se to kultno ime vratiti u budućnosti.

Takođe, ne treba zaboraviti ni glasine o početnom GR modelu pozicioniranom ispod GR86. Koncept S-FR je predstavljen pre deset godina, i mada nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, japanski mediji i dalje pišu o dolasku cenovno pristupačnog sportskog automobila. Ipak, teško je zamisliti da će Toyota lansirati toliko novih GR proizvoda u eri u kojoj tržištem dominiraju SUV-ovi, navodi Index.hr.

To ne znači da nas čeka dosadna budućnost. Novi Toyotin 2,0 litarski benzinski motor s turbo punjačem, predstavljen u konceptu Yarisa sa centralno smeštenim motorom, mogao bi da postane okosnica buduće GR ponude. Motor je prilagodljiv za različite primene, što ga čini idealnim za sportske modele. S druge strane, za najsnažnije modele poput Lexusa LFR pominje se V8 motor s nekim oblikom elektrifikacije.

Izvor: Index.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 73



Komentari