home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Fabia 130
 
Škoda je najavila skori dolazak posebnog sportskog izdanja modela Fabia s oznakom 130, a čija će premijera biti održana 7. oktobra. Oznaka "130" ne dolazi slučajno, već je veza s legendarnim modelom Škoda 130 RS iz 1970-ih, jednim od najuspešnijih trkačkih i rally automobila u istoriji marke.

Škoda Fabia 130

Najavne slike prikazuju kompaktni automobil s izraženim sportskim linijama i dinamičnim stavom. Pojavili su se i nagoveštaji da bi Škoda mogla da prilagodi tehnologiju Volkswagen Pola GTI koji pokreće motor snage 207 KS. Budući da Fabia i Polo dele istu tehničku osnovu, takva ideja zvuči izvodljivo i otvara vrata mogućem povratku oznake RS u ponudu, navodi Index.hr.

Ipak, sličan model donosi izazov u vidu štetnih emisija od kojih se marka pokušava odmaknuti sve snažnijom elektrifikacijom.

Jedna od mogućnosti je motor EA 211 evo sa 130 KS, koji se koristio u Golfu 8 do početka 2024. godine. Danas ga je nasledio snažniji evo2 sa 150 KS, već dostupan i u aktuelnoj Fabiji Monte Carlo. Prošle godine je na španskom tržištu predstavljena i Fabia 1.5 Rally2 sa 190 KS, u limitiranoj seriji od samo 100 primeraka, što pokazuje da prostora za snažnije verzije itekako ima.

Ipak, realnije je očekivati da će novi model naglasak staviti na sportski izgled i dizajnerske dorade, dok će tehničke promene biti suptilnije. Konačne odgovore donosi Škodina premijera zakazana za sledeću nedelju.

Oznaka "130" odaje dvostruku simboliku. Osim što podseća na 50. godišnjicu modela 130 RS, odnosi se i na 130 godina postojanja Škode.

Kompaniju su 1895. osnovali Václav Laurin i Václav Klement kao proizvođača bicikala, a od 1905. proizvodi automobile. Nakon Prvog svetskog rata, oslabljenu firmu 1925. preuzeo je koncern Škoda.

Model 130 RS, poznat i kao "Porsche istočnog bloka", predstavljen je 1975. godine i ostao je upisan u istoriju motorsporta. Sa 1,3 litarskim DOHC motorom i masom od samo 710 kilograma, automobil je bio lagan, ali snažan i takmičarski veoma uspešan. Najpoznatije pobede je ostvario 1977. godine kada je slavio u svojoj klasi na reliju Monte Karlo, a četiri godine kasnije, 1981., Škoda je s njim osvojila titulu u poretku proizvođača Evropskog šampionata turističkih automobila.

Izvor: Index.hr

Foto: Škoda



čitanja : 60



Komentari