home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Seat Leon

Moguća i električna Ibiza

Seat je potvrdio da će nastaviti da nudi Leon i u sledećoj deceniji, s tm što će 2029. godine lansirati značajno modernizovani model.

Takav unapređeni Leon će uslediti nakon lansiranja osveženih verzija Ibize i Arone sledeće godine, novih blagih hibridnih motora za te modele 2027. godine i potpuno hibridnog pogonskog sklopa za Leon 2028. godine.

Detalji o Leonu za 2029. godinu ostaju tajna, ali će verovatno biti povezani sa ažuriranjima Volkswagenovog Golfa. Golf će biti podvrgnut značajnom ažuriranju otprilike u isto vreme, kako bi ostao u prodaji zajedno sa isključivo električnim Golfom nove generacije koji treba da se pojavi pre kraja decenije.

Nagoveštaj šta se može očekivati dao je za britanski Autocar šef proizvoda Karlos Galindo. On je naznačio da će, generalno gledano, prioritet za Seat biti da brend deluje „mlađe“ i uzbudljivije.

„Još uvek imamo mnogo mladih kupaca koji žele da kupe prvi automobil i uđu u brend, a Seat predstavlja ove mlade kupce bolje od bilo kog drugog [brenda]“, rekao je za Autocar.

Iako će i električna vozila biti deo Seatove budućnosti, to se neće desiti pre kraja decenije, rekao je ranije bivši izvršni direktor Vejn Grifits za Autocar, dodajući: „Još nije vreme za Seat EV“.

Galindo je potvrdio da je ovo i dalje plan pod novim izvršnim direktorom Markusom Hauptom, ali da je hibridizacija za sada pravi put za firmu.

„Uzimajući u obzir kako trenutno vidimo automobilsku industriju, ovo je pravi put za Seat; da vidimo kako će se elektrifikacija konačno razvijati“, rekao je.

„Mislimo da su investicije koje danas ulažemo u elektrifikaciju [hibridizaciju] brenda na pravom putu. Ovo će nam pomoći da premostimo trenutni trenutak motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektrifikaciju. Videćemo u budućnosti kako će se oni razvijati i nastaviti da rastu, da bismo odlučili kuda tačno ići.“

Što se tiče novonajavljenog niza ažuriranja, Galindo je rekao da je odluka o lansiranju ažurirane Ibize i Arone pre nego što njihovi blagi hibridni pogonski sklopovi budu spremni posledica toga što brend čeka objavljivanje finalizovanih propisa o emisiji Evro 7. „Mislili smo da je sada dobar trenutak da napravimo izmene na Aroni i Ibizi kako bismo bili spremni za borbu sa konkurencijom“, rekao je Galindo.

Moguća i električna Ibiza

Seat gleda još dalje u budućnost, sa potencijalom za potpuno električnu Ibizu. Britanski Auto Express je Svena Šuvirta, izvršnog potpredsednika Seata za prodaju i marketing, pitao o verovatnoći da Ibiza živi i u električnoj budućnosti.

On je odgovorio: „Svakako. Kao ime, nastaviće da postoji nezavisno od tehnologije – bilo da je u pitanju SUS, elektrifikovani SUS ili potpuno električno vozilo. Sigurno ćemo zadržati ime Ibiza – to je prava prednost. Kažete 'Vozim Ibizu', ne kažete Seat Ibiza, to je pomalo kao Golf.“

Seat Ibiza

Ibiza je proslavila svoj 40. rođendan i najpopularniji je automobil kompanije Seat ikada, sa skoro šest miliona prodatih jedinica ovog superminija u tom periodu. S obzirom na njegovu veličinu, očekuje se da će svaki budući model koristiti MEB platformu koja će biti osnova za Volkswagen ID.Polo i Cupru Raval.

Međutim, ne očekujte Ibizu EV uskoro. Šuvirt je dodao da „u vremenskom okviru koji smo danas podelili [do 2029. godine] neće biti električnog Seata. Jednostavno nije pristupačan u smislu tehnologije. Moramo da pogledamo spremnost potrošača da plate s obzirom na to da smo videli usporavanje [prodaje električnih vozila]“.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 67



Komentari