home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi plan
 
Audi je shvatio da je vreme za radikalne promene. Prodajni rezultati pokazuju pad od 11,8 posto prošle godine, a negativan trend nastavio se i u prvih devet meseci 2025. s dodatnim padom od 4,8 posto. Ni lansiranje ključnih novih modela poput A5, Q5 i A6 nije uspelo da preokrene situaciju. Uprkos tome, iz Ingolštata najavljuju veliku ofanzivu za 2026. godinu.

U dokumentu namenjenom investitorima, Audi je otkrio svoje planove za blisku budućnost. Iako se sportski automobil baziran na Conceptu C očekuje 2027. godine, već 2026. će biti izuzetno aktivna. Planirana su tri velika predstavljanja: nova generacija modela Q7, potpuno novi i do sada najveći Q9 te početni električni model.

Kako piše Index.hr, čini se da je Audi naučio lekciju nakon što se previše oslonio na električna vozila, što je rezultiralo otkazivanjem modela Q8 E-Tron. Zato će novi Q7 zadržati motore s unutrašnjim sagorevanjem, a isto važi i za veći Q9. U Evropi se očekuju i TDI verzije, s obzirom na to da su dizelski motori i dalje relevantni u segmentu velikih luksuznih vozila.

S druge strane, najpristupačniji električni model će se smestiti ispod Q4 E-Trona i smatra se svojevrsnim duhovnim naslednikom modela A2. Nažalost, ova tri modela neće usvojiti Audijev novi dizajnerski jezik predstavljen Conceptom C. Budući da se dizajn finalizira godinama pre lansiranja, zadržaće trenutni stilski smer, što verovatno uključuje podeljena prednja svetla i enterijere s mnoštvom ekrana.

Osim potpuno novih modela, Audi za 2026. priprema i nove RS verzije postojećih automobila. Iako kompanija nije otkrila detalje, novi RS5 čini se sigurnim. S obzirom na to da je Audi odbacio četvorocilindrične RS modele, a redni petocilindraš odlazi u penziju, sledeći RS5 će najverovatnije pokretati V6 motor. Zbog strogih propisa o emisijama, gotovo je sigurno da će biti reč o plug-in hibridnom pogonu. RS5 će biti dostupan kao limuzina (liftback) i karavan. Sledeće godine sigurno će se pojaviti i novi RS6, takođe kao PHEV, a entuzijasti se nadaju da će zadržati veći V8 motor.

Zanimljivo je da se među "visokoperformansnim RS modelima koji nude maksimalnu dinamiku vožnje" koje Audi obećava možda neće naći električni RS6. Nedavni izveštaji sugerišu da bi RS6 E-Tron mogao biti otkazan zbog zabrinutosti oko slabog prodajnog potencijala. Ipak, portparol kompanije je potvrdio da su RS modeli planirani za Premium Platform Electric (PPE) arhitekturu.

Gledajući širu sliku, Audi je odustao od ranijeg plana da do 2033. postane potpuno električni brend. Izvršni direktor Gernot Dolner je nedavno izjavio da bi modeli s motorima s unutrašnjim sagorevanjem mogli ostati u proizvodnji duboko u sledećoj deceniji. Čini se da je to najpametniji pristup u ovim nesigurnim vremenima, kada su želje kupaca podeljenije nego ikad.

Izvor: Index.hr / Motor1.com

Foto: Audi



čitanja : 67



Komentari