home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota GR Corolla
 
Toyota GR Corolla ne ide nigde, ali njen trocilindraš možda odlazi u penziju. S novim turbomotorom na horizontu sportska Corolla bi mogla da napravi novi iskorak.

Toyota GR Corolla je brzo stekla naklonost fanova marke, ali i svih zaljubljenika u vožnju. Bilo da je reč o automatskoj ili ručnoj verziji, ovaj sportski kompakt nudi neverovatno zabavnu vožnju. Veliki deo njenog šarma dolazi iz 1,6 litarskog trocilindričnog turbomotora koji razvija impresivnih 300 KS. Nažalost, čini se da bi taj trocilindraš uskoro mogao da ode u istoriju, navodi Index.hr.

S predstavljanjem novog koncepta Corolle u Japanu, Toyota je otkrila i novi 2,0 litarski turbomotor s četiri cilindra koji navodno razvija oko 400 KS. Prema izveštajima, novi motor ima jednostavniju konstrukciju od sadašnjeg trocilindraša koji pokreće GR Corollu, što bi moglo da znači da se Toyota priprema za njegovu zamenu.

Govoreći za MotorTrend u Japanu, glavni tehnički direktor Hiroki Nakajima je nagovestio da bi ovaj novi motor mogao da bude ugrađen u buduće sportske modele. Iako nije direktno potvrdio da li će se koristiti u sledećoj generaciji GR Corolle, sve upućuje upravo na to.

Čak i ako Toyota odluči da nadogradi GR Corollu snažnijim četvorocilindričnim motorom, ljubitelji klasičnih motora mogu da odahnu. Nakajima je ponovo naglasio da Toyota "treba da proizvodi motore do samog kraja", potvrđujući da kompanija ne planira da potpuno odustane od benzinskih pogona.

Koliko god sadašnji trocilindraš bio poseban, prelazak na jednostavniji i snažniji četvorocilindrični motor dugoročno ima smisla. Glavni inženjer modela GR Corolla, Naoyuki Sakamoto, priznao je da tim "poznaje granice" postojećeg motora i da je bilo potrebno mnogo inženjerskih dorada da bi se postigla snaga potrebna za automatsku verziju.

Ako nova generacija GR Corolle zaista dobije motor od 400 KS, nadmašiće konkurente poput Honde Civic Type R i Volkswagena Golf R.

U međuvremenu, kupci i dalje mogu da kupe Toyotu GR Corollu za 2026. godinu, čija početna cena u Americi iznosi 41.100 dolara, uključujući troškove isporuke. U Evropi je jedina opcija broj manji GR Yaris s cenom od 51.990 evra u Nemačkoj.

Izvor: Index.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 64



Komentari