Novi Jeep Renegade za dve godine

Novi Renegade će se prodavati i u Severnoj Americi i u Evropi, pri čemu će zauzeti mesto ispod Compassa kao najkompaktnija američka ponuda Jeepa, dok će u evropskoj ponudi biti odmah iznad Avengera.
Marko Montepelozo, šef planiranja proizvoda Jeepa u Evropi, nedavno je razgovarao sa Auto Expressom o budućoj ulozi Renegadea (render Auto Expressa koji pokazuje mogući izgled novog Renegadea možete pogledati OVDE). Potvrdio je da će sledeća generacija zadržati slične dimenzije kao i današnji model, koji je dugačak 4236 mm. Ova veličina ga lepo pozicionira između Avengera od 4084 mm i Compassa od 4550 mm, smeštajući ga bliže gornjem kraju klase subkompaktnih SUV vozila.
Montepelozo je povukao jasnu granicu između Avengera i Renegadea, napominjući da podaci o kupcima pokazuju malo preklapanja. „Posmatrajući analizu kupaca, postoji jasna razlika između automobila dugog četiri metra koji uglavnom zadovoljava potrebe kompaktnosti nekih evropskih kupaca i većeg vozila dugog 4,25 do 4,3 metra koje više odgovara mladim porodicama ili aktivnom načinu života“, rekao je za Auto Express. „Ovim ljudima je potreban dodatni prostor, bilo da je u drugom redu ili u prtljažniku.“
Dodao je da dva modela služe različitoj publici, ostavljajući zdravu prazninu koju Renegade može da zauzme. „Ne vidim rizik od kanibalizacije“, rekao je. „Postoje jasne razlike među kupcima, i upravo zato postoji velika prilika za Renegade između Avengera i Compassa.“
Jeep još uvek nije otkrio dizajn sledećeg Renegadea, ali njegovi vizuelni znaci će verovatno biti u skladu sa evoluirajućom estetikom brenda. Kako navodi Carscoops, očekuje se kompaktan, uspravan stav utvrđen poznatom maskom sa sedam otvora, uokvirenu modernim LED osvetljenjem i definisanijim lukovima točkova. Kratki prepusti i solidan klirens od tla trebalo bi da sačuvaju sposoban izgled, dok se očekuje da kabina uravnoteži tehnologiju i praktičnost sa izdržljivim materijalima i fizičkim kontrolama, uz digitalni displej.
Sledeći Renegade će se udaljiti od svojih osnova iz ere FCA u korist naprednije Stellantis arhitekture. Vodeći kandidat je STLA Small platforma, razvoj CMP i eCMP struktura koje se već koriste za Avenger i nekoliko drugih kompaktnih vozila u grupi.
Iako je prvobitno planiran samo kao električno vozilo, evropski šef Jeepa je snažno nagovestio da to neće biti jedina opcija. Očekuju se blage hibridne varijante sa konfiguracijama pogona na prednje i sva četiri točka, što će pomoći brendu da se snađe u sve nepredvidljivijem tržišnom pejzažu.
Montepelozo je ovo opisao kao ključni princip za Evropu, rekavši da „sloboda izbora“ ostaje centralna u pristupu kompanije Jeep. „Ako želite da budete relevantni na svim tržištima, morate imati široku ponudu pogonskih sklopova“, rekao je. „Moramo se držati ove filozofije, dajući kupcima slobodu. To je neophodno za prodaju i za ostanak prilagodljivim kako se propisi razvijaju.“
Jeep je ranije najavljivao da će električni Renegade stići u Severnu Ameriku do 2027. godine sa početnom cenom ispod 25.000 dolara. Međutim, pošto je ta cifra ranije uključivala sada ukinutu državnu podršku od 7.500 dolara, početna cena će se verovatno popeti na nešto više od 30.000 dolara. U Evropi, model će se nalaziti između Avengera i Compassa u ponudi, a očekuje se da će cena početi ispod 30.000 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs