Električni Range Rover Evoque stiže 2027. godine

Novi Evoque će biti baziran na JLR-ovoj elektrifikovanoj modularnoj arhitekturi (EMA), koja će debitovati u okviru novog Range Rover Velara sledeće godine. Kao i njegov veći kolega, očekuje se da će Evoque sledeće generacije prvobitno biti u prodaji kao električno vozilo - potez koji se smatra ključnim za očuvanje imena u narednoj deceniji i nadalje. Međutim, dok će Velar proći kroz radikalno repozicioniranje, Evoque će ostati ulazna tačka u liniji Range Rovera, s obzirom na njegovu popularnost među kupcima. Ovo je posebno tačno u Velikoj Britaniji, gde je bio najprodavaniji model JLR-a ove decenije, čineći 40% ukupne prodaje Range Rovera.
Električni Evoque je prvi put pomenut u JLR-ovoj radikalnoj strategiji Reimagine 2021. godine. Međutim, novi električni automobil se ne očekuje pre kraja 2027. godine, a isporuke će verovatno početi godinu dana kasnije - deceniju nakon što je lansiran aktuelni model. Njegov dolazak će krunisati period obnove brenda, sa Range Rover Electricom koji će biti dostupan u prvoj polovini 2026. godine, novim Velarom ubrzo nakon toga i Range Rover Sport EV-om početkom 2027. godine.
Novi Evoque će biti potpuno redizajniran u poređenju sa automobilom koji zamenjuje. Deliće svoje nove EMA osnove ne samo sa Velarom već i sa budućim „Defenderom Sport“, a sva tri će se proizvoditi u JLR-ovoj fabrici u Hejlvudu, gde se proizvodi aktuelni Evoque.
Specifični detalji o pogonskom sklopu za električni Evoque još uvek su u tajnosti, ali s obzirom na to da se očekuje da će rivali poput novog Mercedesa GLA EV ponuditi domet veći od 720 kilometara, novi Evoque će morati da bude konkurentan.
Brzo vreme punjenja biće dostupno zahvaljujući sistemu od 800 V.
Moguće je da će novi Evoque i drugi automobili bazirani na EMA platformi takođe biti dostupni sa elektrifikovanim pogonskim sklopovima sa SUS motorom, da bi se povećala privlačnost, s obzirom na odluku JLR-a prošle godine da poveća proizvodnju plug-in hibrida usred globalnog usporavanja interesovanja za potpuno električna vozila i „iznenađujućeg“ porasta potražnje za PHEV vozilima.
Ako se taj pristup smatra previše skupim, JLR bi umesto toga mogao da proizvodi samo Evoque EV treće generacije, dok bi istovremeno ažurirao trenutni model druge generacije da bi ga zadržao u prodaji kao opciju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Iako su njegove osnove spremne za radikalnu rekonstrukciju, dizajn Evoquea će verovatno biti više evolucija današnjeg. Takav pristup bi odražavao napredak viđen kada je model druge generacije lansiran 2018. godine. Međutim, uvođenje skejtbord EMA platforme moglo bi da promeni dimenzije modela, što je ranije već sugerisao bivši izvršni direktor Tijeri Bolore.
Nema sumnje da će EMA povećati prostor u kabini koji pruža novi Evoque, zahvaljujući dizajnu ravnog poda platforme. Ovo će se verovatno pretvoriti u više prostora za putnike pozadi i nešto više prostora u prtljažniku, koji trenutno ima 591 litar kapaciteta.
Očekuje se da će enterijer nastaviti da sadrži luksuzne materijale i da će usvojiti minimalistički, tehnološki usmeren raspored. EMA 800V arhitektura će značiti da će pomoć vozaču i napredak u povezivanju takođe biti mogući, u skladu sa onim što već nude konkurenti iz Audija, BMW-a i Mercedesa.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs