Stiže obnovljeni Mercedes S-klase

Zanimljivo, Mercedes je svoju perjanicu iskoristio za predstavljanje budućeg robotaksija, opremljenog velikim LiDAR senzorom na krovu. U saradnji s kompanijom Momenta, nemački proizvođač razvija sistem autonomne vožnje nivoa 4 za uslugu prevoza bez vozača. Prva faza testiranja će započeti u Abu Dabiju, nakon čega sledi širenje na druge lokacije, navodi Index.hr.
Naravno, modeli namenjeni kupcima neće imati ovu krovnu izbočinu, kao ni bočne kamere na prednjim blatobranima. Blago kamuflirani prototip otkriva redizajnirana prednja svetla s upečatljivim motivom zvezde. Očekuje se da će i nova zadnja svetla slediti isti trend i uključivati Mercedesov logo, nastavljajući praksu viđenu na nedavnim modelima.

Iako se spoljašnje promene čine suptilnima, očekuje se da će S-klasa doživeti značajne tehničke nadogradnje. To je potvrdio i izvršni direktor Mercedesa, Ola Kalenius, izjavivši da je kompanija "uložila puno više" u ovaj redizajn nego što je to uobičajeno. Tehničke specifikacije su još tajna, ali potvrđeno je da V12 motor definitivno ostaje u ponudi. Kao i do sada, verovatno će biti rezervisan za ultra-luksuznu Maybach verziju, a ostaje nada da će preživeti i na evropskom tržištu uprkos sve strožim ekološkim normama.
Kada je aktuelna S-klasa debitovala 2020. godine, Mercedes se suočio s kritikama zbog enterijera kojim dominiraju ekrani. Uprkos tome, povratak fizičkim tipkama se čini malo verovatnim, s obzirom na to da se najnoviji modeli gotovo u potpunosti oslanjaju na ekrane. Glavni dizajner Gorden Vagener nedavno je branio takav pristup:
"Želite da imate vizuelnu referencu na ekranu, ili možda želite da gledate film i slične stvari. Dakle, da, potrebni su vam veliki ekrani."
Čini se da će kupci svojim novčanicima dati konačan sud, iako ni konkurencija ne nudi drugačiju filozofiju. Sudeći prema unutrašnjosti novog modela iX3, BMW će gotovo sigurno i redizajniranoj Seriji 7 dati kokpit s još više ekrana, verovatno nauštrb tradicionalnih kontrola poput iDrive kontrolera. Nagađa se da bi S-klasa mogla da sledi primer modela EQS i da sve ekrane integriše pod jednu veliku staklenu ploču.
Osvežena S-klasa će za sada nastaviti da se prodaje paralelno s električnim modelom EQS. Međutim, Mercedes je već potvrdio da će se s dolaskom sledeće generacije ove dve linije spojiti u jednu. To znači da će EQS biti ukinut nakon samo jedne generacije, a zameniće ga novi model koji će se prodavati kao S-klasa s EQ tehnologijom.
Osim promene imena, buduća električna limuzina napustiće svoju ultra-aerodinamičnu siluetu i usvojiti klasičnije dizajnerske elemente. Ova tranzicija je već vidljiva na modelima CLA i GLB, dok će S-klasa na nju morati da sačeka do dolaska generacije W224. Očekuje se da će se sledeća generacija, koja stiže 2029. ili 2030. godine, inspirisati konceptom Vision Iconic i da će imati prednju masku u retro stilu.
Izvor: Index.hr / Motor1.com
Foto: Mercedes-Benz