Uskoro prvi funkcionalni prototip Caterhama Project V

Caterham trenutno koristi prototip za procenu izdržljivosti šasije, Yamahinog pogonskog sklopa i sistema baterija.

Kako stvari sada stoje, ovaj potpuno električni sportski automobil bi u serijskom obliku u prodaju trebalo da stigne tokom 2027. godine.
Dizajniran kao električno vozilo od samog početka, Project V je kreacija britanskog dizajnera, Entonija Dženarelija.

Koncept automobil je imao bateriju od 55 kWh, ali će serijska verzija koja koristi Yamahinu tehnologiju e-osovina imati dva baterijska paketa, jedan ispred zadnje osovine i drugi u prednjem delu. Pogonski sklop će biti instaliran u laganoj šasiji napravljenoj od ugljeničnih vlakana, staklenih vlakana i aluminijumskog kompozita, pa Caterham cilja na težinu praznog vozila od samo 1.190 kg.
Ova relativno mala težina u poređenju sa mnogim drugim električnim vozilima znači da će baterija obezbediti ciljani domet od 400 km i napajati motor od 200 kW/272 KS postavljen pozadi za projektovano vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde.
Brzo punjenje do 150 kW znači da će dopunjavanje od 20 do 80% trajati samo 15 minuta.
Izložbeni automobil Project V ima raspored sedenja 2+1, iako je najavljeno da će konfiguracija 2+2 biti opcionalna za serijsku verziju. Caterham kaže da raspored 2+1 znači da je ulazak i izlazak lakši, dok pozadi ima više prostora za jednog putnika.

Unutrašnjost je fokusirana na vozača, sa jednostavnim instrumenatima koji uključuju ključne informacije. Tu su i tri režima vožnje: Normal, Sport i Sprint.
Caterham nagoveštava da bi serijski automobil mogao da košta manje od 80.000 funti.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs