home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 718
 
Porsche se sprema da prilagodi platformu sledeće generacije 718 Boxtera i Caymana da bi prihvatila benzinske motore, što je nagli zaokret u odnosu na planove da ovi modeli budu isključivo na električna vozila.

To je deo „strateškog preusmeravanja“ koje je uključivalo Porscheovo odustajanje od niza planova za električna vozila, što je u tom procesu izazvalo gubitak od 6,65 milijardi funti.

Sada su viši izvori u inženjerskom centru kompanije za Autocar rekli sa Porsche takođe radi na vraćanju benzinskog dua u ponudu obrnutim inženjeringom električne PPE Sport platforme, razvijene za električne naslednike iz 2026. godine, kako bi se smestio centralno postavljeni motor. Autocarov render novog Porschea 718 možete pogledati OVDE.

Ovaj potez ima za cilj da obezbedi maksimalnu efikasnost i obim proizvodnje, a predstavlja jednu od najradikalnijih promena pogonskog sklopa u istoriji Porschea. Prati put koji su izabrali drugi proizvođači automobila, uključujući Fiat sa 500 Hybridom i Mercedes-Benz sa Vianom.

Ova odluka je deo šire rekalibracije prethodne Porscheove strategije za nove modele. Drugi modeli u ponudi koji su ranije bili predviđeni za isključivo električne pogone, uključujući Macan, sada su takođe spremni za primanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Porscheovi insajderi naglašavaju da, kako bi bili održivi, novi modeli sa SUS motorima moraju postići dinamički paritet sa svojim električnim bratom i sestrama. Postizanje toga neće biti lak zadatak.

Porsche je ranije utvrdio da njegov atmosferski 4,0 litarski bokser sa šest cilindara neće preživeti pod originalnim predlogom EU o emisijama Euro 7. Ali blaža konačna regulativa, zajedno sa izuzećem EU za e-goriva posle 2035. godine, sada čini poslovni slučaj za nove sportske automobile na benzinski pogon održivim.

Jedan viši inženjer je rekao za Autocar: „Električni Boxter i Cayman su rizikovali da postanu niša. Euro 7 je promenio aritmetiku.“

Koji motor će koristiti novi modeli još uvek se odlučuje. Međutim, novi planovi koje je predstavio odlazeći izvršni direktor Oliver Blum sugerišu da je vodeći kandidat nova verzija 4,0 litarskog bokserskog šestocilindričnog motora, koji je predstavljen 2020. godine i mogao bi da raspolaže sa do 493 KS u GT4 RS varijanti. 

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 95



Komentari