home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Fabia 130
 
Povratak legendarne Škode Fabije RS, sportskog modela koji je ugašen 2014. godine zbog slabe prodaje, ponovo je moguć, a ključnu ulogu u toj priči mogao bi da odigra uspeh novog "warm hatch" modela Fabia 130.

Iako iz češkog brenda poručuju da oživljavanje RS verzije zavisi o tržišnim uslovima i ponovnom rastu popularnosti malih sportskih modela, entuzijazam unutar kompanije navodno ne jenjava. „Trenutno nema planova za ponudu Fabije RS, ali nastavićemo da pratimo potražnju kupaca“, potvrdio je portparol Škode.

Autocarov render eventualne nove Škode Fabije RS možete pogledati OVDE.

Nedavno predstavljena Fabia 130, koja iz 1,5 litarskog motora razvija 177 KS (130 kW) povodom 130. godišnjice brenda, interno se smatra svojevrsnim testom. Inženjeri su, prema izvorima, veoma zagrejani za ideju povratka RS-a, jer bi im to pružilo priliku da pokažu puni potencijal Fabijine platforme. Velika potražnja za modelom 130 bila bi snažan argument za opravdanost razvoja punokrvne RS verzije, navodi Index.hr.

Novi RS bi se takođe savršeno naslonio na impresivno motorsport nasleđe kompanije, koje uključuje čak osam vozačkih titula u WRC2 šampionatu s Fabijom između 2015. i 2023. godine.

Uprkos optimizmu, u Škodi su svesni realnosti tržišta. Potražnja za kompaktnim sportistima u Evropi danas je uglavnom svedena na dva ključna tržišta - Ujedinjeno Kraljevstvo i Nemačku, što predstavlja značajan poslovni izazov.

Dok Fabia 130 koristi 1,5 litarski Evo2 turbo benzinski motor Volkswagen Grupe, budući vRS mogao bi da ode korak dalje. Jedna od opcija je nadograđena verzija istog motora, dok je druga, verovatnija alternativa, pozajmica 2,0 litarskog agregata iz sestrinskog modela Volkswagen Polo GTI. Taj motor isporučuje 204 KS i 320 Nm obrtnog momenta.

Ljubitelji ručnih menjača, međutim, verovatno neće doći na svoje. Iako se 1,5 litarski motor u standardnoj Fabiji može upariti s ručnim menjačem, iz Škode su jasno dali do znanja da bi vRS verzija gotovo sigurno bila dostupna isključivo s automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom (DSG). Potražnja za modelom Fabia 1.5 s ručnim menjačem je već sada minimalna, a 2,0 litarski motor bio bi isključivo DSG.

Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 94



Komentari