
Dakle, Fiat i Mazda su postigli sporazum o saradnji koji podrazumeva razvoj i proizvodnju novog roadstera za Alfa Romeo i Mazdu, a koji će se bazirati na platformi nove generacije Mazde MX-5.
Naravno, budući Alfa Romeo i Mazda roadsteri će se međusobno razlikovati po dizajnu i paleti motora, a odlikovaće ih i mala težina i zadnji pogon.
Oba automobila će se proizvoditi u Mazdinoj fabrici u Hirošimi u Japanu, s tim što bi proizvodnja Mazdinog modela trebalo da počne 2014., a Alfa Romeovog roadstera godinu dana kasnije.

Prvi čovek Fiata Sergio Marchionne je ovim povodom izjavio da sporazum sa Mazdom demonstrira njihovu posvećenost Alfa Romeu i rešenost da ga pretvore u pravi globalni brend, kao i to da će saradnja sa Mazdom rezultirati uzbudljivim i privlačnim rodasterom u najboljoj tradiciji Alfa Romea.
Ovde treba napomenuti da je sporazum u ovom trenutku još uvek u formi Memoranduma o razumevanju, dok će konačni sporazum biti potpisan u drugoj polovini ove godine. Takođe, Mazda i Fiat su se složili da razmotre dodatne mogućnosti za saradnju, i to u Evropi.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Auto.it / Autobild.de
ono što Italijan dizajnira a Japanac napravi, ni Srbin nemože da pokvari
odlična kombinacija, ali ima puno da se čeka
Možda im baš ovo treba. Uglavnom, Alfa neće biti alfa dok ne pređe na stražnji pogon, pa čak možda i u kompaktnoj klasi.
Djordje:
Za početak mazda treba nešto preuzeti od FIAT-a: kvalitetu limarije.
@Vladi
Mazda je saradjivala sa Fordom,a u njegovom vlasnistvu nije bila.
@Milan
Nemoj nista da uzima...
Mazda je auto za Fiat.
Suvisno je stavljati u isti rang Fiat i Mazdu,ko je vozio modele ta dva proizvodjaca moze da kaze.
Živela Alfa, ma ko je sklapao! Jedno se zna, VW je nikad neće kupiti!
Ko se zadnji smeje...
Carobnjak
Mozda malo tužna vijest: 159 više nije kod mene, rastali smo se. Više se ne vozim puno kao prije, sad se vozim ekstremno malo (sa 159 u godinu i po prešao manje od 5000!).Ove zime ju nisam izvezao iz garaže, samo sam ju palio)Što se tiče mojih iskustva sa alfama, osim 159, imao sam 33 1.5 IE (1990. -ta je bila luda) i 164 TD (1995.). Zašto Alfe na Balkanu imaju lošu reputaciju, mimo postojeće njemačke negativne propagande? Zato što (uglavnom) dolaze iz Italije polurazvaljene, jer su takve tamo relativno jeftine, one nikada nisu bile jeftine za održavanje, komplicirane mehanike (a pogotovo pratećih elektronskih sistema)OVDJE ZA NJIH NEMA MAJSTORA. Što se tiče osjećaja u vožnji, tu su nenadmašene, neka se ne ljute BMW-ovci, ali ko je jednom vozio alfu, bez obzora na neke mušice koje imaju (a imaju ih svi auti), taj u svakom drugom autu traži alfu. Moram priznati da sam malo razočaran giuliettom. Vozio sam ju, dobra je, udobna, ide k'o šašava (2.0 multijet 140 KS), lošija od 147 u zavojima sa grbavom cestom (poskakuje), kvaliteta unutrašnjosti bi mogla biti bolja.