
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Od svih ugašenih američkih proizvođača vozila u poslednjoj deceniji, u koje spadaju i cenjeni brendovi kao što su Oldsmobile, Plymouth i Mercury, nema sumnje da publika ipak najviše žali za Pontiacom.
General Motorsova performance divizija je ugašena 2010. godine zajedno sa Saturnom i Hummerom kada je nekadašnji najveći svetski proizvođač vozila bankrotirao, ali njegovi performance automobili, kao što su GTO i Trans Am, i dalje privlače mnogo pažnje. Za one koji i dalje žele novog "Pontiaca" tu je firma Trans Am Depot iz Tallahassee, Florida.

Trans Am Depot je stekao ime širom Amerike po restauraciji klasičnih modela Pontiaca, a sada će da ponudi nešto šta mnogi ljubitelji ovog automobila žele već godinama - moderni Trans Am na bazi pete generacije Chevrolet Camara. U saradnji sa legendarnim američkim tjunerom Hurstom, Trans Am Deport je na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunerskih automobila u Las Vegasu, Nevada predstavio moderni Trans Am na platformi Camara, inspirisan 1977-1978 Trans Am, koji se proslavio po ulogama u filmu "Smokey and the Bandit".

Sa dizajnerske strane, Hurst Trans Am pruža mnogo više od običnog body kit-a i kompanija se potrudila da u velikoj meri pruži kompletan retro dizajn sa legendarnog 1977-1978 modela. To se posebno odnosi na branike i LED farove, a svi primerci će biti dostupni samo u tri boje (crnoj, beloj i sivoj).
Po uzoru na prethodnika, Trans Am takođe ima i veliki logo orla preko haube, a kupac dobija i standardne 20-inčne točkove. Hurst Trans Am pokreće identičan 6.2L V8 motor kao i Camaro, ali zahvaljujući superchargeru snaga je povećana sa 426 ks na 575 ks. Ukoliko vam to nije dovoljno, u opciji su još dva moćnija motora, i to sa 720 ks i 1,100 ks. Međutim, Hurst se nije zadovoljio samo sa motorom pa je tako i ogibljneje modifikovano, a šestostepeni manuelni menjač je specijalno modifikovan da podnese povećanje snage.
Po pitanju enterijera Trans Am odlikuje čuveni Hurst menjač sa crnom i zlatnom bojom po uzoru na klasični model, ali ne u onoj meri u kojoj se očekivalo. Dok će mnogi ostati razočarani što se Hurst nije potrudio da unapredi enterijer u jednakoj meri kao i ostatak automobila, mnogi će sigurno ceniti moderne linije.
Jedini način da dobijete moderan Trans Am je da prvo kupite Chevrolet Camaro SS, koji košta $32,635 u osnovnoj verziji i zatim pošaljete automobil na modifikacije. Osnovni paket opreme će vas koštati $29,985, a tu su i specijalne opcije kao što je $10,550 supercharger i $7,500 T-Top. Ali ukoliko 1977-1978 Trans Am nije vaš omiljeni muscle car, budite bez brige. Naime, Trans Am Depot, na bazi Camara, takođe radi i moderne verzije još dva Pontiacova automobila - 1969 Trans Am i 1969 GTO.
Autor: Talladega
Slike: Autoblog
Steta sto propade toliko americkih proizvodjaca automoila, kad bi bar sadasnji vlasnici licenci (vecinom GM) prodali licence nekom sa dovoljno kapitala da pokrene proizvodnju, ali tesko dace se to desiti.
problem sa ovakvim firmama je sto se ukus kupaca mnogo promenio u poslednjih 30-ak godina. u vreme kada je gm imao chevy, pontiac, buick, oldsmobile i cadillac se znalo ko je ko. chevy je recimo bio osnovni model i nije zalazio u tudju teritoriju. znaci ko je kupovao chevy znao je da dobiva najjeftiniji enterijer i najmanju opremu. ako je hteo vise, onda je trebao da predje na pontiac. problem je nastao kasnije kada su kupci hteli da auto bude jeftin, sportski i dobro opremljen u jednom pa je gm morao nekako da spoji chevrolet, pontiac i buick u jedno. zato vise nije imalo smisla imati tolike kompanije jer na kraju mozes sve da ih prodajes pod jednom oznakom. nekada je ime auta u americi igralo veliku ulogu ... danas je svejedno kako se auto zove.