Ford je povukao lukav potez kada je u septembru prosle godine otkupio od BMW-a pravo na koriscenje imena Rover. Imao je gigant iz Detroita ponudu na stolu sest dugih godina, jos od 2000. kada je od Bavaraca otkupio ime Land Rover. No, tek kada je BMW pripremio transakciju s kineskim proizvodjacem Shanghai Automotive (SAIC), kome je prodao pravo na proizvodnju Rovera 25 i 75, Ford je ne zaleci odresio kesu. Kinezi su se tako nasli u pat poziciji: imali su pravo na koriscenje dizajna za Roverove modele 25 i 75, ali ostali su bez prava na ime. To su resili uvodjenjem nove marke slicnog imena ali opet dovoljno razlicitog - Roewe. Ono sto se isprva cinilo velikim hendikepom, pokazalo se kao prednost, jer nepogresivo prepoznatljivi Roewe 750 lisen je bremena katastrofalne reputacije, koja je poslednjih nekoliko godina pratila Rover. A sad o novom modelu Roewe-a u klasi Ford Focusa, VW Golfa i ostalih. Nova generacija Roewe-ovih modela bice razvijena u Britaniji i to bas u blizini nekadasnjeg centrale nekadasnjeg Rovera. Vozilo bazirano na starom Roverovom konceptu RDX60 iz 2002. godine ( na slikama ) do kupaca bi trebalo stici za nekoliko godina. Meta je velika zverka - ni manje ni vise nego Ford Focus, a izbor nije nimalo slucajan. Ford verovatno nikada nece koristiti ime Rover, vec im se jednostavno nije svidjala mogucnost da kupci brkaju kineske Rovere s luksuznim Land Roverovim terencima. Za razvoj novog modela zaduzena je ekipa konsultanata iz firme Ricardo 2010., u kojoj su mnogi sadasnji radnici nekada bili upravo na Roverovom platnom spisku. Kinesko-britanska alijansa pokazala se uspesnom u slucaju Roewe-a 750, u sta cemo se uveriti krajem godine, kada bi taj model trebao krenuti u pohod na evropsko trziste.
Izvor : autogodine.hr