
Automobil "zastava 10" proizvodiće se u kragujevačkoj fabrici još najmanje dve godine, ali italijanski Fijat još nije odredio obim proizvodnje i brend vozila, izajavio je direktor Zastava auta Zoran Bogdanović.
On je agenciji Beti kazao da će nakon prelaznog perioda od dve godine Fijat početi proizvodnju novih modela u punom kapacitetu, od 300.000 automobila godišnje.
"Fijat će planove za 'zastavu 10' precizirati ugovorom o zajedničkom ulaganju, što znači da će biti doneta odluka o obimu proizvodnje, izboru tržišta i brendu pod kojim će se vozilo i dalje proizvoditi", naveo je on.
Serijska proizvodnja "zastave 10" u Kragujevcu počela je sredinom
2007. godine i do sada je proizvedeno 4.000 vozila.
"Sa linija silazi 400 automobila mesečno , a proizvodnja bi, ako Fijat
tako odluči , mogla da bude i udvostručena uz minimalne investicije u opremu i
upošljavanje 20 odsto novih radnika", rekao je Bogdanović.
On je dodao da na proizvodnji "zastave 10" radi 350 radnika, koji su
u prednosti u odnosu na zaposlene u drugim Zastavinim pogonima, pošto su
zahvaljujući saradnji Fijatom već stekli neophodna znanja o primeni visokih
tehnologija.
Poslovna saradnja fabrike Zastava auto sa Fijatom počela je u septembru 2005.
zaključivanjem komercijalnog ugovora sa italijanskim proizvođačem, o kupovini
licence, znanja i opreme.
Država je tada Fijatu otpisala dugove od 11,5 milona evra, a kragujevačka
fabrika je isto toliko sredstava uložila u instaliranje nove opreme za početak
proizvodnje "zastave 10".
Direktor Zastava auta Zoran Bogdanović kazao je da je kragujevački proizvođač
do sada najvise problema imao sa prodajom "zastave 10" u zemljama
bivše SFRJ, Rumuniji, Bugarskoj i Albaniji.
Prema njegovim rečima, Fijatovi dileri su namerno obarali cene svih modela
vozila tog italijanskog proizvođača, pošle čega se Zastava, zbog nelojalne
konkurencije, povukla sa tih tržišta.
Izvor : Beta