Kompanija "Nisan motor" (Nissan) predstavila je prototip sistema za potpunu prevenciju sudara (All-Around Collision Free) s dvema sasvim novim tehnologijama - prevencijom bočnih sudara (Side Collision Prevention, SCP) i prevencijom sudara pri vožnji unazad (Back-up Collision Prevention, BCP).
Zajedno
s postojećim sistemima za održavanje rastojanja (Distance Control Assist, DCA)
i sprečavanja slučajnog izlaska iz vozne trake (Lane Departure Prevention,
LDP), najnoviji prototip vozila širi obim "Nisanovog" koncepta
"sigurnosnog štita" koji treba da zaštiti vozilo i putnike od
potencijalnih opasnosti iz raznih smerova.
Sistem SCP funkcioniše tako da, kad vozač odluči da promeni traku, bočni
senzori uključuju upozorenje ukoliko prepoznaju dolazeće vozilo u odredišnoj
traci. Da bi sprečio sudar, sistem kočenjem pojedinih točkova menja smer
kretanja vozila, saopštio je "Nisan".
BCP sistem funkcioniše tako što, pri vožnji unazad, zadnji i bočni senzori
traže objekte na putanji vozila. Prepoznaju li ih, uključuje se upozoravajući
zvuk, a zatim se aktiviraju kočnice. Time se, na primer, izbegava sudar u
situacijama kad vozilo napušta parking mesto.
Sistem DCA pomaže pri održavanju sigurnog rastojanja, a LDP pomaže vozaču da
zadrži vozilo u voznoj traci kojom se kreće.
Oba ta sistema nadopunjuju SCP i BCP, stvarajući tako prototip sistema za
potpunu prevenciju sudara.
Izvor : Tanjug