home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : Novosti.rs

Kako "Novosti" saznaju, zavladao je pravi "mali rat" između nadležnih u Ministarstvu finansija i Ministarstvu ekonomije oko termina i visine carinskih stopa za uvoz automobila.

Naime, već dugo Ministarstvo ekonomije, a pre svih, potpredsednik i ministar Mlađan Dinkić, najavljuje da će do nove godine biti prepolovljena carinska stopa za uvoz kako novih, tako i polovnih automobila. Prema ovom planu, a koji je usaglašen i sa "Fijatom", budućim većinskim vlasnikom fabrike automobila u Kragujevcu, carinske stope za motorna vozila bi od 1. januara naredne godine trebalo da budu 10 odsto, dok bi se godinu dana kasnije potpuno ukinule.
S druge strane, pritisnuti povećanim zahtevima za zahvatanje iz državne kase, u Ministarstvu finansija su mišljenja da bi, posle ratifikacije Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju u parlamentu Srbije, trebalo ispoštovati plan i umanjiti carinske stope za vozila sa 20 odsto na 17 odsto, a od 1. januara naredne godine na 14 odsto. Inače, građani Srbije godinama unazad plaćaju jednu od najvećih carinskih stopa na kupovinu vozila u Evropi.
Iako postoji saglasnost u obe nadležne institucije Vlade Srbije da bi carinske stope za motorna vozila trebalo da budu smanjene, pa ukinute, posebno ako se slaže novi vlasnik fabrike automobila, visina umanjenja zavisiće od dopunskih analiza mogućih problema sa punjenjem budžeta.
Strah Ministarstva finansija usmeren je, pre svega, na to da li će biti obezbeđena dinamika prihoda neophodnih za pokrivanje velikih troškova državne kase. Tim pre što će se, odmah posle ratifikacije Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju u Skupštini Srbije, ići na smanjenje carinskih stopa na razne proizvode, kao što je roba iz prehrambene industrije, hemijski proizvodi, hartija, plastika i slično.
Strah od manjka u budžetu doprineo je i da se malo odloži planirana promena poreskog sistema, a koja je predviđala mnogobrojne ustupke za poreske obveznike.

Minus

Da će prihodi budžeta osetiti manjak uzrokovan smanjenjem carinske stope na automobile govori podatak da mesečno trošimo oko 30 miliona evra na kupovinu vozila. Odnosno, da prosečno godišnje kupujemo oko 60.000 automobila.

Autor : G.Bulatović



čitanja : 1740



Komentari

...Sa druge strane se povecava prodaja goriva na kojem drzava drzi svoju sapu i to u ogromnom procentu sto gorivo u Srbiji cini izuzetno skupim.

To sto minisstarstvo finansija govori su ciste gluposti

Autor CHEDOMIRadelaide 03 Sep 2008, 11:33

...da ne pominjem ostale usluzne delatnosti u okviru auto-industrije a posebno osiguranja na kojima drzava uzma masan procenat poreza...

Autor CHEDOMIRadelaide 03 Sep 2008, 13:59

Ne verujem da bi gdin Dinkic tek tako pricao napamet, ali ako se ispostavi da je lagao birace da ce carina od 1. januara biti 10%, to je nesto sto mu biraci ne bi tako lako oprostili.

Autor Hun 03 Sep 2008, 22:45

...pa jedino auto-indusrija moze da osvezi srpsku ekonomiju jer je mnogo delarnosti (radnih mesta) vezano za prodaju automobila. pa nisu ostale drzave "jele bunike" kad su omogucile svojim gradjanima da lakse dodju do prevoznog sredstva...

Autor CHEDOMIRadelaide 05 Sep 2008, 11:38

Ovo se odnosi i na putnička vozila.

Aneks 1a

Carinske stope će se snižavati sledećim redosledom:

a. danom stupanja na snagu Sporazuma, carinske stope će se sniziti za 70 procenata osnovne carine
b. 1. januara prve godine nakon stupanja na snagu Sporazuma, carinske stope će se sniziti na 40 procenata osnovne carine
c. 1. januara druge godine nakon stupanja na snagu sporazuma ukinuće se preostale carinske stope.

Autor Vedran Bukarica 09 Sep 2008, 13:13