Preuzeto sa : Pressonline.rs
Vlasnici automobila sa CG tablicama iz Srbije obnavljaju registraciju svojih kola bez tehničkog pregleda u Crnoj Gori. Iz AMSS-a upozoravaju da su takva vozila velika opasnost po bezbednost u saobraćaju.
Oko 50.000 vozila sa crnogorskim tablicama, u vlasništvu državljana Srbije, nema obavljen tehnički pregled! Vlasnici „crnogoraca" već godinama produžavaju registraciju tako što preko agencija pošalju u Crnu Goru oko 400 evra, dokumenta i stare tablice, a odatle dobijaju nove registarske oznake i overenu saobraćajnu dozvolu!
Sekretar Udruženja „Vlasnici vozila iz Crne Gore" Nenad Nerić potvrdio je za Press da je to uobičajena procedura, ali ne vidi ništa loše u tome!
- Vozila u mnogo gorem stanju prolaze na pregledima u Srbiji - brani se Nerić.
Direktor kvaliteta u Centru za motorna vozila AMSS-a Nenad Jovanović tvrdi da su „crnogorci" bez pravilnog tehničkog pregleda velika opasnost za sve učesnike u saobraćaju!
- Na redovnim pregledima u Srbiji bude odbijeno oko 20 odsto vozila. Na kontrolnim pregledima koje obavljamo pred početak letnje i zimske sezone ustanovi se da je između 60 i 70 odsto dovezenih vozila neispravno. Onda možete pretpostaviti u kakvom stanju mogu biti vozila koja se nikad ne pregledaju i koliku opasnost ona predstavljaju za sve - navodi Nenad Jovanović iz AMSS-a.
Da problem „crnogoraca", koji je nastao posle raspada zajedničke države, pod hitno treba rešiti smatra i zamenik predsednika Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić.
- To pitanje nije samo u nadležnosti policije, već i u nadležnosti Ministarstva finansija - kaže Dačić za Press.
U međuvremenu, dok konačna odluka o spornom statusu „crnogoraca" ne bude doneta, saobraćajna policija podnosi prijave za carinski prekršaj protiv svakog našeg državljanina za koga pri rutinskoj kontroli utvrdi da mu je mesto boravka u Srbiji, a da vozi automobil sa CG tablicama. Načelnik uprave Saobraćajne policije MUP-a Stojadin Jovanović kaže da nema osnova da se takvo vozilo oduzima vlasniku, ali da ima osnova za prijavu.
Direktor kvaliteta u Centru za motorna vozila AMSS-a Nenad Jovanović navodi za Press da država očigledno ne želi da se bavi ovim problemom, jer bi jednostavnom metodom sva ta vozila mogla biti uklonjena sa ulica.
- Proverom dokumenata Uprave carina pri Ministarstvu finansija lako je ustanoviti boravište vlasnika, kao i gde plaća porez. Ovim automobilima ne treba ni odobriti preregistraciju, već ih treba tretirati kao uvozna. Veliki deo njih ne bi ni mogao da se uveze prema zakonima koji su važili u to vreme, pa su njihovi vlasnici pribegli raznim mahinacijama da bi izbegli plaćanje uvoza - kategoričan je Jovanović.
Status "crnogoraca" razmatra vlada
Nenad Nerić, sekretar Udruženja „Vlasnici vozila iz Crne Gore", kaže za Press da su pregovori sa Vladom u toku i da trenutno potpredsednik Vlade za evropske integracije Božidar Đelić razmatra njihov zahtev da im se odobri preregistracija na srpske tablice.
Mada im je bivši ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić u više navrata obećavao da će preregistracija biti dozvoljena, izgleda da će se tek nova vlada ozbiljnije pozabaviti ovim problemom. Pozvali smo Ilića da ga pitamo zašto nije ispunio svoje obećanje, ali je on svu krivicu prebacio na ministra Mlađana Dinkića?!
- Nadam se da će ovi iz Demokratske stranke uspeti da ubede Dinkića, koji je jedini bio kamen spoticanja da se tim ljudima odobri preregistracija, kad ja već nisam uspeo - kazao je Ilić.
Autor : D. Đurić
...sav se najezim kad vidim da prema meni vozi neko sa CG tablama. Koliko sam samo prica cuo kako registruju kola i da npr. neki golf sa pocetka 90-ih nije video tehnicki pregled 5-6 godina...Katastrofa.
Isti ili sličan slučaj je i sa vozilima koja imaju BiH registarske tablice!
Na ovu priču treba već jednom odgovorno staviti tačku!
Ovo je sve demagoška zamena teza,ta vozila su registrovana u CG i formalno pravno vlasnici tih vozila su crnogorski državljani a ne ovi naši koji voze na "ovlašćenje",pa prema tome su i njihovi zahtevi bez ikakvog osnova!
Svi oni su hteli da "profitiraju"na račun svoje zemlje,njenog budžeta i svih nas koji smo ispoštovali propise i koji sve regularno plaćamo svojoj državi,dok oni ovako pune "kasu" CG,uništavajući naše puteve i ugrožavajući opštu bezbednost u saobraćaju.
Dosta "trulih"kompromisa tih Velja i ostale bratije!
Samo po zakonu(jednakom za sve),nema vožnje sa tim "ovlašćenjima",oduzimati ta vozila i sve će se brzo razrešiti samo od sebe!!!
Treba pustiti prevod auta,ja imam auto na cg table i ispravnije 100 puta od ovih nasih kanti,jer vecina auta tih je vozena po Italiji i Nemackoj gde su putevi ekstra.Vlasnici crnogoraca samo napred bice prevod ovi mogu samo da nam zavide
Da li je normalno da naparviš kuću bez i jednog jedinog papira i onda je legalizuješ jednostavnije i jeftinije nego da si kako zakon nalaže tražio dozvolu, dobio dozvolu i platio dadžbine? Do duše, više nema legalizacije, ali su mnogi iskoristili tu mogućnost dok je moglo i tako sebi uštedeli gomilu para praveći budale od onih koji su išli regularnim putem.
Pošten čovek u Srbiji uvek ispada budala, dok se muvatorima i šematorima večito iznalaze neke olakšice.
U Australiji se takodje registracija produzava bez tehnickog pregleda.
Verujte da se i ovde voze krsevi stari preko 20godina i to u velikom broju
Ja isto vozim auto na cg table i prosli put sam se slatko smejo na vanrednom tehnickom posto mi je auto bio kompletno ispravan. S to nije bio slucaj sa yugom iza mene koji je 5 godina mladji i na nasim je tablama.
treba pustiti preregistraciju obavezno,da te pare od registracije idu nama a ne njima dole sto je mislim logicno.
A OVE TEORIJE ZAVERE STO SE PROSIPAJU PO OVIM FORUMIMA SU STVARNO JADNE KAO STO SMO I MI KAO NAROD JADNI,MA NECE SRBIN SRBINU POMOCI PA TO TI JE.OVI LJUDI STO SU UZELI OVE AUTOMOBILE NISU IMALI PARA ZA NESTO BOLJE TO JE SIGURNO
Automobili na crnogorske table su yakon, moj golf je potpuno ispravan,dnevno prelayi i po 400km i nikada se nekvari
ne znam da li kod nas svi prelaze tehnički legalno.Koliko ja znam kad sam kupio auto 2006,tada smo imali jednu fotelju u UN,istog pregovarača za pristup EU...a u ostalom da su u pravu već bi nam odavno oduzeli vozila
Prodao sam svoju trulu ladu za 600 eur,a kupio odlicnog Golfa 2 za 200 eura vise na cg table i mogu vam reci da sam srecan sto napokon vozim dosta bolji auto i nemislim dali ce mi se nesto pokvariti usput,a pritom sam jedva ustedeo te pare
A sta da radimo mi koji smo uvezli auto redovno jo pre nekoliko godina, platili porez i carinu tadasnjoj SCG i registrovali auto u Crnoj Gori, i pre odcepljenja Crne GOre se preseli u Srbiju. Zasto sad opet da placamo carine ili jos gore da nam ne dozvole da preregistrujemo vozilo.Kako to ovaj nas pametnjakovic od Dinkica misli da nam objasni.
Ovo u tekstu> "dobiju overenu saobracajnu" mi nije jasno! Sa novim tablicama se dobija NOVA saobracajna dozvola, nalik kreditnoj kartici. By the way, uskoro mi je registracija, koja je do sada kostala oko 300 eura, sada ce biti preko 700! Auto je godinu i pol star, benzinac, Toyota RAV4, 2.0. Tako da o tih 400 eura mogu da se potkrpe samo manja auta!
samo pametni Dinkic moze da kaze da ne treba da bude prevoda 50.000 atomobila pomnozite sa u proseku 500e. To bih bilo oko 25 miliona eura. Bilo bih dobro za jednu drzavu u recesiji da ima takav prihod a ne da puni svake godine crnogorski budzet sa novcem za registraciju koji ide iz ove zemlje. Mislim da ce prevod biti pred izbore jer se Dinkicu drma fotelja.
taj gospodin iz amss -a kao da ne zna da se za cifru od 200-500 dinara datih coveku koji radi na teh. pregledima u amss-u Srbije mozete provesti i automobil bez tockova a kamo li bez kocnica
da se ne lazemo pa pola automobila koji su registrovani na teritoriji republike srbije su i posle tehnickog neispravni
ja sam zaljubljenik u BMW vozila ,kad god sam naisao na model E 36 u ekstra stanju bio je na crnogorskew table sto je i slucaj sa audiem b4
komentar za ovog zokija sa novog beograda --
ti prijatelju ocigledno nisi bio rodjen 1997-98 kada je drzava oduzimala vozila sa crnogorskim tablicama
pa šta se desilo posle sva vozila su vraćena vlasnicima i preregistrovana
a onim ljudima kojima su vozila stradala na placu u volginoj ulici je nadohnadjena šteta
-tako prijatelju sada je skoro 100 posto vozila sa crnogorskim tablicama koja se voze na teritoriji Srbije prvi put registrovana u zajedničkoj državi ,za ova koja su prvi put registrovana posle referenduma to je ok ali ova od pre to nema veze sa mozgom da se oduzimaju već država da stisne petlju i da dozvoli isto tako kao što je sloba dozvolio preregistraciju sa crnogorskih tablica a onda i sa stranih -ja sam tada na primer iz Nemačke legalno uvezao golfa 2 1988 godište platio takse koje je država propisala i šta tu ima loše državi je bio puniji budžet
nemaju svi love toliko da kupe ovaj punto ili z-10 od delte ali imaju 2000-3000 eura za crnogorca pa šta je tu loše ispruži se onoliko koliko si dugačak što bi uzimali kredite za koji otplatis čak i po dva auta nismo svi bogati prijatelji nego svi koji imaju do 3000 e da idu u cg i kupe auto moj savet
Zasto ne bi otisli u Nemacku i kupili auto?
Druga drzava je druga drzava.
Ako se dozvoli preregistracija automobila sa CG tablama, pa dozvolice se i preregistracija sa ostalim stranim tablama.
Verujte u Nemackoj je bolji izbor i kvalitetniji...
A uostalom novine su pune stranaca pa bagatelnoj ceni.
Kupi neki pa cekaj da drzava dozvoli prevod.