
Nemački Opel planira da u Rusiji investira 600 miliona evra, kaže kopredsednik uprave kanadskog proizvođača autodelova Magna Zigfrid Volf.
On je rekao da će od navedene sume u najskorije vreme biti investirano 170 miliona evra, između ostalog i u fabriku "Dženeral motorsa" (GM) kod Sankt Peterburga, i dodao da "to nije pomoć, već investicija Opela u tržište koje ima veliki potencijal".
Konzorcijum kanadske Magne i ruske Sberbanke, koji bi trebalo da postane
vlasnik 55 odsto akcija Opela, predviđa ukidanje 10.500 radnih mesta u toj
automobilskoj kompaniji, uključujući oko četiri hiljade u Nemačkoj, objasnio je
Volf.
Direktor ruske Sberbanke German Gref je istovremeno kazao da vlada Rusije neće
direktno uticati na delatnost kompanije Opel koju od GM preuzima taj
konzorcijum. "U Rusiji, medjutim, postoji politički interes za jačanje i
razvoj automobilske industrije. Mudro je i dalekovido ako se preduzeća
objedinjuju kako bi iskoristila takvu šansu", rekao je Gref.
Član nadzornog saveta Opela Dirk Pfajl je upozorio, međutim, da će konzorcijum
prevesti u Rusiju znatan deo nemačkog državnog kredita, izdvojenog za
spasavanje Opela.
Pfajl kaže da će više od 600 miliona evra iz paketa vrednog 4,5 milijardi evra
biti iskorišćeno za modernizaciju ruske automobilske industrije, što će dovesti
do "odliva nemačkog znanja i tehnologije u Rusiju i smanjenja radnih mesta
u Nemačkoj".
Sa druge strane, sekretar ministarstva finansija pokrajine Hesen Tomas Šefer to
demantuje i kaže da se „investicije u Rusiju od 570 miliona evra nadoknađuju sa
400 miliona evra prihoda , dok pregovori o zaštiti preostalih 170 miliona evra
još nisu okončani".
Autor : Tanjug.rs
Foto : Opel
Preuzimanje Opela podriva pozicije Magne
Konzorcijum „Magna internešenel” će se, nakon preuzimanje nemačkog „Opela”, suočiti sa pokušajima da se podriju njegove pozicije kao isporučioca autodelova za vodeće proizvođače automobila, preneo je Itar-Tas, pozivajući se na pisanje londonskog lista „Fajnenšel tajms”.
Kako navodi taj finansijski dnevnik, dva giganta nemačke autoindustrije, „Folksvagen” i BMW, već su otvoreno saopštila da će odustati od saradnje sa kanadskom kompanijom „Magna”, s obzirom na to da se s preuzimanjem „Opela” njen status kardinalno menja jer sada postaje proizvođač automobila i time i konkurent.
„Lako možemo naći druge isporučioce autodelova. Nama se, kao grupaciji, ne sviđa kada naši isporučioci postaju naši konkurenti”, izjavio je predsednik nadzornog saveta autokoncerna „Folksvagen” Ferdinand Pih.
Finansijski direktor BMW-a Fridrih Ajhiner je, pak, ukazao da će važeći sporazumi između njegove kompanije i „Magne” ostati na snazi, „ali tamo, gde budemo otkrili prisustvo sukoba interesa, možemo pribeći odlukama koje bi bile usmerene protiv 'Magne'“.
„Strategija se promenila. Sada imamo posla s proizvođačem automobila. Zbog toga moramo misliti o tome kakvu tehnologiju želimo da damo u ruke konkurentu”, dodao je on.
Vlasti Španije su se takođe izjasnile protiv preuzimanja „Opela” od strane „Magne”, što bi moglo biti povezano sa špekulacijama o mogućem zatvaranju fabrike „Opela” u Saragosi.
Autor : Tanjug.rs