home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Američki "Dženeral motors" (GM) konačno je obelodanio deo plana za stabilizaciju evropskih pogona, tvrdeći da neće zatvarati nijednu fabriku "Opela" u Nemačkoj, ali da će u Evropi biti ukinuto oko 9.000 radnih mesta, nešto manje od ranije najavljenih 10.000.

Ostala je, prema izjavama predstavnika GM-a, neizvesna budućnost belgijske fabrike u Antverepenu, sa 2.300 zaposlenih, ali još nisu dobijene garancije ni za dobar deo od oko 50.000 zaposlenih u evropskim filijalama GM-a, kojih samo u Nemačkoj ima 25.000. Novi šef kompanije "GM-Evropa" Nik Rajli je garantovao da će biti očuvane četiri "Opelove" fabrike u Nemačkoj, da nijedan pogon neće biti zatvaran u toj zemlji, ali da će biti otpuštanja.

Rajli je rekao da kompanija sada ulazi u period širokih konsultacija o sudbini "Opela", koje bi trebalo da se okončaju u decembru.

Tek tada GM će biti u stanju da izađe sa pouzdanim informacijama o tome koje će fabrike biti ugrožene zatvaranjem radnih mesta, istakao je Rajli.

On je takođe kazao da će sedište firme "GM-Evropa" biti u Nemačkoj, u fabrici u Riselshajmu.

Pod GM-ovom upravom su i dve "Voksolove" fabrike u Britaniji, u Lutonu i Elesmer Portu, koje zapošljavaju više od 4.000 radnika i čija sudbina još nije izvesna.

Komesar Evropske unije za industriju Ginter Ferhojgen kritikovao je početkom semice neformalna obećanja Britanije, Španije, Belgije i Poljske da će finansijski pomoći GM u pokušaju da spasu radna mesta u fabrikama koje u njihovim zemljama pripadaju evropskoj filijali američke firme.

Prema "Špiglu", grupa "GM-Evropa" dobila je ponudu od 400 miliona evra od Britanije i između 300 i 400 miliona evra od Španije, dok je Poljska najavila poreske olakšice. Belgija je predložila pomoć od 500 miliona evra za GM-ovu fabriku u Antverpenu, pod uslovom da taj pogon nastavi da radi, ali to nije prihvaćeno, tvrdi nemački list.

Ferhojgen je naglasio da želi da se "izbegne licitacija radnim mestima" u evropskim pogonima GM-a.

GM je šokirao evropski auto-sektor kada je, početkom meseca, odustao od odluke da proda evropske filijale konzorcijumu kanadske "Magne" i ruske "Sberbanke". Umesto toga, nekada najveći proizvođač vozila na svetu je odlučio da zadrži "Opel" pod svojim okriljem i da, uz finansijsku pomoć evropskih zemalja, sam obavi restrukturisanje evropskih pogona. GM računa na finansijsku podršku evropskih vlada u iznosu od 3,3 milijarde dolara.

Vlada u Berlinu je podržala prvobitni plan prodaje "Opela" kanadsko-ruskom konzorcijumu i ponudila 4,5 milijarde dolara kredita kao pomoć toj transakciji, kako bi se sprečila masovna otpuštanja radnika.

Autor : Tanjug.rs

Foto : arhiva Autoblog.rs



čitanja : 860



Komentari