home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kompanija Fijat automobili Srbija (FAS) počeće od sutra da sklapa prve ugovore o radu sa radnicima koje preuzima iz kragujevačke fabrike Zastava automobili.

U sindikatu Zastava automobili agenciji Beta je rečeno da je sutra u fabrici Fijat automobili Srbija neradan dan zbog prijema radnika u novu kompaniju.

Predsednik Samostalnog sindikata fabrike Zastava automobili Zoran Mihajlović je rekao agenciji Beta da bi meštovita kompanija Fijata i Vlade Srbije u prvoj fazi trebalo da sklopi ugovore o radu sa 1.000 Zastavinih radnika.

On je dodao da će sa još oko 150 radnika fabrike Zastava automobili biti zaključeni ugovori o delu i oni će obavljati uslužne poslove za FAS.

Među radnicima Zastavine fabrike automobila koji prelaze u FAS je i oko 30 osoba koje je Fijat odabrao za menadžere kompanije u Kragujevcu.

Mihajlović je dodao da uoči potpisivanja ugovora o radu sa FAS-om nema zvaničnog spiska sa imenima 1.000 radnika koji prelaze u italijansku kompaniju.

"Radnicu će zaključivati ugovore o radu sa FAS-om na neodređeno vreme, s tim što je predviđen probni rad u trajanju od dva meseca za proizvodne radnike i tri meseca za neproizvodne radnike", rekao je Mihajlović.

On je objasnio da je probni period uveden da bi se zaštitili radnici koji ne budu mogli da ispune Fijatove uslove ili ne budu hteli da rade u FAS-u.

Oni imaju mogućnost da se da se vrate u Zastavinu fabriku automobila na neko drugo radno mesto ili da koriste socijalni program.

"Ugovori o radu su tipski, a Pravilnik o radu je usklađen sa našim Zakonom o radu, pa ne očekujemo da bi u tom smislu nešto moglo da bude problematično", rekao je Mihajlović.

Predviđeno je osmočasovno radno vreme, odnosno 40 časova nedeljno i pet radnih dana.

"Prema saznanju sindikata, zarade će se isplaćivati prema četiri platna razreda, po dva za 'plave' (radnike u proizvodnji) i 'bele kragne' (zaposleni u administraciji)", rekao je Mihajlović.

On je naveo da plate Fijatovih radnika ne bi trebalo da budu niže od od sadašnjih. Prosečna plata je od 27.000 do 28.000 dinara.

U sindikatu Zastava automobili navode da je Fijat doneo odluku da će od sutra u fabriku u Kragujevcu moći da uđu samo radnici koji prelaze u FAS.

"Zeleno svetlo za ulaz imaće, takođe, 300 radnika koji su već angažovani na poslovima dislokacije opreme, kao i 150 radnika kragujevačke Zastave koji rade na poslovima ispunjavanja obaveza iz prethodnog perioda prema dobavljačima kooperantima", navode u sindikatu.

Grupa od 450 radnika koji obavljaju takve poslove mesečno će se rotirati sa drugom grupom od 450 radnika, što znači da će biti radno angažovano oko 900 ljudi.

Prema rečima Mihajlovića, 100 invalida iz fabrike Zastava automobili preći će u zaštitnu radionicu Zastava inpro, dok se 150 radnika prijavilo za socijalni program.

"To znači da će oko 300 radnika od ukupno 2.600 biti na čekanju za posao, neće dolaziti u fabriku i primaće platu umanjenu za troškove prevoza", rekao je Mihajlović.

On je dodao da bi do početka 2011. godine godine trebalo da bude uposleno još oko 900 radnika na poslovima kompletiranja nove opreme u Preseraju, kao i u firmi Manjeti Mareli koja će biti smeštena na prostoru mehaničke obrade. 

Autor : Beta.rs



čitanja : 1883



Komentari

Zasto se pise Fijat kad se fabrika zove Fiat? Zanimljivo je kako do toga dolazi. Nas jezik je citaj kako je napisano (ili mozda ja nesto ne razumem).

Autor Radoslav Jovanovic 01 Feb 2010, 12:46

Jednom je čitalac upitao novinare "SAT plusa" zašto imena modela pišu pod navodnicima. Oni su odgovorili da je to pravilo u srpskom jeziku. I SATovci pišu fijat.

Autor Stefko 01 Feb 2010, 13:01

@Radoslav Jovanovic
a drugi deo pravila glasi: pisi kao sto govoris! I to ti je to...
Znaci, ili u originalu ili onako kako se izgovara, oba su pravilna!

Autor carobnjak 01 Feb 2010, 20:35

italijani izgovaraju Fijat

Autor talijan 01 Feb 2010, 22:35

Nije Fijat, nego Fiat

Autor Igor 02 Feb 2010, 21:12