home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle skoro dve godine sklapanja "Fijatovog" modela "punto" u Kragujevcu i posle prodatih oko 30.000 automobila, nijedan deo u ovom automobilu ne proizvodi domaća auto-industrija.

Dve velike fabrike guma, jedna akumulatora, mnogo fabrika koje su ranije proizvodile delove za vozila zastave, još nisu uspele da nađu put do prve ugradnje. Neke od njih potpisale su predugovore, neke čekaju porudžbine, a neke su u procesu privatizacije.

Grupacija koja je kupila fabriku akumulatora "Somor",  "Farmakom MB" prošle godine proizvela je i izvezla milon akumulatora i ostvarila promet od 60 milona evra, od čega je čist profit šest milona evra.

Akumulatore prodaje u Evropi, Rusiji, Aziji, a osvojila je i najnoviju generaciju akumulatora sa dodatnim punjenjem.

Sertifikate imaju u skoro svim zemljama, a samo u Italiji imaju nekoliko poslovnih partnera. Međutim, posao sa "puntom" i dalje čeka.

Radovan Miailović iz "Farmakom MB" rekao je da to preduzeće "Fijatu" može da ponudi "četrdeseticu" u dve varijante.

Kruševački "Trajal" u vlasništvu Bugarske korporacije takođe ima želju da učestvuje u projektu "punto". Već su potpisali predugovor sa "Fijatom", kupili su i novu mašinu vrednu 2,5 miliona, koja bi omogućila proizvodnju milion guma godišnje.

Povoljni krediti

Nebojša Đenadić iz "Trajala" rekao je da očekuje u maju ili junu da ta kompanija postane isporučilac guma za "Fijat".

U Kragujevcu proizvođač dizalica za "Pežo Sitroen" i GM Promoter Irva sa svega 45 zaposlenih, ima nameru da projektu "Punto" isporuči ove godine 15.000 dizalica.

Slobodan Radovic iz "Promotor Irva" rekao je da ne sumnja da u Srbiji postoje veće i značajnije firme koje kad ispune uslove će da postignu i bolje rezultate od firme "Promotor Irva".

U Ministartvu ekonomije kažu da oni ne mogu da budu promoteri domaćih proizvođača delova već mogu samo povoljim kreditima da omoguće nekadšnjim proizvođačima da stanu na noge i uključe se u "punto" projekat.

Aleksandar Ljubić iz Ministarstva ekonomije rekao je da je Vlada potpisala sporazume sa Ruskom federacijom, sa Belorusijom, Ukrajinom, Turskom i drugim državama i time je dala podsticaj grinfild investicijama u Srbiji sa stanovišta proizvodnje delova.  

U Fijatu kažu da je najbitniji kvalitet i da onaj ko jednom uđe u program ove fabrike, može da isporučuje delove za celu grupaciju. Odluku u budućim partnerima "Fijat" će doneti najverovatnije krajem aprila.

Preuzeto sa : rts.rs



čitanja : 3103



Komentari

Pa to se očekivalo. Redosled je poznat od samog početka:

1) ukinuti konkurenciju i pre početka prodaje (Yugo, Florida),
2) uništiti opremu na kojoj se proizvode Yugo, Florida (kako ne bi mogla ponovo da se pokrene proizvodnja)
3) "testirati" radnike, uposliti određeni broj, a ostatale poslati na plaćeno odsustvo
4) "zveknuti" što veću cenu i očerupati opremu sa automobila
5) uvesti subvencionisane kredite i zamenu staro za novo

5) NE UGRAĐIVATI DOMAĆE DELOVE, DA BI SVI BIVŠI ZASTAVINI KOOPERANTI U MEĐUVREMENU PROPALI.

To je politika sadašnje vlasti.

Autor Predrag 13 Mar 2010, 13:27

Nažalost, potpuno si u pravu i to je prava sramotu za sadašnju vlast!!! Treba im to trljati na nos, pa nek se opamete!

Autor Miki 13 Mar 2010, 13:31

ee Mladjo, Mladjo...
koliku li si ti proviziju uzeo za ovo...
jaoooo 'ocemo li se mi nekada opametiti?

Srbi zapamtite nesto ceo svet vec zna:

THERE IS NO SUCH THING AS A FRRE LUNCH !!!

u prevodu nista nije za dzabe i zbog necije dobre volje da nam pomogne...

Autor Pedja 13 Mar 2010, 13:32

Predraže...

Svi Zastavini kooperanti su odavni bili propali jer je i sama Zastava propala.
Kakva crna konkurencija i njeno uništavanje...jer uništavanje konkurencije podrazumeva da je njen proizvod jednakog kvaliteta, pa kao...hajde da ga uništimo.
Kome je Zastava uopšte mogla da bude konkurencija???

Iz Kragujevaških pogona je u poslednji 6 meseci napravljeno više automobila nego za poslednjih 5 godina u Zastavi.
Svi koji su napravljeni su i prodati.

Domaći kooperanti moraju da se modernizuju.
Samo jedan primer...stakla koja ugrađuje Fiat su tanja za 0.5 mm od onih koje je ranije ugrađivala Zastava. Zato, onaj koji je pravio stakla za Zastavu ne može da ih pravi za Fiata dok ne modernizuje kapacitete...a, modernija tehnologija dozvoljava da stakla budu tanja a čvršća.
Takvih je milion primera.

Da se nije pojavio Punto u ovolikom broju na domaćem tržištu, narod bi pokupovao još više Dacie Logan.

A, po kojoj logici je bolje finansirati fabriku u Rumuniji i plate njihovim radnicima, a ne fabriku u Kragujevcu i plate ljudima u Srbiji?

Opustite se...i čekajte april ove godine kada Fiat objavljuje svoj globalni plan za narednih 5 godina.
Biće i ta vest ovde na AutoBlogu, pa komentarišite onaj deo koji će u tom planu zauzeti Kragujevac. ;)

Autor Neša 13 Mar 2010, 13:59

sone slazem se u potpunosti sa tobom.

Autor neko 13 Mar 2010, 14:04

@ Nesa

Zastava je od Fiata otkupila licencu za proizvodnju Zastave 10, na 5 godina, i taj auto je od Punta Classica imao bolju opremu za manje pare, a i kvalitetnije je sklapan (nigde se nije zakidalo).
Zasto drzava nije subvencionisala prodaju Zastave 10?

Da se kojim slucajem Yugo i dalje proizvodi, i da je za njega odobrena zamena staro za novo, sadasnji kapaciteti fabrike ne bi mogli da podmire potrebe trzista u tom slucaju. Ja bih ga prvi kupio.

Autor Predrag 13 Mar 2010, 14:17

Toliko smo bogata zemlja, da za nas subvencionisanje Fiata uopste ne predstavlja problem.

Svi su kukali kako su se stalno davale pare za Zastavu, a sta je sada? Sada se jos i subvencionise prodaja Punta Classic!!!

Autor Predrag 13 Mar 2010, 14:22

Jedna ispravka za autora teksta: Punto Classic se ne sklapa 2 godine nego od 30.marta 2009. sto je manje od godinu dana!

Autor carobnjak 13 Mar 2010, 14:43

Pa ni Fabrika akumulaora ni Trayal nisu DOMACE firme!

Z10 koja se SKLAPALA u KG je bila drasticno losije farbana u odnosu na one koje su bile uvozene 2006 (ja imam jednu) i u odnosu na "Classic" od kada je Fiat preuzeo Zastavu!

A prica o pljacki je neosporna jer niko sem nas par fantoma ne postavlja pitanje sta je bilo sa parama kojima je placena licenca, subvencijama na carinu i subvencijama za kreditiranje!

Ali ako je tema kvalitet, cinjenica je da nijedno domace preduzece ne moze da obezbedi zahtevani kvalitet komponenti (npr. svaki majstor ce ti reci da je Varta bolji akumulator u odnosu na Somborske, a da se Trayalove gume ne mogu porediti sa Firestoneovima)

Tako da nije sve crno-belo, ali takav je i zivot!

P.S

sticajem okolnosti vozio sam nekoliko dana 1.3 MJet sklopljen u kragujevcu (presao 10K) i mogu odgovorno reci da je moja uvezena Z10 (sklopljena u Italiji 2006.) kvalitetnije izradjen auto!!

Autor Nedjo 13 Mar 2010, 14:56

@Neša
Ovakve komentare moze da daje jedino "ekonomski ekspert" koji misli da mu zarada dolazi od nekontrilisanog zaduzivanja ove drzave, prodaje najboljih srpskih firmi i raznih "reket" firmi i mehanizama za namicanje para (tipa parking servisi, poreski nameti, takse, itd.).

Autor Metalac 13 Mar 2010, 16:12

Dajte coveku 5 iz komunizma i poklonite mu yugo

Autor kapitalista 13 Mar 2010, 19:12

@ Miki, Pedja, Nedja

Hvala na podršci.

@ kapitalista

Imam Yuga (prodajem ga), Floridu i Škodu.

Apolitičan sam!

Autor Predrag 13 Mar 2010, 19:25

Još kako je država ranije subvencionisala proizvodnju Zastave 10 jer:

- u početku kada su ih kod nas samo obrisali od prašine i prodavali jer su gotove dolazile iz Italije, ni na jednu nije naplaćena carina, kako bi joj prodajna cena bila niža i kako bi zarada Zastave bila veća.

- kada su počeli da ih sklapaju kod nas, ni na jedan lot koji je stigao iz Italije opet nije naplaćivana carina, iako je to i dalje (kao i danas) potpuno strani auto, tj. sve njegove komponenete su iz uvoza.

Zamena ''staro za novo'' je postojala do skoro, ili i dalje postoji u Americi, Rusiji, Nemačkoj, Italiji...pa naravno i u Srbiji.
Uvedeno je svuda u svetu jer je automobilska industrija bila suočena sa ogrominm padom prodaje, a ona zapošljava veeeeliki broj ljudi.
Kod nas se to samo poklopilo sa dolaskom Fiata.
Bolje bi bilo da nikada nije uvedena kao odgovor na svetku krizu, tj. da krize nije ni bilo, jer bi do sada onda više odmakli oko Fiata u Kragujevcu.
Ovako je zbog krize i to bilo odloženo za malo jače od godinu dana...

Svako ko bi želeo da kupi nov Yugo u 2009. ili 2010. godini ne zna previše o automobilima.
Ne ceni kvalitet i garanciju na lak od bar 6 godina...na rđu od 12 godina...na motore, menjače od bar 5 godina...na to što sa modernim atmo. benzincem od 100-110 KS trošiš 10 litara po gradu, dok Yugo sa duplo slabijim motorom ne troši i duplo manje goriva, već tek malo manje od tih 10...

Ljudi, i iz Zastave su bili svesni da je Yugu odavno odzvonilo. Zato je prva Florida i proizvedena krajem 80-tih godina.
Da nije bilo raspda države i propasti, Yugo bi ionako bio povučen početkom 90-tih godina...
A, ako znate na koju tehnologiju je bio oslonjen Yugo u vreme kada je napravljen, tj. na koji model Fiata, onda vam mora biti jasno koliko je to ustvari zastareo automobil bio još pre 20 godina...a, kamoli danas.

Autor Neša 13 Mar 2010, 20:45

Zaboravih... ;)

Država Srbija ne treba direktno da se bavi privredom.
Bavljenje na direktan način privredom (vlasnik, investicije) se zove komunizam i u ovoj državi je propao. :)

Ne treba zaboraviti da Srbija ima svoj deo vlasništva u FAS (Fiat Automobili Srbija) i da nema nameru da ga zauvek zadrži, već će ga prodati u narednih 5 godina, tj. čim ta fabrika bude počela da pravi na stotine hiljada automobila godišnje.
Prodajom svog vlasničkog udela, Srbija će vratiti pare koje sada ulaže...ali joj ostaje jak izvoznik, moderna fabrika, plus infrastruktura...

Autor Neša 13 Mar 2010, 20:51

Znate sta je najzalosnije u celoj prici...sto onog dana kada skijas Mladjan Dinkic nestane sa gomilom plena i svojom zenom na neko ostrvo, mi cemo i dalje kukati i nista ne preduzimati, trac-vest da je pobegao tamo i tamo ce trajati 3 dana, a njega ce zameniti neki drugi obuceni lopov iz neke od "stranaka". Mladjan Dinkic ce bti zaboravljen kao i pojedinci iz 2000.-te

Autor lok 14 Mar 2010, 00:53

@ lok

E baš tako.

Autor Predrag 14 Mar 2010, 01:03

@Nesa
Ti Neso kao da dolazis iz dijaspore. Kako mislis da narod sa platom od 200eur vozi i odrzava Punta? Troskovi su bar duplo veci, a Yugo je bio pravi auto za srpsku golotinju, koliko god bio lose i zastarelo izradjen. Da je Yugo subvencionisan i u sistemu staro za novo, prodavali bi se samo tako, a i onako je cinio najveci udeo u trzistu.
Docice narodu iz dupeta u glavu sta su kupili kada krene da otkazuje elektronika, ima svi da se uhvate za glavu.

Sa ovako odresenim rukama kao sto ima Fiat bi mogao i ja da napravim uspesnu fabriku automobila. Iz aviona se vidi da je ekipa na vlasti dobila veliki "baksis" od Fiat-a, a takve stvari kod nas nisu retke - uzmimo primer aktuelne tendere kao sto je onaj za most preko Ade gde je tender kreiran tako da je onemoguceno domacim firmama da ucestvuju uopste. Velike su to korporacije, veliki lobi i veliki novac je u igri.
Puni dzepove dok traje mandat.

Autor Jonie 14 Mar 2010, 01:16

@ Jonie

Jaoooo Jonie, Yuga nikad prežaliti neću.

Svaka čast!!! Bravo!!! (ali ne Fiat) :)))

Autor Predrag 14 Mar 2010, 01:23

Mali servis za Punta 1.2 8v kakvih je 90% od ukupno prodatih je negde oko 60-65 eura.
Naravno, govorim u ovlašćenom servisu.
Nista jeftiniji nije ni za Logana, pa se do pojave Punta prodavao k'o blesav.

Ne treba niko od nas da se brine kako će oni koji su kupili Punta, isti auto i održavati. Nisu ljudi maloumni, nemojte se vi brinuti za njih.

Uštedeće na svakih 1.000 pređenih kilometara sa Puntom od 60 KS nekih 15-20 eura jer će mu taj Punto trošiti manje benzina nego Yugo sa 55KS.

Razlika je oko 1.5L na 100 Km gradske vožnje u korist Punta.
Na 5.000 pređenih kilometara ušteda je 75 litara benzina...a, to je po sadašnjim cenama više od 75 eura...što je opet više nego što je mali servis za Punta. ;)
Plus se servis i ne mora raditi na 5.000 Km...tu sam cifru uzeo samo primera radi...

Sve što nije potrošni deo i pokvari se, pokriva garancija.
Plus, taj Punto je na tržištu već punih 7 godina i daleko od toga da ima neke dečije bolesti kad su kvarovi u pitanju. Što bi se reklo...proveren model. :)

Autor Neša 14 Mar 2010, 02:10

Jonie, Predraže, to ljudi!
Nego Nešo, imaš i ti poentu negde, ali kada tebe slušam kao da lsušam nekoga ,,demokratu" sa televizije, nekog političara.
,,Država Srbija ne treba direktno da se bavi privredom.
Bavljenje na direktan način privredom (vlasnik, investicije) se zove komunizam i u ovoj državi je propao. :)"
Prvo, ako država ne treba da se bavi privredom, ko treba da nam se bavi, jel oni Amerikanci možda? Možda Nemci, Francuzi, Englezi....
Svi znate šta se sve desilo od kako nam je privreda stala.
Država se stalno zadužuje, uzima kredite, a i ono malo novca od privatizacije što je ostalo će se potrošiti i šta onda? A nemamo privredu, nemamo nikakav profit a u dugovima smo, i stalno se zadužujemo kako ćemo to vratiti Evropskoj uniji i drugim državama?
Drugo, šta to fali komunizmu, bar si imao besplatno školstvo, besplatno zdravstvo, imao si visoku platu da si mogao da kupiš šta oćeš, manje je bilo narkomanije, kriminala.... Komunizam je ovde propao kao što sve propada, kao i ova demokratija koju tako zovete, ovo je sto puta gore od komunizma. ,,Moderan srednji vek" se približava, na žalost.
Ja kada sam sve tvoje pročitao moram se složiti sa Joniem, kao da nisi odavde nego iz dijaspore tako i meni deluješ. Ili je možda kod tebe bolji standard pa drugačije razmišljaš, ali lepo reče Jonie ljudi jedva i Punta sa platom od nepunih 200 evra održavaju. To i ovde u Nišu viđam.

Autor MasterHaosis 14 Mar 2010, 02:20

Ej Nešo to za Punto što si sada napisao i jeste donegde.
,,Razlika je oko 1.5L na 100 Km gradske vožnje u korist Punta."
Jel misliš ako uporediš Punto i Dačiju Logana?
Ej ljudi a ja se pitam šta bi sa onim našim Globus autom. zašto neće da prave elektro automobile, ja sam čitao o njima, napravili i Juga na elektromotor. Normalno modernizovali ga. Šta bi sa njima?

Autor MasterHaosis 14 Mar 2010, 02:24

Hahahahahaha mislim da znam zašto ga nigde nema!
Pogledajte
http://www.globusauto.co.rs/index.php?s=srpskovozilo
hahaha 15000 evra i 28 000 evra za ovo! jeste da je naš domaći, ali brate što je mnogo, mnogo je!

Autor MasterHaosis 14 Mar 2010, 02:27

Imam utisak da ce Fiat da nas zamajava sa "velikim" projektom sve do sledecih republickih izbora i to iskljucivo sa parama koje mu mi budemo poklanjali kroz subvencije. Pa ce se ciniti da se nesto veliko sprema u Kragujevcu. A za to vreme ce gradjevinsak mafija doci do jeftinog zemljista u Kragujevcu u procesu eksproprijacije. Voleo bih da gresim.

Autor Metalac 14 Mar 2010, 09:31

Prvo, gresite svi. Drzava je subvencionisala kupovinu "juga" u iznosu od 50% (verovali ili ne), tj. auto bi kostao celih 6.500 evra nov.

Drugo, nesa je tipican demagog. "Drzava ne treba direktno da se bavi privredom", ali je zato dala FIAT-u (odgovori zasto FIAT-u, tj. zasto je budala onaj koji bi da finansira rumunsku, a pametan onaj koji bi da finansira italijansku fabriku) sve moguce povlastice (zemljiste, komunalije, reklamiranje itd. - koje mala, srednja i ostala preduzeca, srpska, nemaju), a od obecanih 800 miliona evra investicija, preko 300 miliona evra, do 100 miliona evra u ratama dosli smo do tvog papira sa globalnim planom za narednih 5 godina. Taj papir predlozi otpustenim iz Kragujevca da jedu.

Kao sto u raspravi ovde na blogu nisam mogao da razjasnim, nije sporno da je kupovina "punta" trenutno jedan od boljih (citaj mogucih) izbora za vecinu ljudi u Srbiji (a pre svega zato sto su kamate na kupovinu ostalih automobila sa vise nego kriminalnim, zelenaskim kamatama) - ali onaj ko veruje da je to bio dobar posao za Srbiju i ljude u Srbiji (ukljucujuci i Kragujevcane), je ili debil, ili politicka drolja.

Autor Cika Sima 14 Mar 2010, 10:23

Sa obzirom na ove ludacke cene benzina, 80% vlasnika Jugica vozi na plin i ugradnja takvog uredjaja kosta 200 evra. Onaj ko vozi "super stedljivi" Punto a plata mu je 200 evra ne moze sebi da priusti da se svakodnevno vozi. Opcije su fabricki Punto na plin za koga treba da se plati 1000 evra vise, ili ugradnja sekvent sistema kojom se gubi garancija i iznosi nekih 700 evra.
Nesa kaze da nisu ljudi maloumni sto su kupili Punta i da se ne brinemo za njih. Slazem se da nisu, ali da su im gladne oci, jesu. Svi su zeljni da voze nesto novo i modernije, a koliko smo promisljen narod dokazuje to sto smo na proslim izborima svesno izabrali ove politicke manekene i lopine.
Ali sta ce narod, gledajuci B92 moze da razmislja iskljucivo kao Nesa posto su mediji kod nas u stanju da te ubede da na vrbi moze da rodi grozdje, pa tako i da mozes da se Puntom vozis jeftinije.

Inace, u istom tom ovlascenom servisu gde je redovan servis 60 evra, cena zadnjeg branika - prava sitnica: 22000 dinara.(tako mi rece prijatelj)

Ali jebi ga, ima narodna pesma koja kaze: "Necu u Jugicu", ipak je to sramota voziti jer droljetina iz Granda nece da sedne u njega, a omladina to sve aminuje pa jos i nastade hit od pesme...

Autor Jonie 14 Mar 2010, 11:09

Bravo za Predraga i Jonie-ja. To ja kucam već mesecima ovde, ali su neki uporno tvrdili da posao "veka" postoji.

Ono što meni bode oči je da je "Farmakom MB" ostvario dobit od šest miliona €, ali su zato radnicima kasnile plate mesecima, pa je bilo slanja na privremeni odmor, pa su plate snižavane itd.

Autor Boris 14 Mar 2010, 12:37

Nostalgicarima i nacional-pripovedacima porucujem: U ljubavi i miru, cuvaj svog juga da ti traje! Ostavi druge da biraju svoje vozilo i kako ga finansiraju.

Lako je biti glasan i neprijatan, ali cifre prodatih punta govore dovoljno o toj investiciji.

S druge strane kako uopste neko moze danas da prica o jugu ili poredi odnos cena/kvalitet izmedju punta i juga???

Autor veljko 14 Mar 2010, 12:50

Jonie hahahahahahhahahaha ovo ti je dobro za droljetine iz granda. Samo što si pogrešio da, nisu samo one droljetine, evo i ove naše po ulicama teže da liče na njih, tako da većina devojaka će rado izabrati momka koji vozi BMW nego nekoga ko vozi Juga, a ne shvataju da sutra neće za auto da se udaju nego za čoveka.

Autor MasterHaosis 14 Mar 2010, 12:54

Nije na nama da sudimo da li je domaci Punto posao ili prevara veka! Ponuda je tu, uzmi ili ostavi, cist biznis. Ionako je svejedno kome idu pare, bitno je da li te taj model zadovoljava ili ne, kao i da li mozes da ga priustis.
Uostalom ima jos barem 10 modela na nasem trzistu za te pare, pa birajte!
Samo ne zaboravite da kamata na njih nije samo 4.5% i nema popusta od 1000 eura ( sto je kod vecine i presudilo da bas njega uzmu i gle cuda niko se nije pokajao) ...

Autor carobnjak 14 Mar 2010, 13:39

To u kakvoj se situaciji danas nalazi nasa zemlja je prica za sebe i ta situacija se ne moze i ne sme uzimati kao razlog za retrogradna razmisljanja vec upravo suprotno!

Autor kapitalista 14 Mar 2010, 14:37

Kao što je rečeno, proizvodnja Yuga je bila subvencionisana, jer bi bez toga bio mnogo skuplji pa ga tek tada niko ne bi kupovao.
Od kojih para mislite da bi Zastava ušla u proizvodnju novog modela...ili mislite da bi pravila Yuga i 2015...i 2020. godine...

Yugo je bio krš.
To je bio još krajem 80-tih, pa je zato i spremana Florida.
Zamislite koliko je tek krš 20 godina kasnije.
Svako ko poredi Punto sa Yugom nema elementarno znanje o automobilima.
Ista je stvar i ukoliko Yugo poredite sa Corsom, ili nekim drugim normalnim automobilom iz te klase automobila.

Nemojte biti dušebrižnici za ostale.
Nemojte se vi brinuti da li će oni moći ovo ili ono da plate. Šta vas to briga...
Nisu vam ti ljudi deca pa da brinete o njima.

Saznajte koje podsticaje je svojevremeno dobio VW kada je kupovao Škodu.
Saznajte šta je bilo sa dugovima koje je tada imala Škoda.
Kada bar to saznate, vratite se da pišete i poredite podsticaje za ulaganja Fiata u Srbiju.
Isto tako, pogledajte automobile koje danas pravi Škoda.
I tamo je tada bilo likova koji su pljuvali taj projekat, pljuvali po državi jer je preuzela sve dugove na sebe da ih vraća iz budžeta i što je fabriku prodala bez obaveza, itd...itd...
Naravno, danas se niko ne seća tih likova i njihovih ''argumenata'', kao što se niko neće sećati ni pojedinih komentara napisanih ovde.

Od mene toliko na ovoj temi.

Pozdrav...

Autor Neša 14 Mar 2010, 22:52

@Nesa
potpuno si u pravu!

Autor carobnjak 14 Mar 2010, 23:01

Istina...

Autor Panchev9 14 Mar 2010, 23:39

@ Nesa

Kada je VW kupovao Škodu, sklopljen je takav ugovor da ostaje brand Škoda i da ostaje Škodin razvojni centar, koji i dan danas razvija sve Škodine modele, uz potpuno oslanjanje na VW tehnologiju. Znači, Škoda ima svoju fabriku za proizvodnju motora, menjača i drugih sistema na vozilu, za koje koristi VW tehnologiju.

Zastava je takođe u potpunosti bila opremljena za proizvodnju svih mehaničkih sklopova na vozilu, osim motora, i imala je svoj razvojni centar, u kome su radili brojni vrhunski inženjeri. Ništa od toga više ne postoji, oprema je bačena ili prodata, a inženjeri su otpušteni. Tvrdim da se tako nešto nije dogodilo nigde u svetu, a to je ujedno i najtužniji događaj u ovoj zemlji u proteklih 10 godina. Molim da MI niko, ko nije radio u Zastavi, ili bar nije bio u njoj, ne ostavlja komentare, jer nema pojma šta priča. Ta fabrika je propala zbog konstantnog pljačkanja od strane države, ratova i sankcija. Muzli su je dok nije postala državni problem, a onda su je godinama, kako kažu "držali na infuziji", dok je nisu konačno uništili.

Naravno da Yugo ne može da se poredi sa današnjom Corsom, ali kada se pojavio na tržištu, bio je savremen i moderan automobil. Isto važi i za Zastavu 101 i Floridu.

Autor Predrag 15 Mar 2010, 00:45

Daj ne soli pamet. Famozni yugo se pojavio 1978 godine i to sa 45 ks i bregastom u bloku a fiat 127 na cijoj je platformi zasnovan se pojavio 1971. Posto je 127 bio bum u evropi vrhunski inzenjeri iz zastave su resili da ga iskopiraju ali tako sto ce da odbace sve ono sto je bilo dobro na fiatu i od onoga sto ostane naprave yugo. Od tada u nasem narodu fiat dolazi na los glas zato sto Yugo poistovecuju sa fiatom. E tome mozemo da zahvalimo vrhunskim inzenjerima u zastavi. Vrhunski inzenjeri zahvaljujuci tvom nacinu razmisljanja i tvog tate zaradjuju hleb preko grane.

Autor kapitalista 15 Mar 2010, 02:31

@ kapitalista

Način na koji se kapitalizam uvodi u Srbiju, oteraće i ovo malo ljudi što je ovde ostalo. Kada se sve bude rasprodalo (tako da posle prodaje firma više i ne postoji, a na njenom mestu niču zgrade, hoteli i šoping centri)i opljačkalo, pobećićete i ti i tvoj tata.

Proizvodnje u ovoj zemlji više nema, a toliko je sve uništeno, tako da ne verujem da će je više uopšte i biti.

Gde je: Zastava, Fap, Ikarbus, Sloboda, Ei Niš, Lola, DMB, IMR, IMT, Utva, Teleoptik, Precizna Mehanika... Od nekada uspešnih fabrika, ostala su samo imena. Tragedija!!

Autor Predrag 15 Mar 2010, 03:07

Za gore navedene stvati si apsolutno u pravu i tu se slazem sa tobom ali mi se ne svidja tvoj pesimizam.A sto se tice zastave i slicnih firmi nije ih upropastio fiat nego mi, orjentisanjem proizvodnje samo za domace trziste, zastarele tehnologije, zaposljavanje po 5 radnika na jedno radno mesto...Nemogucnost da se bude konkurentan na trzistu zatvara fabrike sirom sveta. Pored svega toga jos kad nasi strucnjaci zajasu fotelje i ulete u upravne odbore kraj je zagarantovan. Mozda bi trebalo da proizvodimo stecaje to nam dobro ide.

Autor kapitalista 15 Mar 2010, 04:09

@Predrag
tacno je to sto pises o nasim fabrikama , na koji nacin su propale ali ne vidim gde je ti krivica Fiat-a?!? On je samo iskoristio nasu nesposobnost...
Inace svi modeli koji su se proizvodili u Zastavi su bili bazirani na Fiatovim uglavnom zastarelim modelima ili su njihove modifikacije a to jednom mora da pukne jer je trziste surovo i proizvod mora biti konkurentan!
1991.godine je Fiat trebao da preuzme Zastavu ali je poceo rat i jugoslavija je otisla u ... znate vec gde!
Da se to desilo Zastava bi sigurno bila sacuvana kao brend, pre Skode i Dacie!

Autor carobnjak 15 Mar 2010, 06:16

Ljudi, tu smo-gde smo.I nasi unuci ce placati posledice onoga sto uradise i rade 'Dinkic i kompanija'. Steta je sto Zastavu nije zadesìla 'zla sudbina' skode. Ne vidim smisao subvencija za Punto,kad u njemu nema ni jednog domaceg 'sarafa'(za Yugo razumem).Moja drugarica ceka 6 meseci iz Italije bravu za vozac.vrata,jer tamo 'u bazi' navodno nema podataka za puntice iz Kragujevca ...

Autor Moron 15 Mar 2010, 09:18

@Nesa

Eto, ja ne znam kakve je podsticaje dobio VW za ulaganje u "skodu" pa bih bio izuzetno zahvalan da mi napises u kratkim crtama.

A ja cu tebe da podsetim sta je dobio "FIAT" a sta drzava Srbija. Besplatno zemljiste, besplatne komunalije (na duzi rok), druge olaksice kada je u pitanju istaknuta reklama (a pogledajte koliko placa neko manje preduzece na godisnjem nivou) itd.

A sta je dobila drzava Srbija? Od pocetnih obecanih stotina miliona evra - na kraju se svelo na tvoj papir o "razvojnom programu u narednih 5 godina" koji ce (mozda) ugledati svetlo dana nekad u toku ove godine. I to sve zarad 2 generacije starog modela! Sto nije slucaj sa tom "Skodom" kad volis da poredis.

Slicno je i sa Poljskom i "Astrom". Dosla generacija "J", u Poljskoj se odmah proizvodi "H", a ne vise "G" (i, dodatno, je par hiljada evra jeftinija za razliku od svemirskog italijansko-srpskog "punta"). Tako da, cak i kad bismo prevazisli pricu o "podsticajima" - kao sto si i sam rekao, oni se daju zbog ulaganja. Koje "FIAT" ne cini, i time tvoja prica automatski pada u vodu.

Sta mislim o "jugu" napisao sam, ali da budem srecan sto me neko pravi budalom i pljacka "zato sto je i to dobro u odnosu na ono sto je bilo" - jeste takva debilna logika da stvarno nemam reci.

Autor Cika Sima 15 Mar 2010, 10:42

Cika Simo, ti znas ponekad da lupis poneku glupost, ali za ovo si skroz u pravu.

Deluje mi da su Dinkić i Tadić jedni od posetioca ovog bloga i da se potpisuju kao "Nesa" i "kapitalista".

Autor Jonie 15 Mar 2010, 11:32

@ kapitalista

Pre par godina u Zastavi, sklopljena je probna serija Clia 2 (to uglavnom znaju samo ljudi koji su tamo tada radili), međutim kada je trebalo da bude potpisan ugovor sa Renoom o montaži (za početak) Clia 2, tadašnja vlast je odbila potpisivanje. Slična stvar se ponovila još par puta.

Seti se, kada su Yugo i Florida prestali da se proizvode, koliko su se otimali oko proizvodnih linija (Kongo, Egipat...), međutim, umesto da je prodata licenca za njihovu proizvodnju, oprema je uništena. Šta to znači? Znači da su Yugo i Florida mogli da se prodaju u Egiptu, Siriji, Indiji, Kongu itd. međutim to je "neko" uporno sputavao, sve ove godine unazad. Cilj je bilo uništavanje domaće privrede, kako bi se stvorilo "pogodno tlo" za današnje lopovluke.

Kada indijci mogu nama sada da nude onu jadnu Indicu za 9500 eura, mogli smo i mi njima ništa goreg Yuga da nudimo za na pr. 5000 eura. Florida je za gore navedene zemlje već luksuz.

Autor Predrag 15 Mar 2010, 12:34

@ Jonie

To bih baš voleo, majku im njihovu...

Autor Predrag 15 Mar 2010, 12:35

@Cika Sima
ne ide ti bas ova racunica da je Astra H par hiljada jeftinija od Punta, bice da je obratno!

Autor carobnjak 15 Mar 2010, 15:35

A ti bi Jonie mogao da se poklonis pod lipom

Autor kapitalista 15 Mar 2010, 16:30

@Merlin

Par hiljada evra jeftinija od originala, citaj pazljivije. ;)

Autor Cika Sima 15 Mar 2010, 20:18

@Cika Sima
pa nisi tako napisao...:)

dodatno, je par hiljada evra jeftinija za razliku od svemirskog italijansko-srpskog "punta"

Autor carobnjak 15 Mar 2010, 22:33

neki su prilicno blizu da shvate problem ekonomije jedine nam Srbije, vecina nas nema rezervnu!!! dok ne bude posla za sve i plata za sve nece biti kupovine ni punta ni yuga, od toga zla gore nam je samo da kupujemo auta od rumuna,bugara turaka itd . sve drzave razvijenog i nerazvijenog sveta bore se za opstanak auto industrije na svojim teritorijama,samo kod nas VOLOVI to ne kapiraju,i pljuju i jugo i punto!!!koji nemac pljuje usranu bubu zlo od auta!!! nije lud kad ih je ona vratila u zivot i zahvalni su joj do groba!!! ideja je dobra za pocetak ali je treba razraditi do tancina onako kako su uradili japanci i korejanci i bice auta za sve ekonomske klase!! gore pomenuti posrnuli giganti su odhranili vecinu nas to sto su unisteni i oni i JEDINA nam Srbija je nasa velika nesreca!!!! molim se za ovu drzavu ako joj jos uvek ima spasa???
PS mada me polako otkidaju od matice idalje ostajem

Autor SRBENDA !!!! 15 Mar 2010, 23:26

Srbendo, to, pravi si Srbin!

Autor MasterHaosis 16 Mar 2010, 03:07

@Merlin

... sa kojim to nije slucaj.

Autor Cika Sima 16 Mar 2010, 10:06

@Cika Sima
tako reci da te ceo svet razume! :)))

Autor carobnjak 16 Mar 2010, 16:47

Ovo treba da ode na "home"!

http://www.mondo.rs/s163622/Info/Hronika_i_Drustvo/Blic-_Beze_iz_Fijata_jer_ne_mogu_da_izdrze.html

Autor Cika Sima 17 Mar 2010, 09:38