
Rukovodstvo nemačkog automobilskog giganta "Folksvagen" (Volkswagen - VW) je nezadovoljno zbog sve agresivnije konkurencije koju njegovim vozilima pravi češka "Škoda", koja je inače sastavni deo koncerna VW.
Prema pisanju nemačkog nedeljnika "Špigel", to je
i jedan od razloga što pedesetdevetogodišnji direktor "Škode" Rajnhard
Jung (Reinhard) odlazi "u penziju".
Nemački koncern je 1991. godine kupio "Škodu" sa ciljem da za
"Folksvagen" proizvodi cenovno dostupnija vozila niže klase.
Umesto toga "Škoda" sada i svojim luksuznim modelom ozbiljno
konkuriše vodećem "folksvagenovom" modelu u srednjoj klasi -
"pasatu".
Dvoboji firminih rivala - "pola" i "fabije",
"golfa" i "oktavije" dostigao je vrhunac u međusobnoj
konkurenciji "pasata" i škodinog "superba", pri čemu u
nekim slučajevima "Škoda" pobeđuje svog nemačkog rivala, konstatuje
"Špigel".
Predsednik upravnog odbora "Folksvagena" Martin Vinterkorn
(Winterkorn) se, prema nedeljniku, naljutio, kada je uticajni auto magazin
"Auto Bild" objavio uporedni test, koji je "škodu superb"
stavio ispred "folksvagen pasata".
"Jednostavno dobijate za svoje pare mnogo više opreme i više
prostora", ocenio je "Auto Bild".
Urednici čaosopisa su, takođe, utvrdili da postoji "jedva neka"
razlika u kvalitetu, a "škoda" je u Nemačkoj nekoliko hiljada evra
jeftinija.
"Škoda auto", ipak, više ne ostvaruje takav profit koji bi, prema
"Špigelu" mogao da kompenzuje gubitak "Folksvagena".
Prošla su vremena, kako se ističe u tom tekstu, kada je "Škoda"
svojim ogromnim profitom punila blagajne koncerna. Dok je ranije operativni
profit "Škode" premašivao devet odsto prometa, za prošlu godinu je to
samo 2,8 odsto.
Prodaja "Škode" je opala sa 626.000 vozila 2008. godine, na 552.000
lane. Promet je opao za 11,7 odsto, na 7,1 milijardi evra, na šta posebno utiče
jačanje češke valute - krune i rast plata zaposlenih u fabrici u Mladoj
Boleslavi, koji poskupljuju proizvodnju u Češkoj.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Škoda
Neka dođu da prave Škodilaka u Srbiji, jeftinija radna snaga, kaže Dinkić :D
Ah, pa neka VW počne da pravi kola po ceni škode, pa neće imati takav "problem" koji ima. Tako im i treba!
Upravo zahvaljujući velikoj produkciji u okviru koncerna VW, te činjenici da iste delove koriste za proizvodnju velikog broja modela, kola iz VW grupe ( pa i sam VW ) bi mogla da budu dosta jeftinija od kola ostalih ( manjih ) grupacija. Pa, recimo, koliko kola ima na osnovi golf platforme? Broj im se ne zna. Pa, ipak, ni jednog od tih vozila zbog toga nije nista ( ili znacajnije ) jeftinije od kola neke marke sa manjom produkcijom.
Ovo samo potvrđuje moju tezu, da Škodini automobili predstavljaju jednu od najboljih kupovina u svim segmentima. Nema sada više nazad! Može VW da se buni koliko hoće, ali snižavanjem Škodinog kvaliteta, propao bi zajedno sa njom.
Slažem se da bi VW mogao samo da snizi cene, i sve će biti OK.
Ne bi bilo loše da se umesto Fiata, u Srbiji proizvode Škode. Da nisu uništili Zastavu, možda bi se sada tako nešto i dogodilo. Ko zna? :))
A sta kod nekih motora skode znaci ono HTP?
Mada nema veze sa skodom, zna li neko, osim "VDA metoda" ( za koji pojma nemam sta znaci ), koji je drugi metod merenja zapremine prtljaznika ( kako se zove ) i otkuda tolika razlika u podacima. Recimo, 500 litara po VDA je oko 400 po onom drugom metodu, pri cemu neki proizvodjaci u katalozima uopste ne oznacavaju koji je metod primenjen, pa mozes samo da se nadas da je onaj "drugi"...
Uskoro ce Skoda da prestigne i Porsche...
Pa je sledeci i Lamborghini(posto je za njih Audi boranija)...
Cisto se onako medjusobno hvale...
Bilo koja realna statistika stalno pokazuje da ni VW ni Skodilak nisu u vrhu po pitanju kvaliteta...
Ali ako je stvarno tako kao sto kazu svabe nek prodaju Skodu za velike pare i neka se rese problema...
Fantasticno, ovo mu dodje kao kad bi se Maxi zalio na miniMaxi prodavnice jer mu prave konkurenciju! Pogledajte film "Idiocracy", cini mi se da smo vec stigli u vreme "iz filma".
dobra skoda , vozio je. bolja od bmwa , ljepsa konzola i pravo je pristupacna.naravno rjec je octaviji.. a wv je precjenjen.
Ne preteruj, Octavia bolja od BMW-a, ti ili nisi vozio BMW ili se zezas..
@ Moron
HTP - High Torque Performance. U prevodu, visok obrtni moment, koji je dostupan već na niskom broju obrtaja, a maksimalni obrtni moment, je takođe na relativno niskom broju obrtaja za atmosferske OTO motore (konkretno kod Fabia-e 1,2 HTP 70 Ks iznosi 112 Nm pri 3.000 o/min). Zbog toga ovi motori predstavljaju odličan izbor za gradsku vožnju, ali pri kretanju vozila većim brzinama, pokazuju svoje slabosti, jer kriva obrtnog momenta naaglo pada posle 3.000 o/min, a raste i potrošnja. Do 120 km/h, sve je OK.
@Predrag
Ja sam te HTP motore primetio po zvuku,koji je specifican i cak pomislih da ima 3 cilindra. To je bas skodin motor ili je VW?Moracu da mu malo pogledam 'krivulju' na onom sajtu...
Nego,sto motorima cesto menjaju snagu i moment kada ih 'sparuju' sa autom.menjacem?
Sve,sve ali ovaj SUPERB COMBI sa slike je vrlo ozbiljna naprava. Potpuno je logično što "uništava" PASSATA.
Sve pohvale i za FABIU 2 veoma sam prijatno izneneđen posle prve vožnje (16v).
Superb > Passat
Superb Combi >>> Passat Variant
Octavia Combi >>> Golf Variant
Octavia > Jetta
Snaga Škode leži u karavanima, koji su na zapadu u mnogim segmentima mnogo više prodju nego redovne verzije.
@Moron
Da, HTP motori imaju 3 cilindra. Oni su VW "izum", ali ih Škoda za svoje potrebe (kao i ostale motore) sama proizvodi u svojoj fabrici motora. Isto važi i za menjače i većinu drugih mehaničkih sklopova.
Iako imaju 3 cilindra, Fabia-e sa njima do 70-80 km/h, ubrzavaju kao "besne". Zbog toga su i pogodni za gradsku vožnju. Ako budeš imao prilike, probaj 1.2 HTP 70 ks i uverićeš se i sam.
Za ovo drugo zaista nisam čuo da se radi.
pfff kakva "zvaka za loodaka"!
prodavalo se ovo ili ono, sve se to sliva u dzepove akcionara VW koncerna!
Bolji poznavaoci nacina funkcionisanja ovih velikih internacionalnih korporacija znaju da iste izdvajaju DESETINE MILIONA $$$ na kvartalnom nivou za PR agencije koje onda smisljaju ovakve "zvake", kad negde zashripi, kao sto shripi kod Shkode:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/02/12/skoda-smanjuje-proizvodnju-octavije
Pa sad treba malo nabaciti kredibiliteta na taj brend!
Pa sama pomisao da se onaj lik iz VW-a kobajagi naljutio na Autobild je smejurija! Pa taj Autobild je najveci oglasni prostor istog tog VW koncerna i celokupne nemacke auto industrije!
A sto se tice cene i precenjivanja i "Folcika" i Shkoda su DEBELO PRECENJENI!
Pa VW ima shatro specijalnu promociju novog Pola (Izlozen u Imo centru) i prodaju ga po ceni po kojoj mozes da kupis identicno ili bolje opremljenu Astri III, Focusa ili C4)!!
Pomislim da oni duboko veruju da je ogromna vecina raje sisala vesla...
Hahahahahahah ljudi nasmejaste me dobro! Škoda da prestigne Audi hahahaha, to će da se desi kad ja postanem kosmonaut.
A to što su pretekli VW, drago mi je, jer su cene VW previsoke.
@Predrag
Vidim i ja sada da HTP ima 3 cilindra. Zato i ima onaj zvuk ( meni lep ), sličan marutiju.
Nego, ako je to tako načelno dobar motor ( a sa tehničke strane ne mogu da pobijam to što navodiš ), zašto su onda u Auto bildu ( koji protežira Nemce do besvesti ) bezbroj puta za motore sa 3 cilindra ( pa i za taj VW ) napisali "Cilindar manje - briga više!" Ozbiljno pitam ( ne podsmevam taj motor ).
Mada, sada kada je i BMW napravio dizel motor sa 3 cilidra, nije isključeno da počnu da pišu da bolje "konfiguracije" od te nema.
Inače, ja mislim da škoda ( po cenama i kvalitetu ) predstavlja odličnu alternativu za VW ili audi, ali da u odnosu na ostale "smrtničke" marke cena škode nije uvek extra posebna ( povoljna ). Recimo, najjeftiniji Yeti 4x4 košta 21.913. Da li je to povoljnije od baznog forestera? Nije! Da li je bolje? To je možda već za diskusiju ...
čarobnjak, pa primetio sam da je šala, pa da vam je ja uveličam zato sam se i nasmejao.
Samo se vi šalite, ko se smeje zlo ne misli. A ko misli nije mu do smejanja! haha
Nego nije nemoguće da Škoda pretekne Audi, samo morajuda se ubace u debeli premijum i kvalitet onda. I ja da ponesem kosmonautsko odelo hahahah
@Moron
Inercijalne sile i njihovi momenti kod linijskih motora, prirodno su uravnoteženi samo kod motora sa 6 cilindara. Ostale je potrebno uravnotežavati protivtegovima, tako da bi dalji redosled po uravnoteženosti bio: 4 cil., 3 i 5 cil. (imaju istu uravnoteženost), 2 cil. Po meni, motor sa 5 cilindara predstavlja besmislenu konstrukciju.
Prednost smanjenja broja cilindara, ogleda se u smanjeju broja pokretnih elemenata u motoru, a samim tim se smanjuje i trenje. Zbog toga je i potrošnja motora sa tri cilindra manja od 5-9%. Ovi motori rade grublje (zbog dugih intervala između varnica),a li su zato lakši, kompaktniji, jeftiniji za proizvodnju, a njihova najveća prednost je ta, što na manjem broju obrtaja razvijaju veći obrtni moment, nego motor sa 4 cilindra iste zapremine (zbog toga su odlični za gradsku vožnju).
Zbog svega navedenog, u budućnosti će se sve više koristiti, a posebno u kombinaciji sa turbinom ili sa elektromotorom (kod hibrida).
Njihova trajnost zavisi od istih faktora kao i kod motora sa četiri cilindra (kvalitet upotrebljenih materijala (pre svega), "opterećenost", održavanje, način vožnje...), tj. ne mora da bude manja!
P.S.1. Auto Bild je u jednom broji i hvalio motore sa 3 cilindra.
P.S.2. Osnovni 4x2 Yeti sada je 12.670 eura, a osnovni 4x4 je 19.000 eura :)))
@Predrag
A ja citao da su motori sa 5 cil. 'uravnotezeniji' od onih sa 4 cil. Eto ti ga vraze...Da li ono sto si napisao znaci da sa istom zapreminom 6 cil. daje 'najbolji' moment i kako konfiguracija sama za sebe (V,bokser,redni) uopste utice na visinu i 'kvalitet' (oblik krivulje) momenta?
p.s.gde si nasao one cene za Yeti,na kom sajtu?
@Moron
Kod linijskog motora sa 5 cilindara, nemoguće je uravnotežiti momente inercijalnih sila pravolinijskih oscilatornih masa 2. reda i delimično prvog, dok je kod linijskog motora sa 4 cilindra nemoguće uravnotežiti "samo" inercijalne sile pravolinijskih oscilatornih masa 2. reda.
Kod drugih rasporeda cilindara, situacija je složenija, tako da je mi sa motornih vozila nismo obrađivali. Za to su zadužene kolege sa katedre za motore sus. Inače, znam da o tome sve detaljno piše u literaturi vezanoj za dinamiku motora.
Rekao sam samo da je motor sa 6 cilindara prirodno uravnotežen (nama potrebe da se dodaju protivtegovi), i da pri radu "proizvodi" najmanje vibracije.
P.S. Zvao sam Autočačak :))
Nije vic!Vjo prosto,sednes u golfa i oktaviju iste snage i opreme i eto ti odgovora.Bolja Skoda! Sednes u pasata i superb,i opet eto odgovora.Bolja skoda!Nije navijanje,stvarno su bolji.Pitajte profesionalce koji ih voze profi,videcete.Audi nece stici skoro,jer prosto nisu u toj prici sada,druga prica,mozda drugo breme!Normalno je da svako ima svog favorita da navija,itd,ali to je licna stvar.Znam ljude koji bi zivot dali za Golfa,iz meni nepoznatih razloga,jer ja ne bih ni za jedan auto!To je vec psihijatrisko pitanje.Nebih da vredjam.Prosto,domaci zadatak bolje radi Skoda,ovde se zaboravlja ko je skoda,sta se desavalo,i za one koji znaju nije nikakvo "cudo"zasto se dize kao FENIKS!!!