home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Francuski proizvođač automobila Peugeot nedavno je uoči Salona automobila u Ženevi organizovao Peugeot Eco Cup u ekološkoj vožnji na kome su testirani modeli 207, 308, 3008 i 5008, na deonici od oko 1.000 km, od Pariza do Annecy-a.

Postavljajući potpuno novi izazov na evropskom nivou cilj Peugeot-a je bio da se tokom ovog Cup-a pokaže ekološka osvešćenost koja omogućava optimalnu vožnju uz najmanju moguću potrošnju goriva i emisiju CO2. U takmičenju su učestvovale 72 ekipe iz 18 evropskih zemalja (po četiri iz svake zemlje), koje su uspele da tokom vožnje Peugeot automobila sa HDi motorima smanje potrošnju na minimum.

U četiri kategorije nabolje rezultate su ostvarile sledeće ekipe:

207 HDi 90: belgijski tim sa prosečnom potrošnjom od 3.2433 l/100km
308 HDi FAP 100: slovački tim sa prosečnom potrošnjom od 3.1401 l/km
3008 HDi FAP 110: hrvatski tim sa prosečnom potrošnjom od 3.5674 l/km
5008 HDi FAP 110: češki tim sa prosečnom potrošnjom od 3.3324 l/km.

Kroz ovaj Eco Cup, koji je prvi put organizovan, Peugeot je još jednom pokazao stalno nastojanje da poboljša performanse svojih motora.

PR Verano Motors



čitanja : 7354



Komentari

Ima li neko da kaže šta je od ovoga istina?

Autor berik 30 Mar 2010, 21:31

@Berik
Ja sam uspeo na relaciji BGD - Tuzla ( preko Race, Bijeljine i Majevice ) i nazad za BGD ( sve oko 450 km ) da sa 1.6 HDI od 110 ks ostvarim fakticku potrosnju od 3,7 litara. I jos jednom sam isao i tako je bilo isto. Doduse, to je 308 SW, koji je oko 200 kg tezi od obicnog 308 HDI, pa mora i da trosi vise. Za do sada predjenih oko 21.000 km imam prosecnu stvarnu potrosnju oko 5 litara ( u mesovitom ciklusu ) ili oko 20% manje nego mi je trosio stari 307 2.0 HDI od 90 ks ( koji je bio laksi oko 250 kg ). Eto, to su moja iskustva. Da li lazu sa ovim sto pisu ili ne - ne znam zaista.

Autor Moron 30 Mar 2010, 21:48

Ja sam benzincem 308 1.6 VTI na otvorenom putu i sa nekih 90-100kmh imam 5,5l. Verujem da bi dizel u slicnim povoljnim po potrosnju uslovima isao i do ovih cifara - 3,1-3,5 l/100km

Autor Petar 31 Mar 2010, 08:22

@Petar
A koliko taj VTI prosecno trosi u gradu ( i u kakvim uslovima gradske voznje )?

Autor Moron 31 Mar 2010, 14:07

...a gde je Srpski tim?

Autor Veseli 31 Mar 2010, 15:08

Ja imam 307-micu 2.0HDI 110ks.Prosle god.kada sam iso na more ispod 6,5l nije moglo da se spusti.A,po gradu 6,9-7,5!.Ma,nemoguce je ta auto potrosi 3.5l.Jedino samo nizbrdo da ga vozis!xaax

Autor nikola 31 Mar 2010, 17:31

Nikola
Ta tvoja potrosnja u gradu mi deluje razumno za taj stari HDI od 2 litra ( moj sa 90 ks je trosio neznatno manje ). Ali tih 6,5 van grada nije ok, osim ako pod tim mislis na auto put pri brzini od 140-150 ( jednom sam vozio tim tempom BGD-ZGB-Split i to sa zimskim gumama ). Nema sanse da na auto putu pri 130 ili po regionalnom putu trosi toliko. Meni je van grada u pravilu trosio 5-5,5, a kada sam zaista "divljao" znao je da pridje blizu 6, ali nikada preko.

Autor Moron 31 Mar 2010, 20:05

Meni 406 SW 2.0 HDI sa 110 ks troši na putu oko 6.5 do 7 a u gradu Beogradu zimi najčešće (krug dvojke) neverovatnih 11.8 do 12.5 jednom čak 14.1 sa papučicom u patosu gde ima prostora.
Nije mi dobro od njega!
Toliko pokazuje bord kompjuter ali i kad izdigitronišem od sipanja do sipanja nema neke razlike,sipam uvek pun rezervoar.

Autor Ðenka 31 Mar 2010, 20:44

Đenka
Pa, moze 1,6 HDI i meni zimi, bas u uzem krugu dvojke, kreni stani, uz tezu nogu na gasu, da dodje i do 8,5-9 litara. Ali, cim se tu "umesaju" drugi delovi BGD-a, to lako spadne na oko 6,5 litara

Autor Moron 31 Mar 2010, 21:17

Moron,
pa super ti je gradska potrošnja. Meni ova moja nije dobra,nego kako si zadovoljan sa autom generalno?

Autor Ðenka 31 Mar 2010, 21:35

@ Đenka

Auuuuuuuu, to k'o Dacia jbt.

@Moron

Sviđa mi se Volga 31105 (nova varijanta), a naročito 3111 (šteta što se više ne proizvodi). Kada sam bio u Moskvi, samo sam gledao te Volge. Baš su mi bile zanimljive :)) A dobar je i Zil uživo. Najsmešniji je Izh (fabula) :)))

Žao mi je što se više ne proizvode pojedini Moskviči (Knez Vladimir i Ivan Kalita), a kompletna fabrika AZLK je potpuno uništena :((

@carobnjak

Ako je to onaj Stefan (Stefko), koji stalno ponavlja da je Punto Classic najbolji auto na svetu, ne prizivaj ga molim te!!!:):):)

Autor Predrag 31 Mar 2010, 21:49

Đenka
Pa, ovaj novi 1.6 HDI imam tek od juna prosle godine, presao sam samo 21.000 km. Iako je to relativno kratko za neku realnu ocenu, odusevljava me u odnosu na moj stari 2.0 HDI od 90 ks. Nije u pitanju samo malo veca snaga i bolji. obr. moment, posto skoro nemas potrebu da ga "saltas" ( jer vuce jednako dobro i na 1.100 o-min i na 4.000 ), vec neuporedivo bolji menjac i to ne samo zbog 6. brzina, vec su im prenosi odnosi bolje "iskombinovani" ( onaj stari je, cini mi se, pri odredjenoj brzini imao neku "rupu" izmedju 2.i 3 brzine ). Ovaj zaista prosto leti i omogucava ti i "penzionersku" i "ludacku" voznju, zavisno sta zelis. Ja sam, istine radi, nekako vise "penzioner".
Vreme ce pokazati koliko bi bilo bolje da sam i ovaj put uzeo slabiji model bez FAP filtera ( od 90 ks ) ...

Autor Moron 31 Mar 2010, 21:53

@Predrag
pa ti si pravo "dete komunizma" koje se ne snalazi u modernom ( okrutnom ) svetu... :)))

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 21:56

P.S. steta sto taj svet nestade pa tako i tvoji ljubimci...

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 21:57

@carobnjak

Čaki pogledaj Vaz 2151, pa mi kaži na koji ti auto liči :)))

P.S. Ja se to malo šalim, ali moram da priznam da su mi zaista zanimljivi ruski automobili zbog svog dizajna, a pogotovo u slučajevima kada pokušavaju da redizajniraju automobile, koji potom postaju sve smešniji i smešniji. Stvarno su umetnici :))

Nije mi jasno, kako im svaki put uspe da redizajnirani model bude ružniji od prethodnika?!?

Ulože tolike pare da promene kalupe i naprave još veću nakazu :))

Autor Predrag 31 Mar 2010, 22:05

Carobnjak
Ne biti zao ...

Autor Moron 31 Mar 2010, 22:06

Predrag
Kad vec pominjes, ne znam da li se secas one stare volge ( sa uspravnim zadnjim svetlima ), pravljena pre mozda 35-40 godina, sto je imala brzinimer kao fica. E, udjem ja sa ocem kao dete u takav taxi ( u raspadu ), kad coveku maramica preko brzinomera ( pokriven ). Pita ga moj cale sta ce tu maramica? "Pa, da policijski radar ne moze da vidi koliko brzo idem...".
p.s. dugo sam se posle toga pitao kako radar uopste radi:)))

Autor Moron 31 Mar 2010, 22:13

@carobnjak

Dobar ovaj neoživeli Zil 4112.

A Tavria? Nema gore nakaze od tog auta. Skoro sam video Tavriu Slavutu i vrištao sam od smeha. Smejao sam se onom vozaču u facu :)) Nisam mogao da izdržim :))

Yugo i Florida su za sve ovo bili remek dela, a i pored toga malo, malo pa Yugo najgori, pa najružniji... Nije fer :((( Izistinski.

Autor Predrag 31 Mar 2010, 22:15

Moron,
jesi možda malo prešao da bi imao stvaran utisak ali mi deluješ zadovoljno u pogledu snage motora.
Čekam u junu da mi isporuče auto ko tvoj ali 2.0 HDI FAP.U razgovoru sa prodavcem (u Veranu) i iz kataloga koje sam pogledao učinio mi se "mršav" 1.6 HDI na papiru ali sam verovatno u zabludi? Razmišljao sam i o benzincu ali oni nude samo 1.6i sa 120 ks to mi tek izgleda tanko.Davno sam probao koleginog C4 1.6 HDI i koliko se sećam nije bio loš mada to nije dobro poređenje.

Autor Ðenka 31 Mar 2010, 22:21

@Predrag
iskreno, Yugo je bio simpatican i zahvalan automobil kad se pojavio 1978.
Problem je sto je takav ostao narednih 30 godina.

Florida je predstavljena kao prototip jos 1985.godine ali je tek 1987. bila spremana za proizvodnju. Kada se pojavila bila je sigurno najlepse dizajnirana u C segmentu ( carobni stapic Giugarov ). Imala je motor identican kao Fiat Tipo 1.4 a prtljaznik od 410 l je bio rekord u klasi. Imala je sve sanse za uspeh ali je dosao rat, sankcije, opet ista greska u izostanku savremenijih verzija itd. Ostatak price odlicno znas...
I dan danas kad je vidim setim se kako su je pompezno reklamirali i koliko sam bio srecan sto cemo proizvoditi savremen automobil. Ali, sreca je bila kratkog veka.
Moram priznati da je i dan danas to lep automobil i ne mogu da kazem da je zastareo ( osnovne linije ). Sta da ti kazem, jos jedan u moru dokaza kakvi su Italijani majstori...

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 22:28

Đenka
Nemoj da mi stajes na muku sa tim novim 2.0 HDI. Ni sad ga nisam preboleo. Dosta sam se lomio, srce je govorilo 2.0 HDI, razum 1,6 VTI ( koji sam probao ), a ja na kraju uzeh 1,6 HDI ... Kada uzmes u obzir da 1,6 VTI ima lanac, a ovi ne samo "kaiseve", vec i FAP, tanka je to usteda ... Ali je uzitak dizela zaista veliki

Autor Moron 31 Mar 2010, 22:32

P.S.
koji ti je to Vaz 2151?

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 22:34

@carobnjak

Moji voze srebrnu Floridu in L i meni se dopada. Čak sam i ja razmišljao da posle Yuga sebi uzmem istu, ali prestala je da se proizvodi. :(((((

Uz određene dorade (male dizajnerske i velike mehaničke, elektonske...), mislim da bi i dan danas bila konkurentna, posebno u odnosu na vozila do 10.000 eura. Šteta što Fiat od Floride nije napravio nešto poput nekadašnje Felicie, sadašnjeg Sandera. :((( Mnogo mi je žao :((( Mogli su da u okviru svog koncerna, zadrže brend Zastava, koji bi bio ispod Fiatovog nivoa.

Čuo sam da će jedan od budućih modela iz Kragujevca da se zove Zastava 327, ali sumnjam da će biti nešto od toga. Možda nas sve iznenade. Ko zna.

Autor Predrag 31 Mar 2010, 22:40

Moron,
nasmejao si me za "stajanje na muku" u svakom slučaju hvala na komentaru,
pozdrav druže.

Autor Ðenka 31 Mar 2010, 22:43

@carobnjak

Ukucaj Vaz 2151 i klikni na Images. Sve će ti biti jasno kada ga budeš video.

P.S. Lajkin pokušaj savramenog automobila, nastalog na bazi... (ti ćeš mi reći)

A Tavria ?

Autor Predrag 31 Mar 2010, 22:44

@Predrag
nasao sam , lici mi na mesavinu Ford Fusiona i Stilo karavana!

Nema Zastava 327 nego Fiat 327, to je taj novi "ruzni" Uno...

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 22:50

Laku noc svima...
p.s. Carobnjak, taj tvoj "Giugaro", on ima neke veze sa onim grande punto, zar ne? A zato moj kolega ( sto ga ima ) stalno pominje neko ime kao "Djura" ili sl :)))

Autor Moron 31 Mar 2010, 22:50

@Moron
ima veze cak i sa Golfom :)

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 22:53

Đenka
Ne rece sta tacno uzimas, u smislu "odela"? U svakom slucaju, neka ti je sa srecom.

Autor Moron 31 Mar 2010, 22:54

@Predrag
Tavria je katastrofa, ne bih dalje...

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 23:02

Carobnjak
Taj "Djura" je bio bas neki probisvet i prodana dusa kada se mnogima "dao"... Je li jos ziv ili se upokojio?

Autor Moron 31 Mar 2010, 23:03

@Moron

nije se davao nego ga mnogi 'oce! Naravno da je ziv :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Giugiaro

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 23:10

Odakle ste krenuli sa Volgama, Tavrijama...
Jedini automobil sa istoka koji je bio upoterbljiv je Lada 1500 Special sa kraja 70-ih godina...
Sta je taj mogao da izdrzi...

Autor Panchev9 31 Mar 2010, 23:20

A,sto je nemoguce.Poznajem jos 2,3 lika.Isto mi kazu sto se tice potrosnje!!!!!A,da ti potroso 5,5l 2.0hdi.To ne verujem!!!!!Drugar ima c4 1.6 hdi 90ks.Pri normalnoj voznji a.putem pokazuje mu 4.5l.Gradska vozda 5-5,2l inace citroen je 2007 god

Autor nikola 31 Mar 2010, 23:26

Pa kad verujete bord kompjuteru...

Autor Panchev9 31 Mar 2010, 23:31

@Panchev9
a to ti je Fiat 124 :)))

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 23:35

@carobnjak
Jeste...
Onaj sa samo dva prednja fara.
Ali meni je gotivan ovaj malkice promenjen...
http://www.young-classic-cars.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/05/lada-2103-012.jpg sa 4(model 2103)
Inace na ovom sajtu ima slika starih a dobro ocuvanih automobila...
Da se dusa zadovolji...

Autor Panchev9 31 Mar 2010, 23:41

@Panchev9
a ne, imas sa 4 fara kao i ta Lada a to je Fiat 124 Special

http://autokadabra.ru/post/9271/

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 23:47

P.S.
to je Predrag zakuvao "komunisticku" temu pa je pobegao... :)))

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 23:48

@carobnjak
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Zastava_Yugo_311_1116cc.jpg

Ides na wiki pa si mozda video ali ovo je smehotres !!!

Autor Panchev9 31 Mar 2010, 23:49

Right hand pa jos kupe...

Autor Panchev9 31 Mar 2010, 23:50

@Panchev9
sta je tu smesno, kad je Yugo stigao u Ameriku sto Zastava ne bi u Englesku! :)))

Inace to nije coupe nego kombilimuzina sa 3v ili ti "liftback"...

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 23:54

@carobnjak
Ma naravno da nije kupe ali da mu dam na znacaju... Jace je nego 3V...
Ovo sa amerikom je bila malo i politika ali sa Englezima to ide malo teze...
Treba urucuti orden za hrabrost(ili glupost), direktoru Crvene Zastave u to vreme...

Autor Panchev9 01 Apr 2010, 00:06

@carobnjak

Nisam pobegao tu sam :))

Zastava je prodavala u Engleskoj: Yuga, Sanu (Floridu),
311 (Skala 3 vrata motor 1.1), 313 (Skala 3v 1.3), 511 (Skala 5v 1.1), 513 (Skala 5v 1.3).

Evo odlomak iz mog "Dnevnika sa prakse" iz Zastave:

Sa Zastavinih proizvodnih traka je sišlo više od 4.2 miliona vozila, od čega je 644.520, plasirano na tržišta 76 zemalja sveta. Najviše vozila je izvezeno u SAD – 145.511 Yuga, zatim u Poljsku 72.892 automobila, Veliku Britaniju 69.932, Grčku 58.400, Belgiju i Holandiju 29.401, Mađarsku 28.344, Francusku 25.697, Italiju 19.902, Nemačku 16.100, Španiju i Portugaliju 4.471, Siriju 2.473, Kinu 2.014 kao i u druge zemlje.

Autor Predrag 01 Apr 2010, 00:30

@Predrag
a Egipat?

Autor carobnjak 01 Apr 2010, 00:40

@carobnjak
Pa u delovima se ne racuna... :)))
Iako radi istinosti u Egiptu su najpopularniji...

Autor Panchev9 01 Apr 2010, 00:43

@carobnjak

Kada sam pisao dnevnik pre 2 godine, nisam našao taj podatak, verovatno zbog toga što se u to vreme Zastava 128 i dalje izvozila u rasklopljenom stanju. Ona je tamo pravi hit!

Zastava je imala ogroman potencijal za izvoz svojih automobila u zemlje "trećeg sveta", ali izgleda da to poslednjih 10 godina nije odgovaralo ljudima na vlasti.

Autor Predrag 01 Apr 2010, 00:47

@Predrag
Uh bre opet "politics"...
Trebalo bi da znas da Zastava poslednjih nekoliko godina nije prodavala vozila po realnoj ceni, koju iziskuju svi moguci troskovi, tako da je yugo na kraju bio nesto vise od 4.000E( a realna cena je trebala dude izmedju 6 i 7.000E da bi doneo neki profit)...
E onda na scenu stupaju osam miliona gradjana Srbije(bez pitanja istih) i preko budzeta finanasiraju tu razliku i drze Zasatavu u "vegetaciji"...

Autor Panchev9 01 Apr 2010, 00:56

Perspektiva jedino za tople krajeve jer zimi tesko pale pa jos ako dodas i cuveni sauh na sve to...
Ali za toplije krajeve je potrebna klima...
@Predrag - da li znas koji je zadnji automobil sa "zapada" koristio sauh...

Autor Panchev9 01 Apr 2010, 00:59

@Panchev9
Yugo za Američko tržište je imao klimu, Zastava 128 je imala za Egipatsko, a Florida je mogla da se poruči sa klimom.

Sauh je za zemlje trećeg sveta idealna stvar. Kod njih ne važi Euro 2,3,4,5... Njima nije potrebno ubrizgavanje goriva, koje je Zastava takođe imala. Zastave zimi dobro "pale", samo ako znaš kako treba da se "pale".

Zastava nije donosila profit (a mi to realno i ne znamo da li je istina), jer je pravila mali broj vozila. Da je bio dozvoljen izvoz i da su postojale subvencije kao današnje, to sigurno ne bi bilo tako.

P.S Možda Wartburg.

Autor Predrag 01 Apr 2010, 01:27

306 2.0 hdi potrosnja?

Autor jole 01 Nov 2010, 12:08