home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : Danas.rs

U kompaniji Fijat automobili Srbija uveliko traju ili su u pripremi građevinski i infrastrukturni radovi na izgradnji novih objekata i rekonstrukciji fabričkih pogona, koji sa potonjim instaliranjem nove proizvodne opreme, treba da budu okončani do kraja prvog kvartala 2011. kada će biti stvoreni uslovi za početak probne proizvodnje prvog novog Fijatovog modela.

U kompletnu rekonstrukciju pogona Fijat će uložiti više stotina miliona evra.

U FAS-u će, odmah nakon predstojećih Uskršnjih praznika, startovati izgradnja nove energane. Reč je o objektu koji će Fijatovoj kompaniji u Zastavi obezbeđivati toplotu, energente i fluide za proizvodnju 300.000 automobila godišnje.

U FAS-u je nedavno započeta izgradnja novih trafo staniica. Predviđeno je da svaki proizvodni proces, odnosno svaka fabrika FAS-a (Karoserija, Montaža, Lakirnica, Preseraj i pogon Manjeti Marelija) ima autonomno snabdevanje električnom energijom.

Pored ovoga, u FAS-u se trenutno rekonstruišu krovne konstrukcije u pojedinim pogonima. Startovalo se sa Mehaničkom obradom, gde će Manjeti Mareli locirati proizvodnju delova od plastike i gde se oko 10.000 metara kvadratnih krovne konstrukcije podiže za nešto više od tri metra zbog instaliranja nove opreme.Oko 16.000 kvadrata krovne konstrukcije Karoserije podiže se na visinu od 8,5 metara. Uskoro će početi i podizanje krovova nad Montažom i Lakirnicom, čija rekonstrukcija je, naručivanjem nove opreme za bojenje i lakiranje automobila, već započela. U izgradnju nove Lakirnice biće uloženo oko 100 miliona evra.

Radnici se i dalje predomišljaju

Od 58 radnika koji su nedavno zatražili raskid ugovora o probnom radu u kompaniji Fijat automobili Srbija, njih 30-tak se, saznaje naš list, u međuvremenu predomislilo i sada žele da ostanu u Fijatu. O toj mogućnosti nadležni u Ministarstvu ekonomije danas bi trebalo da razgovaraju sa generalnim menadžerom FAS-a Đovanijem de Filipisom. Podsetimo da su se radnici žalili na „ubitačni“ ritam rada i nehuman odnos nižih rukovodilaca, regrutovanih među Zastavinim kadrovima.

Autor : Z. Radovanović



čitanja : 1322



Komentari

@Carobnjak
Predrag je ipak bio u pravu da je pri bocnom udaru na E-NCAP testu Fabia na neki nacin bila bezbednija od Grande punta, jer je njena lutka ostala potpuno zelena, dok je kod punta grudni kos bio zut. Cinjenica je nesporna da je punto ukupno osvojio jedan bod ( i zvezdicu ) vise.

Autor Moron 31 Mar 2010, 14:30

Po ovome što piše,proizvodnja bi mogla da počne za godinu dana,a ne krajem sledeće godine kako je ranije najavljeno....U svakom slučaju dobro je da su počeli i konkretni radovi na terenu...napokon

Autor Steven 31 Mar 2010, 14:42