
Bez obzira na povlačenje Luce di Montezemola sa mesta direktora Fiata i podatka da je u prvom kvartalu ove godine Fiat zabeležio gubitak od 25 miliona evra (što je ipak mnogo manje u odnosu na prvo tromesečje prošle godine, kada je gubitak iznosio 410 miliona evra), nazanimljivija vest vezana za Fiat je današnje predstavljanje petogodišnjeg plana kompanije u Torinu, odnosno noviteta Fiata, Lancie, Alfa Romea, Abartha, Ferrarija i Maseratija.
Prvi čovek kompanije Sergio Marchionne je naime saopštio da će u narednih pet godina na tržište biti lansirao 34 novih modela, ali će i brojni modeli završiti svoju karijeru.
Tako 2011. sa scene silaze Punto Classic, Siena, Albea, Croma, Multipla, Ulysee i Idea, a stižu nova Panda, SUV model i redizajnirana Linea.
2012. redizajn će doživeti Fiat 500, 500C i Qubo, a potpuna novost je automobil B segmenta ("Entry-level B"), "New C-Sedan" i kompaktni MPV u verzijama sa 5 i 7 sedišta. Krajem 2012. prestaje proizvodnja Fiata Sedici, a veći broj noviteta je planiran za 2013. Pre svega, to su novi "Citycar", novi Punto Evo i "New C-Hatchback" (ovaj potonji zamenjuje Bravo, a biće dostupan i kao SW).
I na kraju, 2014. kroz restilizaciju će proći Panda i Doblo.
Kod Lancie pažnju privlači najava da će tokom 2011. godine predstaviti novi Ypsilon, a 2013. i "New D-sedan".
Što se Alfa Romea tiče, tokom 2011. završava karijera Brere i sadašnjeg Spidera
(pre njih iz ponude će nestati i 147-ica i GT), dok 2012. na scenu stupaju
Giulia sedan i Giulia SW, kao i "Alfa C-SUV" model.
Novi MiTo će od 2013. biti dostupan i u verziji sa 5 vrata, a iste godine dolazi i novi Spider. Godinu dana kasnije, odnosno 2014. stiže i obnovljena Giulietta.
Abarth će pratiti novitete Fiata, pa će prvo 2012. promovisati obnovljeni Abarth 500 i 500C, a 2013. i novu generaciju Abartha Punto Evo.
Novi modeli Ferrarija i Maseratija u petogodišnjem Fiatovom planu

U novom Fiatovom petogodišnjem planu posebno mesto zauzimaju Ferrari i Maserati.
Kako je saopšteno u Torinu, Ferrari će po tom planu predstaviti šest novih automobila, dok će Maserati pored nove generacije modela Quattroruote, svoju ponudu proširiti i manjom limuzinom, u klasi BMW-a serije 5 i Mercedesa E klase.
Kod Ferrarija prvi na red stiže naslednik sadašnjeg 612 Scagliettija (u prvoj polovini 2011. godine, kodne oznake F151), a u drugoj polovini 2011. svetlost dana će ugledati Ferrari 458 Spider (najverovatnije sa klasičnim platnenim krovom).
Najzanimljivije će biti 2012. godine, i to pre svega zbog pojave novog supersportiste, naslednika Enza (mada nisu objavljeni nikakvi detalji, sem da će opet biti napravljen u limitiranom tiražu), kao i zbog novog Ferrarija 599 GTB Fiorano (kodne oznake F152).
Ferrari Califonia će tokom 2013. doživeti redizajn (trenutno poznat kao California M), a iste 2013. stiže i ekstremna Scuderia verzija modela 458 Italia.
Što se Maseratija tiče, kao što je pomenuto na početku, najzanimljivija je u stvari najava nove manje limuzine veličine Mercedesa E klase i BMW-a serije 5, čija će cena iznositi "manje od 55.000 evra". Drugi detalji o tom modelu nisu saopšteni, a potvrđen je još i dolazak nove generacije Maseratija Quattroporte.
Novi Fiat Uno

Fiat je takođe i zvanično pustio u opticaj fabričke fotografije novog Una koji će se proizvoditi u Brazilu. Njegov izgled i osnovni podaci već neko vreme nisu bili nikakva tajna, zahvaljujući brojnim špijunskim slikama nemaskiranih primeraka, ali i prvim zvaničnim fotografijama koje su procurele prošle nedelje.

Kako bilo, novi Uno je dugačak 377 cm, širok 163 cm, visok 149 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 237 cm, a zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji 290 litara.

Paleta motora će u Brazilu obuhvatati dva agregata, i to od 1.0L i 1.4L, u ponudi će prvo biti model sa 5 vrata, kasnije stiže i trovratna verzija, a tu je i varijanta Way sa atraktivnijim (pro)terenskim izgledom.


Sem Una Way (biće dostupan sa oba motora), kupci u Brazilu će inače moći da izaberu i standardni Uno Vivace (samo sa 1.0L motorom) i Uno Attractive (samo sa 1.4L motorom).

"Što se Alfa Romea tiče, tokom 2011. završava karijera Brere" Neeeee...
Sto gase najlepsu Alfu?
"dok će Maserati pored nove generacije modela Quattroruote, svoju ponudu proširiti i manjom limuzinom, u klasi BMW-a serije 5 i Mercedesa E klase."
To ce biti zanimljivo videti...
Dobro vece svima! Evo , uskoro cete da vidite sta su automobili...:)))
Zanima me taj Maserati kakav ce biti... Tj zanima me koje ce motore imati,verovatno benzince mozda i neki hibrid.
Sigurno da ne moze da parira Mecki i Bmw-u po prodaji,ali moze da otkine deo kolaca ako bude dobar...
Zbog ulaska Maseratija u E segment pretpostavljam da nema nista od 169.
Mada bice to sigurno dostojan predstavnik.
@Aleksandar
a sto ti najvise od svih komentarises italijanska voziua kad ih ne volis ?!?
Idi tamo gde je Mercedes, nemoj da smetas stalno! :)
("Entry-level B"), "New C-Sedan" hm stali je to?
Giulia sedan i Giulia SW, su naslednici 159 i bice jos bolji.
Kako cujem radi se na V6 multiair.
U vezi sa tim samo opusteno.
Konacno ce Ljudi moci da kupe auto iz E segmenta a da se ne osecaju kao taksisti.
@Carobnjak
Volim ja Italijanska vozila,nego ne volim Fiat... :)
Volim Lambo...
@balkanboy
"Entry-level B" ce verovatno biti "low-cost" model, nesto kao Sandero.
"New C-Sedan" ce biti zamena za Mareu posto Bravo nema u sedan varijanti...
@Aleksandar
ok, to vec i vrapci znaju. Ne razumem cemu ta "negativna politika" ?
Ja o onom sto me ne zanima uopste ne raspravljam, na primer o Mercedesu...
Ili si mozda malo ljubomoran?... :)))
Carobnjak!
Ja ne bih poredio Fiat sa Daciom ali cu ti dozvoliti odredjenu slobodu u komunikaciji.:)
Gore pomenuti modeli me asociraju na FAS.
Srecno Sergio...
Trebace ti...
Gullieta sedan... Zivi bili pa videli...
@balkanboy
niko ih ne poredi nego pokusavam da objasnim sta znaci pojam "Entry-level B" a to su upravo modeli Sandero i Logan, znaci "ulaz u B klasu" po ceni, opremi, snazi motora itd. To ce biti ili novi Uno ili novi Palio, videcemo.
Daj Boze da se u Srbiji pravi ovo:
http://www.noticiasautomotivas.com.br/novo-palio-o-projeto-326-o-que-se-sabe-dele-ate-agora/
@svi
Zar niko ne razmislja sta ce da se pravi u KG? Bolje ovaj entry-level B, nego neki Chrysler sto nikom nece moci da prodaju...
Nesto nije u redu sa ovim sajtom veceras , nece da se ucita, izgleda da ga blokira ova gomila komentara...
čarobnjak, stvarno, daj Bože! Taj Palio je extra. A šta Fijat kaže za njega?
http://indianautosblog.com/2009/06/rendering-next-generation-fiat-palio
@djene
Đulijeta ima veliku šansu, ali veći modeli će najverovatnije proći kao i 159.
U hrvatskim medijima se pojavljuje podatak da ce novi Uno kostati oko 8500 eura dok ce nova Panda biti znatno skuplja...
@carobnjak
U Srbiji je do sada Fiat bio jeftiniji...
Kako ce biti ubuduce videcemo...
Preuzeli su 'talijani celokupnu prodaju na nasem trzistu...
Da li znas kako je u Poljskoj zbog tamosnje fabrike...
@Panchev9
kako to mislis jeftiniji? Cene svih Fiatovih modela u okruzenju su iste kao i u Srbiji...
www.fiat.hr
Ne razumem pitanje u vezi Poljske? Znam da ce proizvodnja biti u manjem obimu. Na sta si mislio?
@carobnjak
Kada povremeno vrsim uporedjivanje cena iz okruzenja sa Srbijom... uvek je Fiat bio jeftiniji kod nas...
Ko prodaje automobile... Fiat kao kod nas... Ili neki poljski tajkun:)))
@Panchev9
pa nece biti!
Najjeftiniji Bravo kod nas kosta 13500 a u HR 13150 eura!
Punto Evo kod nas 10900 a u HR 10400 eura ( sa bogatijom opremom) !
500 kod nas kosta 12500 a u HR 12300 eura!
Zakljucak: SVI modeli su jeftiniji u HR osim Punta Classic ( 9600 eura sa klimom bez ABS)...