home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bez obzira na povlačenje Luce di Montezemola sa mesta direktora Fiata i podatka da je u prvom kvartalu ove godine Fiat zabeležio gubitak od 25 miliona evra (što je ipak mnogo manje u odnosu na prvo tromesečje prošle godine, kada je gubitak iznosio 410 miliona evra), nazanimljivija vest vezana za Fiat je današnje predstavljanje petogodišnjeg plana kompanije u Torinu, odnosno noviteta Fiata, Lancie, Alfa Romea, Abartha, Ferrarija i Maseratija. 

Prvi čovek kompanije Sergio Marchionne je naime saopštio da će u narednih pet godina na tržište biti lansirao 34 novih modela, ali će i brojni modeli završiti svoju karijeru.

Tako 2011. sa scene silaze Punto Classic, Siena, Albea, Croma, Multipla, Ulysee i Idea, a stižu nova Panda, SUV model i redizajnirana Linea.

2012. redizajn će doživeti Fiat 500, 500C i Qubo, a potpuna novost je automobil B segmenta ("Entry-level B"), "New C-Sedan" i kompaktni MPV u verzijama sa 5 i 7 sedišta. Krajem 2012. prestaje proizvodnja Fiata Sedici, a veći broj noviteta je planiran za 2013. Pre svega, to su novi "Citycar", novi Punto Evo i "New C-Hatchback" (ovaj potonji zamenjuje Bravo, a biće dostupan i kao SW).

I na kraju, 2014. kroz restilizaciju će proći Panda i Doblo.

Kod Lancie pažnju privlači najava da će tokom 2011. godine predstaviti novi Ypsilon, a 2013. i "New D-sedan".

Što se Alfa Romea tiče, tokom 2011. završava karijera Brere i sadašnjeg Spidera (pre njih iz ponude će nestati i 147-ica i GT), dok 2012. na scenu stupaju Giulia sedan i Giulia SW, kao i "Alfa C-SUV" model.

Novi MiTo će od 2013. biti dostupan i u verziji sa 5 vrata, a iste godine dolazi i novi Spider. Godinu dana kasnije, odnosno 2014. stiže i obnovljena Giulietta.

Abarth će pratiti novitete Fiata, pa će prvo 2012. promovisati obnovljeni Abarth 500 i 500C, a 2013. i novu generaciju Abartha Punto Evo.

Novi modeli Ferrarija i Maseratija u petogodišnjem Fiatovom planu

U novom Fiatovom petogodišnjem planu posebno mesto zauzimaju Ferrari i Maserati.

Kako je saopšteno u Torinu, Ferrari će po tom planu predstaviti šest novih automobila, dok će Maserati pored nove generacije modela Quattroruote, svoju ponudu proširiti i manjom limuzinom, u klasi BMW-a serije 5 i Mercedesa E klase.

Kod Ferrarija prvi na red stiže naslednik sadašnjeg 612 Scagliettija (u prvoj polovini 2011. godine, kodne oznake F151), a u drugoj polovini 2011. svetlost dana će ugledati Ferrari 458 Spider (najverovatnije sa klasičnim platnenim krovom).

Najzanimljivije će biti 2012. godine, i to pre svega zbog pojave novog supersportiste, naslednika Enza (mada nisu objavljeni nikakvi detalji, sem da će opet biti napravljen u limitiranom tiražu), kao i zbog novog Ferrarija 599 GTB Fiorano (kodne oznake F152).

Ferrari Califonia će tokom 2013. doživeti redizajn (trenutno poznat kao California M), a iste 2013. stiže i ekstremna Scuderia verzija modela 458 Italia.

Što se Maseratija tiče, kao što je pomenuto na početku, najzanimljivija je u stvari najava nove manje limuzine veličine Mercedesa E klase i BMW-a serije 5, čija će cena iznositi "manje od 55.000 evra". Drugi detalji o tom modelu nisu saopšteni, a potvrđen je još i dolazak nove generacije Maseratija Quattroporte.

Novi Fiat Uno


Fiat je takođe i zvanično pustio u opticaj fabričke fotografije novog Una koji će se proizvoditi u Brazilu. Njegov izgled i osnovni podaci već neko vreme nisu bili nikakva tajna, zahvaljujući brojnim špijunskim slikama nemaskiranih primeraka, ali i prvim zvaničnim fotografijama koje su procurele prošle nedelje.

Kako bilo, novi Uno je dugačak 377 cm, širok 163 cm, visok 149 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 237 cm, a zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji 290 litara.

Paleta motora će u Brazilu obuhvatati dva agregata, i to od 1.0L i 1.4L, u ponudi će prvo biti model sa 5 vrata, kasnije stiže i trovratna verzija, a tu je i varijanta Way sa atraktivnijim (pro)terenskim izgledom.

 

Sem Una Way (biće dostupan sa oba motora), kupci u Brazilu će inače moći da izaberu i standardni Uno Vivace (samo sa 1.0L motorom) i Uno Attractive (samo sa 1.4L motorom).



čitanja : 2584



Komentari

Eto je i nova Multipla :)

Autor Moron 21 Apr 2010, 20:34

"Što se Alfa Romea tiče, tokom 2011. završava karijera Brere" Neeeee...
Sto gase najlepsu Alfu?
"dok će Maserati pored nove generacije modela Quattroruote, svoju ponudu proširiti i manjom limuzinom, u klasi BMW-a serije 5 i Mercedesa E klase."
To ce biti zanimljivo videti...

Autor Aleksandar 21 Apr 2010, 20:36

Dobro vece svima! Evo , uskoro cete da vidite sta su automobili...:)))

Autor carobnjak 21 Apr 2010, 20:38

Ma kakvi,pa oni najbolje gase,jos samo fali da ugase 159...

Autor Aleksandar 21 Apr 2010, 20:43

Zanima me taj Maserati kakav ce biti... Tj zanima me koje ce motore imati,verovatno benzince mozda i neki hibrid.
Sigurno da ne moze da parira Mecki i Bmw-u po prodaji,ali moze da otkine deo kolaca ako bude dobar...

Autor Aleksandar 21 Apr 2010, 20:46

Zbog ulaska Maseratija u E segment pretpostavljam da nema nista od 169.
Mada bice to sigurno dostojan predstavnik.

Autor balkanboy 21 Apr 2010, 20:47

@Aleksandar
a sto ti najvise od svih komentarises italijanska voziua kad ih ne volis ?!?
Idi tamo gde je Mercedes, nemoj da smetas stalno! :)

Autor carobnjak 21 Apr 2010, 20:50

("Entry-level B"), "New C-Sedan" hm stali je to?
Giulia sedan i Giulia SW, su naslednici 159 i bice jos bolji.
Kako cujem radi se na V6 multiair.
U vezi sa tim samo opusteno.
Konacno ce Ljudi moci da kupe auto iz E segmenta a da se ne osecaju kao taksisti.

Autor balkanboy 21 Apr 2010, 21:01

@Carobnjak
Volim ja Italijanska vozila,nego ne volim Fiat... :)
Volim Lambo...

Autor Aleksandar 21 Apr 2010, 21:10

@balkanboy
"Entry-level B" ce verovatno biti "low-cost" model, nesto kao Sandero.
"New C-Sedan" ce biti zamena za Mareu posto Bravo nema u sedan varijanti...

Autor carobnjak 21 Apr 2010, 21:10

@Aleksandar
ok, to vec i vrapci znaju. Ne razumem cemu ta "negativna politika" ?
Ja o onom sto me ne zanima uopste ne raspravljam, na primer o Mercedesu...
Ili si mozda malo ljubomoran?... :)))

Autor carobnjak 21 Apr 2010, 21:13

P.S.
"italijanska" se pise malim slovom... :)

Autor carobnjak 21 Apr 2010, 21:14

Carobnjak!
Ja ne bih poredio Fiat sa Daciom ali cu ti dozvoliti odredjenu slobodu u komunikaciji.:)
Gore pomenuti modeli me asociraju na FAS.

Autor balkanboy 21 Apr 2010, 21:29

Srecno Sergio...
Trebace ti...
Gullieta sedan... Zivi bili pa videli...

Autor Panchev9 21 Apr 2010, 23:33

@balkanboy
niko ih ne poredi nego pokusavam da objasnim sta znaci pojam "Entry-level B" a to su upravo modeli Sandero i Logan, znaci "ulaz u B klasu" po ceni, opremi, snazi motora itd. To ce biti ili novi Uno ili novi Palio, videcemo.
Daj Boze da se u Srbiji pravi ovo:

http://www.noticiasautomotivas.com.br/novo-palio-o-projeto-326-o-que-se-sabe-dele-ate-agora/

Autor carobnjak 22 Apr 2010, 00:02

@svi
Zar niko ne razmislja sta ce da se pravi u KG? Bolje ovaj entry-level B, nego neki Chrysler sto nikom nece moci da prodaju...

Autor blitzman 22 Apr 2010, 00:04

Ipak neko razmislja:)

Autor blitzman 22 Apr 2010, 00:10

Nesto nije u redu sa ovim sajtom veceras , nece da se ucita, izgleda da ga blokira ova gomila komentara...

Autor carobnjak 22 Apr 2010, 00:40

Carobnjak
Zna Tadic!

Autor balkanboy 22 Apr 2010, 00:58

čarobnjak, stvarno, daj Bože! Taj Palio je extra. A šta Fijat kaže za njega?

Autor MasterHaosis 22 Apr 2010, 02:19

http://indianautosblog.com/2009/06/rendering-next-generation-fiat-palio

Autor balkanboy 22 Apr 2010, 02:50

https://www.youtube.com/watch?v=SOeBu93Hj7A

Autor balkanboy 22 Apr 2010, 15:34

Alfa ce nadam se napraviti dobar posao :))

Autor djene 23 Apr 2010, 00:54

@djene
Đulijeta ima veliku šansu, ali veći modeli će najverovatnije proći kao i 159.

Autor Ex Italo fan 23 Apr 2010, 08:07

U hrvatskim medijima se pojavljuje podatak da ce novi Uno kostati oko 8500 eura dok ce nova Panda biti znatno skuplja...

Autor carobnjak 23 Apr 2010, 23:06

@carobnjak
U Srbiji je do sada Fiat bio jeftiniji...
Kako ce biti ubuduce videcemo...
Preuzeli su 'talijani celokupnu prodaju na nasem trzistu...
Da li znas kako je u Poljskoj zbog tamosnje fabrike...

Autor Panchev9 23 Apr 2010, 23:16

@Panchev9
kako to mislis jeftiniji? Cene svih Fiatovih modela u okruzenju su iste kao i u Srbiji...

www.fiat.hr

Ne razumem pitanje u vezi Poljske? Znam da ce proizvodnja biti u manjem obimu. Na sta si mislio?

Autor carobnjak 23 Apr 2010, 23:23

@carobnjak
Kada povremeno vrsim uporedjivanje cena iz okruzenja sa Srbijom... uvek je Fiat bio jeftiniji kod nas...
Ko prodaje automobile... Fiat kao kod nas... Ili neki poljski tajkun:)))

Autor Panchev9 23 Apr 2010, 23:28

@Panchev9
pa nece biti!
Najjeftiniji Bravo kod nas kosta 13500 a u HR 13150 eura!
Punto Evo kod nas 10900 a u HR 10400 eura ( sa bogatijom opremom) !
500 kod nas kosta 12500 a u HR 12300 eura!
Zakljucak: SVI modeli su jeftiniji u HR osim Punta Classic ( 9600 eura sa klimom bez ABS)...

Autor carobnjak 23 Apr 2010, 23:50

Fiat Panda 8.200(hr)...SRB(7.500)...
Fiat Linea 1.4(12.600)... SRB 12.000...
Fiat Bravo 1.4T-jet 120(16.500)...SRB 15.500...
Prosecno od 600 evra do 1000 Evra...

Autor Panchev9 24 Apr 2010, 00:15

@Panchev9
a da li si pogledao specifikaciju opreme za tu Pandu? Kod nas je oprema smesna. Linea takodje!
Kod Bravo-a je ista situacija, njihova verzija Active odgovara nasoj Dinamic, pogledaj tabele!
U Sloveniji su jos jeftiniji i bolje opremljeniji...

Autor carobnjak 24 Apr 2010, 00:49