
Japanska "Tojota", najveći proizvođač automobila na svetu, opozvaće 11.500 vozila njene robne marke "Leksus" zbog problema sa upravljačkim sistemom, prenele su agencije.
"Tojota" planira da opozove oko 7.000 vozila u inostranstvu (od čega
3.800 u SAD) i 4.500 jedinica u Japanu, izjavila je portparol kompanije Mieko
Ivasaki.
"Tojota" će opozvati na tehnički pregled "Leksus" modele LS
460, LS 460L i LS 600h i LS600h L. U Japanu vlasnici tih automobila
upozoravali su da se točkovi ne vraćaju u početnu poziciju dovoljno brzo posle
promene pravca kretanja, kazala je Ivasaki i dodala da je problem
"mehaničke i softverske prirode."
"Tojota" je prošlog meseca najavila da će opozvati "Leksus GX 460" koje je američki "Potrošački magazin"
ocenio kao "bezbednosno rizičan automobil," zbog toga što može da se
prevrne u određenim uslovima kretanja. Oko 13.000 modela GX 460 je već
popravljeno, uključujući 9.400 u SAD, a ostatak u Rusiji, Omanu, Saudijskoj
Arabiji i Kanadi.
"Tojota" je opozvala više od osam miliona vozila robne marke
"Tojota" i "Leksus" u svetu prošle i ove godine,
uključujući 6,5 miliona u SAD, uglavnom zbog prigovora na probleme sa pedalima
i iznenadnim ubrzanjem kola.
"Tojota" je u utorak platila SAD rekordnu kaznu od 16,4 miliona
dolara zbog nedovoljno brzog povlačenja neispravnih pedala za gas s američkog
tržišta, saopštilo je ministarstvo saobraćaja SAD. Vlada SAD je optužila
"Tojotu" da je sakrivala ranije defekte svojih pedala za gas.
Japanska kompanija je to negirala, odbacujući optužbe da je prekršila
zakon, ali je pristala da plati kaznu, objašnjavajući to željom da se
izbegne dugotrajna pravni spor.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Lexus
Meni je ovaj lexus odvratan, tj. ni 1 lexus mi se ne svidja napred, nekako ima taj smešan nedefinisan i prost dizajn iz devedesetih. Pozadi tu i tamo, kako koji, ali napred je glup.
A ovaj logo ,,L'' me podseca na Ladu. Ovakav branik može sekirom da isteše moj deda od drveta, za premijum klasu je SRAMOTA
"Može da se prevrne u određenim uslovima kretanja". Genijalo! Moj otac je uspeo "u odredjenim uslovima kretanja" da to učini. Bila je to jedna ruska robna marka poznata baš po tome što se "točkovi ne vraćaju u početnu poziciju dovoljno brzo posle promene pravca kretanja". Doduše, nisam čuo da su ikada išta opozvali ...
Imenjace nemoj tako, meni je Lexus prelep automobil.
I to mislim na bilo koji model, ima te neke karakteristicne (Japanske) crte, koje mi se jako svidjaju.
Ali to je ono o ukusima ne vredi raspravljati...
Ime moje, pogledaj hyundai grandeur, ima mnogo bolje rešenu masku hladnjaka i branik. A ovo kao američki policijski auto iz devedesetih.
Iz profila ovaj lexus izgleda kao jeftina kopija bmw-a
Meni je jako žao zbog toga, moj predlog je da lexus preseli svoj dizajn centar u evropu ili plati nekog evropskog dizajnera. Prosto je neverovatno da takav premijum brend ima ovakav izgled. Šteta
@ Dejan ,Evo ti dokaz
http://p.webwombat.com.au/motoring/car-images/hyundai-grandeur-2009-3-big.jpg
http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2009/01/grandeur_crdi_001.jpg
@Dejan
Verovatno si usao kao prvi u istoriji koji poredis LS i Grandeur... :)
To bas i nije moguce...
Problem i jeste to sto je pitanje sa kojim automobilom treba porediti Grandeur...
Lexus je jedini automobil koji treba posedovati "bez gledanja" u spoljasnji dizajn...
U al ti je argument, istorijski. Pa ako dam te pare, kupiću nešto dizajnerski nezastarelo, zar ne?
Kupi Grandeur...
Pristaje tvojoj filosofiji...
A Lexus ostavi genijalcima :)...
Imenjace ovo sto je na slikama iskreno da ti kazem mi se ne dopada, nesto taj zadnji kraj iz prerspektive na slikama je posebno ruzan, nesto cudno spusten.
Ovo je ipak lepse, mozda bas sto ima prosecan oblik, ali te linije po njemu (kao sto rekoh Japanske) daju mu ono nesto sto mi se dopada.
Ni meni se ne svidja grandeur uopste, ali je napred lepsi od ovog Lexusa. Ovaj ruzan napred, hyundai pozadi, dizajnerski su istog uspeha, a razlika u ceni ne pitaj.
Opet maska u boji karoserije, toyota je izgubila pojam dizajniranja, onaj leksus is je kopija bmw trojke sa maskom od Buick-a (Bjuika), mislim stvarno je glupo da toliko ne znaju.
@Dejan L
Zaboravio si da iskritikuješ i narandžasti migavac koji su nemci izbacili '91. sa pojavom audi 80 jajeta
@Panchev
Pa sa ovakvim dizajnom, lexus je normalno potceniti i uporditi ga ne sa grandeurom , vec sa Fordovim YellowCab-om
Lexus je pojam kvaliteta i nikakva novinarska "stremljenja" mu nece naskoditi, naprotiv!
Meni je onaj najmanji "IS" prva liga!
Ma kakav leksus, meni se on ne sviđa. Ali jeste bio kvalitetan dosta, jedan od najkvalitetnijih, to stoji sviđao se on meni ili ne. Ali BIOnajkvalitetniji. Ni Bog ne može da popravi imidž Tojote ni Leksusa dok ne prođe neko vreme.
Vladigar
On je imao baš dosta saobraćajki, ali samo jednom je završio na duže u bolnici ( kada je sleteo u neko jezero, srećom je na vreme izleteo kroz šoferku ). I mene je jednom prevrnuo ( bio sam baš mali ), ali bez ikakvih posledica za putnike. Kada je prevrnuo "rusa", bio je samo ugruvan, kao i "rus". "Tukao" se skoro po celoj EX YU ( od "značajnijih" lokacija i "čukanja", Krapinske Toplice, Plitvice, Dubrovnik, Slano, Bos. Krupa ... ). Dok sam bio "mali", kola su nam uvek bila sveže ofarbana i sa novom limarijom, koja uglavnom nije stizala ni da zardja do sledeće "zamene". Limari su "klicali" njegovo ime. "Družio" se pri tim "susretima" počev od Josipa Vrhovca, ako si za njega ikada čuo ( njegov ga je BMW 2800 "gurnuo" u ono jezero ), preko pijanih vozača ( Krapina ), pomahnitalih kamiona ( OM, sa dve ogromne "kuke" za šlepanje napred, koje su tako probile "kola" da mi nije jasno kako je ostao živ ), "statičnih" stena i svega ostalog... Mada nije nikada oglašen krivim za bilo šta od toga, mislim da je lošom vožnjom doprineo barem jednoj polovini svega toga. Iako vozi preko 40 godina i promenio je više kola nego ja čarapa, nikada nije naučio da bezbedno vozi ... I to me užasava, jer se uvek plašim da ću negde na putu naleteti na jednog kao moj otac! Zaista, nije vic. Znam da ih ima kao blata ...