
Izvor : Blic.rs
Prvo srpsko ekološko vozilo na električni pogon, čiji su tvorci Tim eksperata „Zastave“, predstavljeno na ovogodišnjem Sajmu auto-kompentistike jugoistočne Evrope u Kragujevcu, biće ponuđeno Ministarstvu ekologije za korišćenje u zelenim zonama Srbije.
Elektromobil domaće izrade razvija brzinu do 120 kilometara na čas, sa jednim punjenjem akumulatora prelazi sto kilometara, a relacija od 300 kilometara košta vlasnika nešto više od sto dinara.
Prototip prvog elektromobila na platformi „zastave 10“ uradilo je šest stručnjaka udruženja Tim eksperata „Zastave“, uz finansijsku podršku Regionalne privredne komore Kragujevca. Na prototipu su radili „Zastavini“ stručnjaci iz nekadašnjeg Instituta za razvoj i razvojnih službi „Zastave“. Projekat je prošao sva testiranja na Mašinskom fakultetu u Kragujevcu, dobio sertifikate i početkom ovog meseca je registrovan tako da može da se uključi u saobraćaj bez problema - kaže Zoran Radojević, predsednik skupštine Tima menadžera i generalni direktor „Zastava vozila“.
U srpskom elektromobilu ugrađene su litijumske baterije kineskog proizvođača svetskog renomea, s kojim je Tim eksperata sklopio ugovor o saradnji na poslovima razvoja u oblasti električnih automobila. Radi se o jednom od vodećih svetskih proizvođača i isporučilaca specifičnih elektrokomponenti, koji namerava da sa Kragujevčanima nastavi saradnju na daljem razvoju električnog pogona za automobile, ali za sada u Timu ne žele da saopštavaju o kojoj je kompaniji reč.
- Ministarstvu ekonomije ćemo predložiti donošenje uredbe o proglašenju eko-zona, poput Mokre Gore, Vrnjačke Banje, turističkog prostora reke Tare, gde bi ovo vozilo našlo konkretnu primenu. Automobil na električni pogon mogu da koriste sva preduzeća koja se bave proizvodnjom vode, zatim taksi vozila u eko-zonama, a imaće svoju primenu i u gradskom saobraćaju - kaže Radojević.
Autor : B. Kuljanin
Foto N. Raus
U pitanju je kineski proizvođač komponenti za elektro-automobile "Motcell". Ne kapiram šta kriju, kada je to "Zastava tim" objavio u jednom od svojih saopštenja za javnost, na svojoj zvaničnoj internet prezentaciji?
Zastava Tim, po svom starom dobrom običaju koji ih je i doveo do toga da ostanu bez fabrike svu svoju sreću bazira na ministarstvu ovoga ili onoga.
Od naših se ministarstava niko leba nije najeo i kapitalista postao osim političari sami pa je svaki biznis zasnovan na ministarstvu ovoga ili onoga unapred osuđen na propast...
Licno sam se provozao ulicama Kragujevca i mogu da kazem da sam odusevljen ponasanjem prototipa. Jedina falinka sto se necuje pri vozni, pa moze da neko strada. Mislim da ovaj model ima buducnost i nije lepo da se napori nasih inzenjera nipodastavaju.
Zastava je oko 1990 godine imala Yugo sa elektro pogonom koji je bio prikazan u Katalogu Auto-motor-und-sport.To znaci da su i tada razmisljali o buducnosti.
@Mange: U pitanju je vredjanje, procitaj uputstvo gore, a u svakom slucaju za diskusije tu je forum, a ima i off-topic, zasto sve prihvate licno? Nismo cenzurisali, samo upozoravali, medjutim ne vredi. Nije nista licno, veruj da je nama u interesu da se komentarise, samo da se prate OSNOVNA pravila
@Auto
Molim procitati pre brisanja!
"Auto", pa kada si stavio ova pisana "PRAVILA"? Tek danas!
A brisao si uveliko i pre toga ... Sta cemo sa time?
Ako od nas trazite da postujemo Vas PRAVILA ( i to onako kako ih Vi "ocenjujete" u primeni ), trazim i ja od Vas da postujete razna "zakonska pravila", pa i ono koje kaze da je zabranjeno dovoditi u zabludu primaoca oglasne poruke. A Vi to cesto cinite, posebno kada prenosite razna PR obavestenja. Procitajte drugi put prethodno koliko iznose kazne za to i to za Vas. Veoma velike kazne! Nece moci da Vas "zakrpi" ni cena zakupa svih banera zajedno koji su ovde postavljeni ... I sta, npr, kada iduci put date NEPOTPUNO obavestenje o garanciji ( da je X godina ), a ne navedete istovremeno na sta se ne odnosi takva garancija ( a taj spisak je jako dug )? Sta ce tada biti? Razmislite o tome ...
auto, gde si brate!
Ej, upravo sam se registrovao na forumu. Jesi li ti administrator?
@auto
Promenite ime sajtu i neka glasi:
molimovasdapreobljavljivanjkomentara.rs
Mislim da ste preterali sa vase strane po pitanju brisanja...
Ako ne zelite da izgubite(posetu i komentare), trebalo bi da prestanete sa istim... Napominjem da ne mislim na vredjanje i slicno...
@Sveta Nikolic
Nije problem strpati akumulatore i elektromotor u neka kola i da to ide, problem je od toga napraviti industrijski proizvod, koji zadovoljava sve norme i standarde, može da se proizvede po ceni i u količini koja obezbeđuje proizvođaču prodaju, zaradu i opstanak na tržištu a kupcu zadovoljstvo i isplativost u eksploataciji.
Do toga ”Tim” ima da gilja još 2 - 3 decenije, pa su oni pokušali prečicom preko ministarstva ovoga ili onoga.
Da je poenta napraviti 3 komada i uvaliti ih ministarstvu ekologije da ih vozi po Tari i Vrnjačkoj Banji to bi Pežo, Reno, Opel, Fiat, Ford ili ko zna ko davno uradio...
@Auto
Zahvaljujem Vam se na ukidanju zabrane pristupa autoblogu!
Nadam se, da ćemo se od sada pa na dalje, međusobno poštovati. Trudiću se da moji budući komentari u najvećoj meri zadovoljavaju postavljena pravila! Skretanje sa teme je ponekad neminovno. U tim trenucima ću pozvati sagovornike na forum, jer to meni ne predstavlja problem (jedan sam od prvih članova istog), međutim, većina će verovatno odbiti da tamo nastavi diskusiju.
Da li je ikako moguće (pošto se ne razumem), da se doda neki OFF TOPIC prostor na samom AutoBlogu?
Hvala!
Predraže, pustio sam ti privatnu poruku na sajtu. Ajde tamo upadaj, ja sam se registrovao i komentarišem unajveće.
Svaka cast trebalo je vec davno uvesti malo reda. Prvo glupo je da se preko komentara vrse razna prepucavanja (privatna) pogotovo ako to nema nikakve konkretne veze sa datim clankom. Drugo malo se ne slazem oko toga da se izvorni komentar moze menjati od strane adminisrtatora, ili ga treba dozvoliti ili ne. Nazalost vezano sad za Zastavu 10 bojim se da to kod nas nece ici jer izgleda da u ovoj drzavi nikada nije postajalo interesovanje za ovakvu vrstu vozila. Gotovo sam siguran da bi vecina gradjana zelela da se vozi po ovako pristupacnoj ceni. Sad ce kao i ranije ici prica da je auto u fazi razvoja i na kraju to i ostati. Ako je auto registrovan nevidim razloga sto ga nema u auto salonu. Pored prodaje ovih vozila svakako ne treba zapostaviti dalji razvoj ali ovo je vec gotov proizvod koji treba ponuditi na trzistu a ne cekati lepse dane koji nece doci. Zar na gradovi i naselja vec nisu dovoljno zagadjena? Da li u ovoj drzavi neko brine o tome. Skidaju 1000 eura na hibride a u dvoristu imamo gotov proizvod, smesno!
Pozdrav