
Zaposleni u "Opelu" pristali su da se zamrzavanjem plata i ukidanjem bonusa smanje godišnji troškovi kompanije do 256 miliona evra.
Oni su prihvatili plan kojim se predviđa ukidanje 8.300 radnih mesta od
ukupo 50.000 zaposlenih u evropskim pogonima, prenele su agencije.
Sporazum još
moraju da odobre sindikati, uključujući i obećanje da "Opel" mora da
lansira seriju novih modela čija će se izrada finansirati od ušteda i smanjenih
troškova.
U zamenu, zaposleni će učestvovati u budućoj podeli "Opelovog" profita,
premda detalji te mere još nisu dogovoreni. Ulaganje u nove modele uključuje i
finansiranje izrade kompaktnog vozila manjeg od "korse".
GM planira
da uloži 1,9 milijardi evra u proces restrukturisanja
"Opela" i britanske filijale "Voksol", a od evropskih
zemalja u kojima ima pogone traži da doprinesu sa 1,8 milijardi evra kreditnih
garancija.
GM se nada da će sporazum postignut krajem minule sedmice pomoći da se savlada
otpor zvaničnog Berlina koji još nije pristao da pruži svoje garancije, u
iznosu od oko jedne milijarde evra.
Oko 3.900 ljudi u nemačkom Opelu ide na ulicu
Oko 3.900
radnika "Opela" ostaće bez posla u Nemačkoj, u kojoj kompanija ima
oko 25.000 zaposlenih. "Ispunili smo sve uslove,"
koje je tražila nemačka vlada, kazao je šef GM-a za Evropu Nik Rajli na
konferenciji za štampu sa direktorom radničkog komitetea GM Klausom Francom.
"Opel" mesecima pokušava da postigne dogovor sa zaposlenima, što je
jedan od preduslova za dobijanje pomoći nemačke vlade. Kompanije je našla
konzorcijum banaka koji je spreman da obezbedi neophodan kredit uz vladine
garancije.
"Opelove" muke traju od novembra 2008. kada je kompanija prvu put
zatražila pomoć, pre nego što je GM odlučio da je proda kanadskoj grupi
"Magna" i ruskoj "Sberbanki." GM je na kraju ipak odustao
od te prodaje nakon što je izašao iz sudske zaštite od bankrota i odlučio da neprofitabilni
"Opel" zadrži pod svojim okriljem.
Zaposleni u "Opelu" su najnovijim dogorom pristali da odlože
planirano povećanje plata od 2,7 odsto i da se smanji isplata bonusa 50 odsto u
periodu od dve godine.
Radničke uštede, prema dogoru, će biti vraćene zaposlenima ako GM izvrši
obećanje da će uložiti 11 milijardi evra u nove modele i hibridna električna
vozila.
U okviru plana restrukturiasnja GM će zatvoriti fabriku u Antverpenu u Belgiji,
ako ne nađe kupca do kraja septembra ove godine, s tim što će ukidanje 2.600 radnih
mesta koštati kompaniju oko 400 miliona evra.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Opel