home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Evropska komisija (EK), izvršno telo Evropske unije (EU) objavila je plan liberalizacije sektora servisiranja automobila, zahtevajući da se ukinu sporazumi koji obavezuju kupce da se popravka kola i snabdevanje rezervnim delovima obavljaju isključivo kod proizvođača.

EK je odlučila da primena novih pravila o jačanju konkurentnosti u sektoru održavanja i opravke vozila počne 1. juna, a tri godine kasnije i u automobilskoj prodajnoj mreži.

Vlasnici kola, na osnovu tog plana, mogu sami da biraju nezavisne servisere koji nemaju ovlašćenja proizvođača automobila, čime se liberalizuje tržište popravke vozila.

Prema novim pravilima, proizvođači automobila više neće moći da postavljaju svoje uslovne garancije da se servisiranje kola obavlja u ovlašćenim garažama.
Smatra se da će se tako povećati konkurencija na tržistu popravke i održavanja kola i unaprediti pristup tehničkim informacijama neophodnim za popravku. Pored toga, olakšaće se korišćenje alternativnih delova za automobile.

Cilj je i da se smanje troškovi popravke i održavanja vozila koji predstavljaju značajan deo u ukupnim izdacima za produžavanje veka četvorotočkaša. Procenjuje se da računi za popravku kola čine 40 odsto ukupnih troškova vlasnika vozila, s tim što se ti izdaci povećavaju poslednjih godina.

Komisija u Briselu je predložila i pojednostavljivanje sadašnjih komplikovanih pravila upravljanja distribucijom automobila, čiji troškovi čine do 30 odsto cene novog vozila.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 1529



Komentari

Da Verano ( sa "mrežom" ) izgubi isključivo pravo servisiranja tokom garancije? Mislim da bih za teko nešto "častio" ...

Autor Moron 29 Maj 2010, 17:42

Ova vest je bitnija nego sve vesti zajedno u poslednjih mesec dana..
Kapa dole za EU.

Autor lok 29 Maj 2010, 18:17

Što jes, jes... ovlašćeni uvek deru, i za cene delova, ali i za "ruke"... OK možda za neke komplikovanije intervencije, ali recimo redovan servis svaki normalan autoservis ume da odradi kako valja. Zašto bi time gubio garanciju za auto? Zamena ulja i filtera?

Čini mi se da pojedini dileri (tipa Hyundai, Kia, itd), koji daju dugogodišnje garancije upravo najviše deru i zarađuju na redovnim servisima tokom garantnog perioda! Ovim bi se tako nečemu stalo na put...

Jedino što mi još nismo u EU, i pitanje je kada ćemo biti, tako da nažalost ne verujem da će ovo kod nas još skoro... :(

Autor Miki 29 Maj 2010, 20:29

Aleluja!

Autor Moje ime 30 Maj 2010, 00:44

Pozdravljam ideju

Autor Dejan L 30 Maj 2010, 00:52

Ovo neće važiti za Srbiji jer nismo član EU. U Srbiji ni ABS nije obavezan deo opreme...

Autor Boris 30 Maj 2010, 08:13

uvek sam govorio da je polovan auto star 2 - 3 godine najbolja investicija!
Ako se dobro izabere, tj. kupi od neke razmazene zenice ili fensera koji menja auto na par godina, moze super masina da se uzme, kao nova da bude, a opet da se servisira u prijateljskom, malom servisu...
Ja tako odrzavam super auto i nikada me glava nije bolela a opet vozim nesto na cemu mi zavide sa sustinski smesnim troskovima u odnosu na bilo koji novi auto - limuzinu :)

Autor Miki 02 Jun 2010, 02:09

Miki je potpuno u pravu... Hyundai, Kia i ostale "š" klase automobila imaju "uhodane" prevare tipa 7 godina garancije. To je za sud!!!

Garancija važi za otprilike 5% delova, ali da bi tu garanciju mogao da "uživaš" moraš da dođeš da te svaki put oderu za "redovan servis", čiji je interval (gle čuda) kraći nego za evropske automobile (FORD, PEŽO, VW...).

Da li će ovo doći i kod nas - videćemo. Što napisa neko - da se Verano odrekne monopola na policiju - brrrr. Teško.

Autor Boris 03 Jun 2010, 09:26