Iz Kragujevca ove godine možda i 30.000 Punta

U kragujevačkoj fabrici "Fijat automobili Srbija" (FAS) ove godine bi moglo biti proizvedeno oko 30.000 vozila.
Direktor
korporativnih komunikacija u toj kompaniji Đuzepe Zakarija kaže da je ove
godine došlo do blagog pada prodaje automobila, u odnosu na 2009.
U 2009. je
FAS osvojio oko 55 odsto domaćeg automobilskog tržišta, ali je Zakarija
naglasio da se vozila te kompanije i dalje dobro prodaju.
Prema njegovim rečima, ove godine u FAS-u je planirana proizvodnja oko 20.000
automobila, ali on očekuje da će, u zavisnosti od uslova na tržištu, u
kragujevačkoj fabrici biti proizvedeno i više, odnosno oko 30.000 vozila.
"Svi znamo
da kriza još uvek nije prevaziđena, ali se nadamo da ćemo moći da proširimo
proizvodnju, jer je naš cilj izvoz ka zemljama severne Afrike i istočne Evrope,
koje predstavljaju obećavajuće tržište", rekao je on i ocenio da srpsko tržište prati sudbinu drugih
evropskih tržišta, ali i da pokazuje znake laganog oporavka.
On je napomenuo da je FAS prošle godine osvojio više od polovine domaćeg
tržišta automobila, zbog pomoći Vlade Srbije kroz program "staro za
novo", kao i usled toga što je automobil "fiat punto" prihvaćen
kao domaći proizvod.
"Ove
godine, nakon velikog uspeha, normalno je da dođe do blagog pada prodaje, ali
automobil se i ove godine prodaje, a pokrenuli smo i kampanju sličnu onoj
’staro za novo’, koja će biti aktuelna do kraja juna i koja bi trebalo da
podstakne prodaju",
rekao je Zakarija.
U 2012. moguće čak 300.000 vozila
On je istakao da se u FAS-u, krajem 2012, planira proizvednja novog modela automobila,
namenjenog izvozu, od najmanje 200.000 automobila godišnje, s mogućnošću da to
bude čak i 300.000 vozila, ako to dozvole uslovi na tržištu.
"To će biti
lep automobil, po izgledu i ceni veoma konkurentan na tržištu, u vrhu
tehnološkog razvoja. Automobil koji će biti u stanju da se nosi uspešno sa
konkurencijom na svetskom tržištu“, kazao je on i izrazio očekivanje da će se u sadašnjim tržišnim
uslovima, jedno moderno, pouzdano i pristupačno vozilo lakše probiti na
tržištu.
"Reč je o
automobilu koji je namenjen izvozu, uključujući i SAD i koji bi značajno
trebalo da utiče na poboljšanje platnog bilansa Srbije, odnosno da značajno
učestvuje u izvoznom bilansu zemlje", rekao je Zakarija.
"Nameravamo
da od Srbije napravimo pravi automobilistički centar. To bi bio veliki
podsticaj razvoju Srbije, ali ona prvo mora da prevazidje tehnološki jaz od 20 godina,
naročito u industriji automobila", ukazao je on i napomenuo da se FAS trudi da kroz saradnju sa
italijanskim i drugim stranim kompanijama pomogne srpskim kooperantima da
uspostave standarde koji postoje u svetu.
Govoreći o kooperantima FAS-a, Zakarija je rekao da je ta kompanija najviše zainteresovana za saradnju sa domaćim firmama, jer je to u interesu FAS-a, pošto postoji mogućnost da se iz Srbije može izvoziti roba u Rusiju i druge zemlje sa carinskim olakšicama, ako je najmanje 51 odsto robe proizvedeno u Srbiji.
Izvor : Tanjug.rs i B92.net
Logično je da ogroman broj delova na neki način mora da se utroši, pošto punto i nije tako loš, slabo se ti delovi traže za 2. ugradnju, tj. skoro da nikom ne trebaju rezervni delovi. A šta sa delovima? P potrošiti ih, a kako kad ih niko ne kupuje? Lako , od postojećih delova sklopiti klot verzije. Ljudi kad ste čuli da neko kupuje neki veći deo za punta? ISKRENO
@Dimitri
Rezervni delovi i karoserija nije isto!
Ne proizvode se svi delovi u istom broju, zna se sta se najcesce menja i trazi kao rezervni deo...
@Auto
Naš dragi drug MasterHaosis, zamolio je da se vest o jučerašnjoj saobraćajnoj nesreći, koja se dogodila nadomak Pirota, a u kojoj je nastradala njegova majka, objavi i ovde na Auto Blogu.
"...vest da objave slobodno, da bude nauk svima za ubuduće."
MasterHaosis
druze moj, iskreno saucesce!
Ne daj se, uz tebe smo!
Dinkicu umesto akcija svakoj porodici po Punto, a kome netreba nek proda.