
Italijanska prodaja novih automobila pala je tokom proteklog meseca 13,79 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Kako je navelo italijansko ministarstvo saobraćaja, udeo "Fijata" na domaćem tržištu skliznuo je ispod 30 odsto, prvi put od decembra 2005. godine.
Ukupna prodaja dostigla je prošlog meseca 163.700 jedinica zbog prestanka
podsticajnih mera za nabavku vozila niže emisije štetnih gasova, što je posebno
pogodilo grupu "Fijat", glavnog domaćeg i jednog od najvećih
proizvođača kola u Evropi.
Prodaja "Fijata" u maju je smanjena 25,1 odsto na godišnjem nivou,
tako da je udeo kompanije u ukupnoj prodaji na domaćem tržištu iznosio 29,84
odsto, prvi put ispod 30 odsto od 2005. godine.
"Fijat" je prošlog meseca prodao oko 49.000 automobila tri njegove
robne marke.
Registracija novih automobila počela je da pada od aprila zbog negativnih
efekata vladine odluke da se ukinu subvencije za kupovinu ekoloških vozila.
Poslednji podsticaji prestali su u decembru prošle godine, ali posledice te
odluke osetile su se na prodaju tek u martu, zbog toga što su kupci do tada
registrovali nabavke.
U maju 2009. godine prodato je oko 190.000 jedinica, prema zvaničnim podacima,
a za pet meseci ove godine ukupne isporuke na italijanskom tržištu porasle su
7,86 odsto, na oko 992.000 komada.
Zbog nedostatka podsticajnih mera iz sistema "staro za novo",
"Fijat" je zabeležio i pad proizvodnje od oko 8.000 modela
"ćinkvećento" i "panda" u njegovoj fabrici u Poljskoj.
Izvor : Biznisnovine.com
A zar nije panda kod nas 7.500€ ?
Da nije to malo mnogo za auto A klase? Teško da će je iko kupiti
@Jaje
posto smatrate da je Punto Classic los i nekvalitetan automobil, za Pandu se to ne moze reci jer se jako dobro pokazala! Autobild je pisao o tome...
Otkad se pojavila Fiat ide uzlaznom putanjom ( posle su dosli Grande, Croma, Bravo, 500 koji su jos bolji...)
Punto generacije koji se kod nas sklapa je ponajbolji Fiatov automobil, svi ostali su losiji od njega. I Panda je bolja od vecine drugih Fiatovih modela Kao sto su Grande Punto, Stilo, Croma.....
Inace mislim da uzimati auto koji je manji od Punta meni lcno i nema smisla, osim ako n elui za "fensiranje"
Inace, vec sam ranije rekao da je taj Autobild nula.
@Jaje
njega sam naveo jer je najekstremniji primer posto uglavnom forsiraju "nemce"...
Sve statistike, ankete, forumi govore u prilog tome da na Pandu ima jako malo zalbi!
Mislim da "malo" lupetas u vezi Punta pa cu da te pitam u cemu je Grande gori od Punta mk2?
Pokazao se bolji, pri cemu ne uzimam frizirane novinske "statistike" nego iskustvo s kojim imam dodira. Osim toga Grande Punto uglavnom ima preveliku tezinu za motore koji se ugradjuju. To je jos vise izrazeno kod Linee na primer. Nije ni taj Punto Classic savrsen, ali ka uzmes uobzir da je relativno jednostavan i dovoljno pouzdan, kod nas vec dosa zastupljen i jeftin za odrzavanje.....
@Jaje
to je vec druga prica, jeste tezi pa su 1.2 i 1.4 motori preslabi. Mislio sam na kvarove, Grande je dosta pouzdaniji i nema tipicne kvarove kao mk2 ( servo volan, ECU...)
E jeste ta sefvo je najvece s..nje na Puntu, i board kompjuter isto. Ali stvarno ja uvek kazem ovima sto kupuju Classic da ne koriste uopste taj servo i zdravo! Grande Punto nije tako pouzdan kao sto ti se cini
@Jaje
nista mi se ne cini, imam vise izvora...
Punto ima dvostruki servo, standardni i onaj "city" gde mozes 1 prstom da vrtis volan cak i u mestu!!!
Ja ga ne koristim jer mi je i onaj standardni mekan.
Bitno je jos da se nikada ili vrlo retko, ne mota pun krug i ni slucajno da se tako ostavi parkiran, onda ce senzor sigurno otkazati...
Otkud to da ti hvalis Punta ?!? :)))
Autobuild je optužen za pristrasnost ka nemačkim automobilima. Na to su čelni ljudi ovog časopisa odgovorili, golf je golf! A onda su pohvalili fiat pandu, verovatno nisu imali srca da je napljuju, jer stvarno vredi
@Dimitri
pohvalili su i Grande Punto a posebno Bravo, na moje ogromno zadovoljstvo... :)))
Pa covece ne znam sta se cudis? Cijenica je kad gledas u globalu Fiati se kvare, kvare, kvare,... ali to ne znaci da bas nista en valja. Na primer: radije bi uzeo polovan Punto Classic ili neki Pezo/Sitroen nego bilo koji Hyundai/Kia, prosto zato sto udaraju po usima sa rezervnim delovima. I svako ima neke svoje prioritete, recimo ni meni taj servo nista ne znaci, pa mi tako i ne smeta sto se kvari, ali sto ima ABS tek u najboljoj opciji itekako smeta. Zato obicno i kazem da VW nije slucajno na ceni na ovim prostorima: ne kvari se (mnogo) i uopste kvalitetan, jeftin za odrzavanje, skoro nikad nema slabe motore za karoseriju (kao kod Fiat-a), jednostavna/elegantna tehnicka resenja pa tako i jednostavan za popravku (ne kao Francuzi npr),..... sve sto treba
@Jaje
a sta mislis zasto sam ja uzeo bas Punta? UBEDLJIVO najpovoljniji delovi i odrzavanje, kao i vrlo jednostavna mehanika...
Ono za slabe motore nisi u pravu, skoro svi konkurenti imaju motore od 60, 65 ili 70 ks u baznim verzijama! ( polo, fabia, corsa itd.)
Ja pricam iz sopsvenog isustva, relano nisam nimao dodira sa novijm Fiatima (osim novijih Alfi koje sam samo vozio), ali stariji veci Fiati su kao rage, i za priblizno istu snagu kao VW, VW leti a Fia se vuce. I manji Fiati se ceso vuku. Zasto je tako ne znam, ili lazu za snagu ili nesto drugo. Tako da sto kazes za snage voleo bih isprobati, nesto ne verujem
@Jaje
zavisi i ko vozi! Eto za Hyundai i20 1.4 100ks su takodje napisali da je motor lenj i neelastican...
Kakav je onda 1.2 78 ks?
Pa dobro jeste,samo sto ja ovde ne pricam o trkanju, nego o tome da se auto vuce, da jednostavo pravi problem u gradskoj guzvi ili kod preticanja.
Ja recimo obozavam Ladu Samaru (3 vrata), to je na neko nacin neponovljiv auto
@Jaje
e moj Punto je bas zivahan u gradu, dok na autoputu nema snage...
Trba to znati voziti... :)))
Znam za Punto, kazem ja da je to ponajbolji Fiatov auto. Kad su ga pravili sklepali su ga po meri coveka, a ne po meri robota kako ih sada prave