
Grupa uticajnih američkih stručnjaka je zaključila da se kombinacijom dostupne tehnologije može postići velika ušteda goriva u postojećim modelima automobila i lakih kamiona u SAD.
Državni savet za istraživanje SAD (National Research Council) je najnovijem
izveštaju ukazao da se potrošnja goriva u putničkim automobilima, sportskim i
namenskim vozilima (SUV), kombijima i lakim kamionima može dramatično smanjiti,
u nekim slučajevima gotovo prepoloviti, a da se time ne ugrozi bezbednost i ne
smanje njihove performanse.
Primena preporučerne tehnologije koštala bi od nekoliko stotina do nekoliko
hiljada dolara po vozilu.
Predsednik grupe koja je sastavila izveštaj, Trevor Džouns, ukazao je u
saopštenju da je "na potrošačima da razmotre šta im se više isplati: viša
cena vozila ili koliko novca troše za gorivo".
Autori izveštaja su analizirali tri vrste autmobiliskih motora i utvrdili da:
- potpuna kombinacija napredne tehnologije može, po ceni od oko 2.200 dolara po
vozilu, smanjiti za 29 odsto potrošnju goriva u automobilima srednje veličine i
velikim i u lakim kamionima sa klasičnim (benzinskim) motorima;
- prelazak na dizel motore i komponente što po vozilu košta 5.900 dolara, može
doneti uštedu od oko 37 odsto goriva;
- ugradnjom hibrdinih motora na benzin i struju, po ceni od 6.600 dolara po vozilu,
može se uštedeti 43 odsto goriva.
Moguće su i manje uštede goriva uz manje investicije, piše u izveštaju. Na
primer, dostupna je tehnologija za klasične motore koja omogućava da
šestocilindrični i osmocilindrični motor koristi manji broj cilindara kada puna
snaga nije potrebna - na ravnom putu.
To rešenje može smanjiti potrošnju goriva za 10 odsto, a cena potrebnog uređaja
po vozilu je od 350 do 500 dolara.
Američki proizvođači automobila su udvostručili - sa 100 na 200, broj modela
koji na putu prosečno troše 7,8 litara goriva na 100 kilometara.
Ipak ključ za odluku kupaca je cena goriva: pre dve godine, kada je litar
benzina u SAD koštao 1,05 dolara (0,86 evra), kupci su čekali u redu za
štedljive modele, ali sada, kada je cena goriva opala, opalo je i njihovo
interesovanje.
Ministarstvo za saobraćaj SAD (Department of Transportation) zahteva da
novoproizvedeni automobili i laki kamioni 2016. godine prosečno troše do 6,9
litara goriva na 100 kilometara. U pripremi je novo izdanje tog standarda za
period 2017-2025. godine.
Autor : Beta.rs
Foto : Buick
Za ovo su trebali stručnjaci:)) Otkrili su toplu vodu, staviš dizela i on malo troši, zamisli!!!
znalo se odavno ko koliko trosi. problem je sto su nabili ogromne cene na sve sto je ekonomicno. citao sam negde da vecinu hibrida treba voziti minimalno 160000 km da bi vozac bio samo na nuli kad se pogleda cena-potrosnja. a s obzirom da vecina onih koji kupuju nove aute ih voze 3-5 godina i onda menjaju, ustede nema.
Pa naravno da nema uštede, kada su hibridi čist marketing, da se opere savest. Zamisli tek te baterije treba i napraviti, koliko se tu zagađenja životne sredine napravi, a tek koliko se one bace (za sada, još nema efikasne reciklaže baterija).
Tako kad sve pogledaš, u parama ne uštediš, a ne uštediš ni na zagađenju prirodne sredine... Čak manje bi zagadio sredinu da koristiš neki efikasan dizel (npr pežoov 1.6 HDi, koji u 308-mici, dakle autu C klase troši u proseku manje od 4L na 100km)
Pa gde je onda dobitak?
Hibridni Prius se isplati na tačno 139.228 km, u slučaju da se ne vozi oštro. A to što su se setili dizela u 21. veku samo govori koliko su inteligentni. Prosečan američki auto iz devedesetih troši 12 Litara na 100 km. Pezo planira još od 2004. da stupi na američko tržište sa hdi motorima, pogotovo tj spomenuti 1.6 HDI u modelima 308 i 3008
Pa i za dizel niste u pravu. Sa njihovim cenama goriva, treba da predjes skoro 200.000 km da bi ti se isplatio u odnosu na (odgovarajuceg) benzinca. A vise zagadjujes. :D
@Miki
Mani tu propagandu decko, ispod 5 litara u gradu, a ispod 4 prosek - zaboravi!
U Srbiji, s ozirom na cene goriva i razliku u ceni dizela i benzinca, treba oko 90.000 da se pređe da bi se dizelaš isplatio.
Imamo 2.0 HDI , u pitanju je karavan, verzija sa 110KS. Vozimo ga prvenstveno po gradu i ne prelazi više od 6.3 l goriva. Ali onda kada izadjemo na otvoreno troši negde oko 4.7 l
Brat, bratu prosek je 5.5 l . Napomenuću da je taj HDI iz 2002.god ,malo starije proizvodnje i nije poslednja reč tehnike. Ovaj 1.6 HDI o kome neki ovde govore je em manje kubikaže, em novijeg datuma , tehnološki unapredjen, tako da ne bih sumnjao u njegovu štedljivost.
@ car
Objasni mi molim te kako si došao do tog podatka! Uzmi da je 1 fabija benzinac 1.2 htp 7.990€, a najjeftiniji dizelaš 11.080€, znači razlika je 3.090€, sa toliko novca (339.900 din) možeš da kupiš 2832.5 l benzina. Izračunaj koliko će te koštati registracija za jačeg dizela, koliko održavanje i dodaj na to ovih 3.090€, i na koliko će ti se hiljada km isplatiti dizel.
Na bazi iskustva sa prethodnim ( "starim ") 2.0 HDI od 90 ks iz 2004, zaključio sam ( posle "proseka" sa nekih 100.000 km ) da je ( u mom režimi vožnje ) trošio malo preko 6 litara ili u proseku za 20% više od onoga što mu je fabrika bila propisala kao potrošnju za "mešoviti ciklus" ( 5 litara ). Taj mi se "isplatio" već posle oko 50.000 km. Servisi za tog dizela ( trpeo je i "polusintetiku" ) nisu bili skuplji od pandana benzinca, nije imao ni PDF, a kao i benzinac imao je "kaiš". Ako bih "prepostavio" da bi i benzinac ( "stari" 1,6 od 110 ks ) trošio oko 20% više od fabričkog podatka za mešoviti ciklus, na 100.000 km sam na kraju ipak lepo uštedeo.
Sadašnji 1.6 HDI FAP ( karavan, sa malo preko 1.500 kg ) mi u proseku opet troši oko 20% više od fabričkog podatka za mešoviti ciklus, ali on ima PDF, a benzinac 1.6 VTI ima lanac ( pa je verovatno "miran" prvih 200.000 km ) , što znači da će to dosta dugo biti relativno "mrtva trka" ... Dizel će u prvih 200.000 km opet da pobedi, ali "tanko" ... Da je "klasičan" 308 ( koji je lakši i ima malo bolju aerodinamku ) razlika u korist dizela bi bila malo veća.
Tačnije, ako čovek godišnje ne prelazi više od 10 ili 15.000 km i ako mu gradska vožnja ne "preteže", kao i ako ne vozi dosta po auto putu ( jer dizeli "ubijaju" u gradu svakog benzinca i mogu da u odnosu na benz. "pandana" naprave razliku potrošnje od 3-4 litra na 100 km, a značajne razlike ima i na auto putu ), čovek danas nema razloga da kupi ( "savremenog" ) dizela.
@ Moron
Svaka čast za komentar, ko ne prelazi više od 10.000-15.000 km godišnje ne treba ni da kupuje dizelaša.
@Dejan L
Razlika je za "ekvivalentne" verzije uglavnom oko 2.000 evra.
A da bi se izracunao priblizan broj "isplativih" km, podatak koliko l benzina mozes da kupis za razliku u pocetnoj ceni nije relevantan, vec je bitno da ukupna razlika cene nafte i benzina (pri istom broju predjenih km) bude jednaka ovoj pocetnoj. A cena goriva u narednom periodu moze, npr. da ode drasticno nagore...
Ali je manje-vise besmisleno raspravljati, treba tu uracunati cenu servisa (turbina + servis = boli glava), potencijalnog kvara (opet - za dizel). Dalje, neki proizvodjaci (primer - Tojota) nemaju ekvivalente u istoj zapremini motora (2.0 dizel ~ 1.6 benzinac) pa registracija ide nagore itd.
Neko stalno vozi kratke relacije, neko ne vozi zimi, nekome smeta grubi zvuk motora a neko voli jaci obrtni moment i dobru elasticnost. U prevodu, ja bih rekao - ako covek ima dovoljno para, ko sta voli - nek' izvoli. :)
momci, dizel kao gorivo je do nedavno bio poprilicno skuplji od benzina u severnoj americi. a dizel automobili su naravno skuplji od benzinaca.
jednom prilikom sam radio poredjenje dva vana, ford econoline sa 4.6l motorom (benzinac) vs dodge sprinter sa 3.0l dizel motorom.
kada se pogledaju svi brojevi (potrosnja, cena), vlasnik sprintera bi morao da ga vozi preko 300000 km samo da bi bio na nuli. tek posle toga sledi usteda.
uz to, kad amerima spomenes dizel odmah na pomisao padaju dizel automobili iz 1970ih i 1980ih koji su bili nekvalitetni, ne bas ekonomicni, a uvek su iza sebe ostavljali oblak dima.
to se naravno u medjuvremenu promenilo, ali znate i sami kakvi su ameri