home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iz korporacije Kia Motors javljaju da su u maju širom sveta prodali 175.098, što je 23,4% više nego u maju prošle godine.

Najstariji korejski proizvođač automobila prošli mesec se najbolje iskazao na tzv. Opštim tržištima – u Kiji tako zovu područje koje obuhvaća Srednju i Južnu Ameriku, Karibe, Aziju (bez Kine), gde su zabeležili rast od čak 59,3% (37.318 prodatih vozila) u odnosu na prošlogodišnji maj. Korejci su bili uspešni i u Kini (+28,9%, 26.101 vozilo), Severnoj Americi (+19,5%, 37.162 vozila) i na Starom kontinentu (+18,7%,  34.503 vozila), dok su na domaćem južnokorejskom tržištu količinski prodali najviše (40.014 Kija), ali uz rast od »samo« 5%.

Računajući prvih pet meseci ove godine Kija je postigla fantastičan rast od 38,9% u odnosu na isti period prošle godine. To je istovremeno značilo 820.613 prodatih Kija. Naravno da je i na tom području najviše odskakala Kina (tast 92,9 odsto), što je značilo da je Kia tamo našla 144.314 novih kupaca.  
I preostale regije su zabeležile dvocifreni rast: Opšta tržišta (+58,4%, 174.663 prodata vozila), Evropa (+30,5%, 159.073 vozila), J. Koreja (+25,4%, 183.758 vozila), SAD i Kanada (+15,5%, 158.805 vozila). 

Model Cerato (na nekim tržištima zove se Forte), Kijin najjači globalni adut, našao je 32.498 novih kupaca. Rio (18.894 prodata primerka) i Sportage (15.914) su najbliži pratioci. Novi Sorento je 4. sa 14.265 prodatih primeraka, a grupu Top 5 završava urbani crossover Soul, koji je u maju našao put do 11.908 srca.

Na listi najpopularnijih prvih pet u ovoj godini jedina promena je na 5. mestu, gde je u Evropi dobro poznati cee’d, kojeg je je kupilo 53.695 Evropljana. Za razliku od ostalih modela sa ove rang liste jedino se cee’d prodaje isključivo u Evropi, inače bi se vinuo na sam vrh. 

Izvor : Kia.rs


čitanja : 865



Komentari

Koreanci se ne sale...secam se kako je cale jednog mog druga kupio KIA Sephiju, ono je bio krs od auta, plastika u kabini mu je ispucala kao na Zastavi 101, imao je milion sitnih kvarova. Ovo je zaokret od 180 stepeni, rast prodaje uz onoliku garanciju kvaliteta ne cudi. Steta sto se Forte ne prodaje u Evropi, nije mi jasna politika kompanije koji ogranicavaju odredjeni model samo za odredjena trzista. Zasto se i Ceed ne prodaje van Evrope?

Autor STrider 10 Jun 2010, 17:48