
Tri R15 TDI prototipa na pobedničkom podijumu
Audi je po deveti put pobedio na legendarnoj trci 24 časa Le Mans-a i izjednačio se sa Ferrarijem po broju pobeda u generalnom plasmanu na ovoj trci.
Za ovogodišnju trku ključni faktori su bili efikasnost i pouzdanost. Sva tri
R15 TDI prototipa su prevezla kompletnu
distancu odvezavši najbržu trku u istoriji ovog takmičenja. Audi je ponovio
rezultat iz 2000, 2002. i 2004. godine osvojivši sva tri podijumska plasmana.
Deveti trijumf je omogućila i najnovija tehonologija koju je razvilo Audi Sport
odeljenje: novi V10 TDI agregat razvija snagu od oko 440kW uz pomoć turbo
punjača sa varijabilnom tehnologijom (VTG). Novi motor je uz pomoć ovakvih
turbo punjača bio za oko 20% efikasniji nego što je bio u prošlogodišnjoj
verziji ovog prototipa.
Pobedničku posadu sačinjavaju vozači Timo Bernhard, Romain Dumas i Mike
Rockenfeller. Oni su tokom 24 časa trke prevezli ukupno 397 krugova, odnosno
ukupno 5410km što je više i od rekorda postavljenog davne 1971. godine kada je
ova staza imala daleko manje krivina – što je još jedna demonstracija
fantastičnih sposobnosti R15 plus prototipa.
Posada Timo Bernhard, Romain Dumas i Mike Rockenfeller je odvezla besprekornu
trku, a izuzev jednog „sporog pucanja gume“ pred sam kraj trke i jednog
polomljenog retrovizora, nije bilo nikkvih problema.
Drugo mesto je osvojila posada #8 sa vozačima Marcel Fässler, André Lotterer i
Benoît Treluyer. Ova posada je imala nekoliko vanrednih odlazaka u boks radi
zamene prednjeg dela koji je u dva navrata bio oštećen nakon izletanja sa
staze.
Pobednici iz 2008. godine, vozači iz posade #7 - Dindo Capello, Tom Kristensen
i Allan McNish su bili najbolje plasirana Audi posada u početnoj fazi trke, da
bi Tom Kristensen u kasnim večernjim satima izleteo sa staze pokušavajući da
izbegne spori GT2 automobil. Odličnom vožnjom ove posade i oni su uspeli da
obezbede podijumski plasman.
Izvor : Audi.rs
Audi zaslužuje sve čestitke na primenjenoj "strategiji". Ako je neko gledao, video je šta je pobedilo u LMP1 klasi. Pobedio je "razum" i "oprez", a ne snaga. To je bilo kao kada su se nekada borili "Profesor Prost" sa Senom, Manselom ili drugim "emotivcem" ( koji celo vreme vozi 110% ).
Koji je bio odnos snaga videlo se već na početku, kada fabrički audi u nekoliko navrata nije mogao na pravcu čak da pretekne ni "privatnog" HDI-a. "Fabrički" HDI je bespotrebno forsirao sve do jutra i to im je došlo glave, kao što je to krajem trke došlo glave i "privatnom" HDI-u ( i to nakon sto je "skinuo" jednog audija ). Ali, i strategija ( neforsiranja ) je bila deo svega toga i zato cestitke audiju.
Po meni, najbolja je borba bila u GT2 klasi, gde je realno corvetta "pokazala" ferariju, a da ironija buda veca, u toj klasi na kraju pobedio je ( potpuno nezasluzeno ) porsche.
Sve je to sport ...
Prvo,odlicna je ideja da se sa dizelom takmici protiv benzinaca na tako ozbiljnim trkama.
A pogotovo kad je ta ideja sprovedena u delo tako da nije moguce bolje :)
Jos samo da objave podatke o potrosnji,npr duplo manje od benzinaca i da opravdanost bude potpuna :)
@Aleksandar Pa u tome je i poenta, manje zaustavljanja zbog nalivanja goriva+pouzdaniji motor=manje izgubljenog vremena
I sto dizel bolje vuce u srednjem rezimu.
I Poenta je u promociji dizel agregata.
Na web sajtu Le Man-a možete naći podatke i o broju "pit stopova" i videti da su u klasi "prototipova" ( LMP1 ), "Lola" benzinac i dizeli ( TDI i HDI ) na tih preko 5.000 km imali gotovo identican broj pit stopova.
"Vladavina" dizela na Le Manu odavno nema nikakve veze sa "autonomijom" dizela, jer je velicina rezerovara prilagodjena razlicitoj potrosnji dizela i benzinaca.
Ne javi se taj "Audi PR" prosle godine. Koliko se secam, taj "TDI POWER" im tada nije bio ni medju prva tri. Bravo AUDI!
ma da... toliko su superiorni turbodizel motori da F1 sve vrvi od njih, a takodje i WRC...
Sticajem okolnosti Audi su pobedili.
Pežoi su za njih bili vetar.
I nemojte brkati turbo i atmosferske motore. Pre više od 15 god. 1600cm3 benzinski motori u F1 su imali preko 1000ks. Ovaj TDI ima 5500cm3 pa prazmislite i uporedite.
Naravno i jedan i drugi imaju restriktore.
Mange
Ma, kakav "vetar"? HDI je bio uragan za Audi. Kada se setim kako je pred kraj "privatni" ORECA-Matmut Peugeot "skidao" po 6 sec. po krugu u odnosu na audije ( tolika razlika u F1 po krugu nije ni izmedju prvog i poslednjeg ). Ali, onda dodje "maler" i to ti je to...
Nije mi jasno ni kako je jedan fabricki HDI na pocetku trke zbog probusene gume unistio sasiju i zbog toga "otpao" ...
A odustali su, izmedju ostalih: ferari F 430 GT (3), aston martin (3), Corvette(3), Ford GT(3), Lamborghini, M3, Jaguar, Porsche, Audi TDI (2), HDI (4)..., ali to svakako ne znači da su to loša vozila. Daleko od toga. Samo nije bio njihov dan ...
Što neki kažu: "Bolje se roditi i bez ušiju, nego bez sreće!"