home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tri R15 TDI prototipa na pobedničkom podijumu

Audi je po deveti put pobedio na legendarnoj trci 24 časa Le Mans-a i izjednačio se sa Ferrarijem po broju pobeda u generalnom plasmanu na ovoj trci.

Za ovogodišnju trku ključni faktori su bili efikasnost i pouzdanost. Sva tri R15 TDI  prototipa su prevezla kompletnu distancu odvezavši najbržu trku u istoriji ovog takmičenja. Audi je ponovio rezultat iz 2000, 2002. i 2004. godine osvojivši sva tri podijumska plasmana.

Deveti trijumf je omogućila i najnovija tehonologija koju je razvilo Audi Sport odeljenje: novi V10 TDI agregat razvija snagu od oko 440kW uz pomoć turbo punjača sa varijabilnom tehnologijom (VTG). Novi motor je uz pomoć ovakvih turbo punjača bio za oko 20% efikasniji nego što je bio u prošlogodišnjoj verziji ovog prototipa.

Pobedničku posadu sačinjavaju vozači Timo Bernhard, Romain Dumas i Mike Rockenfeller. Oni su tokom 24 časa trke prevezli ukupno 397 krugova, odnosno ukupno 5410km što je više i od rekorda postavljenog davne 1971. godine kada je ova staza imala daleko manje krivina – što je još jedna demonstracija fantastičnih sposobnosti R15 plus prototipa.

Posada Timo Bernhard, Romain Dumas i Mike Rockenfeller je odvezla besprekornu trku, a izuzev jednog „sporog pucanja gume“ pred sam kraj trke i jednog polomljenog retrovizora, nije bilo nikkvih problema.

Drugo mesto je osvojila posada #8 sa vozačima Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Treluyer. Ova posada je imala nekoliko vanrednih odlazaka u boks radi zamene prednjeg dela koji je u dva navrata bio oštećen nakon izletanja sa staze.

Pobednici iz 2008. godine, vozači iz posade #7 - Dindo Capello, Tom Kristensen i Allan McNish su bili najbolje plasirana Audi posada u početnoj fazi trke, da bi Tom Kristensen u kasnim večernjim satima izleteo sa staze pokušavajući da izbegne spori GT2 automobil. Odličnom vožnjom ove posade i oni su uspeli da obezbede podijumski plasman.

Izvor : Audi.rs



čitanja : 1085



Komentari

TDI POWER !!! :)

Autor PITBULL 14 Jun 2010, 12:45

Audi zaslužuje sve čestitke na primenjenoj "strategiji". Ako je neko gledao, video je šta je pobedilo u LMP1 klasi. Pobedio je "razum" i "oprez", a ne snaga. To je bilo kao kada su se nekada borili "Profesor Prost" sa Senom, Manselom ili drugim "emotivcem" ( koji celo vreme vozi 110% ).
Koji je bio odnos snaga videlo se već na početku, kada fabrički audi u nekoliko navrata nije mogao na pravcu čak da pretekne ni "privatnog" HDI-a. "Fabrički" HDI je bespotrebno forsirao sve do jutra i to im je došlo glave, kao što je to krajem trke došlo glave i "privatnom" HDI-u ( i to nakon sto je "skinuo" jednog audija ). Ali, i strategija ( neforsiranja ) je bila deo svega toga i zato cestitke audiju.
Po meni, najbolja je borba bila u GT2 klasi, gde je realno corvetta "pokazala" ferariju, a da ironija buda veca, u toj klasi na kraju pobedio je ( potpuno nezasluzeno ) porsche.
Sve je to sport ...

Autor Moron 14 Jun 2010, 14:14

Čestitike Audiju!

Autor blitzman 14 Jun 2010, 15:17

Prvo,odlicna je ideja da se sa dizelom takmici protiv benzinaca na tako ozbiljnim trkama.
A pogotovo kad je ta ideja sprovedena u delo tako da nije moguce bolje :)
Jos samo da objave podatke o potrosnji,npr duplo manje od benzinaca i da opravdanost bude potpuna :)

Autor Aleksandar 14 Jun 2010, 15:30

@Aleksandar Pa u tome je i poenta, manje zaustavljanja zbog nalivanja goriva+pouzdaniji motor=manje izgubljenog vremena

Autor STrider 14 Jun 2010, 15:58

I sto dizel bolje vuce u srednjem rezimu.
I Poenta je u promociji dizel agregata.

Autor Aleksandar 14 Jun 2010, 16:01

Na web sajtu Le Man-a možete naći podatke i o broju "pit stopova" i videti da su u klasi "prototipova" ( LMP1 ), "Lola" benzinac i dizeli ( TDI i HDI ) na tih preko 5.000 km imali gotovo identican broj pit stopova.
"Vladavina" dizela na Le Manu odavno nema nikakve veze sa "autonomijom" dizela, jer je velicina rezerovara prilagodjena razlicitoj potrosnji dizela i benzinaca.

Autor Moron 14 Jun 2010, 16:29

AUDI...Svaka cast...Sve cestitke...Vrh,vrh,vrh :)

Autor Dusan 14 Jun 2010, 16:55

Ne javi se taj "Audi PR" prosle godine. Koliko se secam, taj "TDI POWER" im tada nije bio ni medju prva tri. Bravo AUDI!

Autor Milovan V. 14 Jun 2010, 20:28

ma da... toliko su superiorni turbodizel motori da F1 sve vrvi od njih, a takodje i WRC...

Autor Stole 14 Jun 2010, 22:52

Sticajem okolnosti Audi su pobedili.
Pežoi su za njih bili vetar.
I nemojte brkati turbo i atmosferske motore. Pre više od 15 god. 1600cm3 benzinski motori u F1 su imali preko 1000ks. Ovaj TDI ima 5500cm3 pa prazmislite i uporedite.
Naravno i jedan i drugi imaju restriktore.

Autor Mange 14 Jun 2010, 23:01

Mange
Ma, kakav "vetar"? HDI je bio uragan za Audi. Kada se setim kako je pred kraj "privatni" ORECA-Matmut Peugeot "skidao" po 6 sec. po krugu u odnosu na audije ( tolika razlika u F1 po krugu nije ni izmedju prvog i poslednjeg ). Ali, onda dodje "maler" i to ti je to...
Nije mi jasno ni kako je jedan fabricki HDI na pocetku trke zbog probusene gume unistio sasiju i zbog toga "otpao" ...
A odustali su, izmedju ostalih: ferari F 430 GT (3), aston martin (3), Corvette(3), Ford GT(3), Lamborghini, M3, Jaguar, Porsche, Audi TDI (2), HDI (4)..., ali to svakako ne znači da su to loša vozila. Daleko od toga. Samo nije bio njihov dan ...
Što neki kažu: "Bolje se roditi i bez ušiju, nego bez sreće!"

Autor Moron 15 Jun 2010, 09:18