
Tek je stigao na tržište, a vlasnici Peugeota RCZ već su dobili poziv za dodatni servis zbog potencijalnog problema sa kočnicama.
Rizik od kvara obuhvata 1055 primeraka proizvedenih
između januara i marta i sa 1,6 litarskim THP motorom od 156 KS. Dobra vest za
vlasnike RCZ-a i one koji to žele da postanu je da većina vozila koja će biti dodatno
servisirana još nije prodata. Zvanični izvori navode da je tek 150 automobila od pomenutih 1055
isporučeno vlasnicima u Francuskoj.
Problem koji je otkriven naknadnim pregledima tiče se cevi kojima se u prednja
kočiona klešta "dostavlja" kočiona tečnost. Cevi su zbog greške u
konstrukciji izložene povećanom naprezanju što bi na kraju moglo da dovede do
pucanja cevi i otkazivanja kočnica.
Peugeotovi servisi će besplatno obaviti zamenu delova i premeštanje cevi na optimalniju poziciju.
Izvor : Autosport.hr
Ma neka reše probleme na vreme...da kada dodje kod nas bude cakum-pakum!
To je samo obično crevo ... Doduše, ostaće bez pritiska. Kakav crnjak i krš!
Volvo je pre 35 godina imao tzv. "dvokružni" kočioni sistem. Praktično, "dupli" glavni kočioci cilindar ( jedan cilindar, ali sa dva klipa ), dvostruke nezavisne instalacije, na prednjim kleštima "dvrostuke" ( nezavisne ) klipove ... Otkaz jednog sistema ( ili pucanje creva jednog sistema ) je kočnice ostavljalo u fuknciji. To je bio kvalitet i sigurnost! A ne ovo danas ...
Meni je na prošlom 307 kamenčić koji je odskočio od točka uspeo da probije glavni ( plastični ) vod za gorivo i za par minuta ( pošto je pumpa u rezerovaru ) sam "stao" sav "mokar" od nafte. Epilog je bila "internationalna" šlep služba u dužini od 250 km i što sam serviserima u BL platio opravku od celih 30 KM... Koliko sam video posle na "resilizovanom" 307, taj vod za gorivo je potpuno modifikovan ( izmešten i ubačen u metalni profil, kako je sada i na 308.
Bogu hvala, pošto je to bio dizel, nisam se zapalio ( gorivo je prskalo baš po vrelom auspuhu ).
Bilo je to nezaboravno putovanje za celu porodicu ... Živeo Peugeot ...
@ carobnjak
Hvala puno:)
Video sam ga na sajmu ove godine i raspametio se.Jos mocnije izgleda uzivo.
Moron
Dvokružni kočni sistem imaju SVI (današnji) automobili.
Dvokružnost se kod automobila najčešće rešava na sledeća dva načina:
1) jedan kočni krug za prednje a drugi za zadnje kočnice (paralelni dvokružni sistem),
2) jedan kočni krug za kočnice jedne dijagonale a drugi, za kočnice druge dijagonale (dijagonalni dvokružni sistem).
Kod dijagonalnog dvokružnog sistema, aktivira se jedna prednja i jedna zadnja kočnica, koje su međusobno dijagonalno postavljene.
Na pr. Yugo ima paralelni dvokružni sistem, a Florida dijagonalni dvokružni sistem.
Predrag
Volvo je napred imao klešta sa po 4 klipa, po 2 klipa sa svake strane, imao je po DVA CREVA NA SVAKA PR. KLEŠTA i po 2 "ventila" na svakim pr. kleštima. Jedan sistem na kleštima su bila dva gornja klipa ( levi i desni ), a drugi sistem dva donja klipa ( levi i desni ).
Zadnja klešta su imala po dva klipa, jedno crevo i jedan ventil.
Jedan kočioni sistem su obuhvatala oba prednja točka ( ali samo po 2 klipa po kleštima, npr. gornja ) i jedan zadnji točak, a drugi sistem su bila opet dva prednja točka ( ali dva preostala, donja klipa ) i drugi zadnji točak.
Svaki je sistem "hvatao", dakle, po 3 točka, od čega uvek dva prednja i po jedan zadnji. Ako te interesuje, možeš to naći negde na netu ...
Nije bilo to što kažeš, po "dijagonali" ili "paralelno" ...
Moron
Evo ti sve moguće varijante :) Treća je kao na tvom Volvou, a prve dve su najčešće.
Kod dvoosovinskog vozila dvokružnost se može ostvariti na jedan od pet načina:
1)jednu granu čine obe kočnice na prednjim, a drugu granu obe kočnice na zadnjim točkovima,
2)u jednoj grani se nalaze prednja desna i zadnja leva kočnica, a drugi krug čine preostale dve kočnice,
3)u oba kruga aktiviraju se obe prednje i po jedna zadnja kočnica,
4)u prvom krugu aktiviraju se sve četiri kočnice, a u drugom obe prednje kočnice na vozilu,
5)u oba kruga aktiviraju se sve četiri kočnice.
P.S. Taj tvoj Volvo je imao tzv. "krute" stege, pa je zato imao po 4 klipa na prednjim kočnicama. U slučaju da su bile pomerljive ("plivajuće"), imao bi po 2 klipa :)
Predrag
Ako su "plivajuca" klesta kao na zastavi ili ladi, zaobidji me takvog "plivanja". To ne "pliva" kako treba ni prvi dan... Doduse, savremeni "plivači" nemaju problem "neplivanja" kao lada ili zastava, ali ja i dalje mislim da je sistem fiksnih klesta daleko bolji ( za kocenje, naravno ).
Koja kola danas ima sistem dvokruznog kocenja kao pod tackama 3, 4 i 5 tvog izlaganja?
Sistemi 1 i 2 su totalno debilni ... To ni ESP ne moze da ispegla, pogotovo jer ne bi ni radio ...
Moron
Zastava je na kraju na svim svojim modelima, primenila plivajuće kočne stege sa Floride, koje su zaista dobre. :) (sa diskom prečnika 240 mm)
Ne znam koji automobili imaju sisteme pod 3, 4 i 5. Mogu da proverim šta je na mojoj Fabii, ali mislim da je dijagonalni dvokružni sistem.
Prednosti plivajućih su:
- mogućnost da se stega podešava prema disku, što obezbeđuje ravnomernije istrošenje pločica i njihov veći vek,
- manjih su gabarita, pa kočnica može da se postavi znatno bliže točku.
Predrag
Najveca prednost "plivaca" je sto je to verovatno znatno jeftinije. Realno, jeste prednost sto disk moze malo da bude blizi tocku.
Ne verujem da "besna kola" koriste "plivajuca" klesta. Iskreno, ne interesuje me primena "jeftinih" dvokruznih sistema ( pod 1 i 2 ), vec da li neko "ozbiljan" danas ima sisteme pod 4 i 5, a samo eventualno pod 3. Jer, da banalizujem stvar, uzmi recimo bajs, on ima nesto kao "paralelni" dvorkuzni sistem. I spusta se niz Avalu, ides jedno 50 km/h i otkaze ti prednji "sistem" bas pred ostrom krivinom. Srecom, ostala ti zadnja ... Ali, "šipak", letis pravo iz krivine jer SAMO zadnja ne može da ostvari potrebno usporenje... Moguće je i obrnuto. Jenostavno, trebaju ti dve osovine koje koče, a kod kola su to samo dvokružni sistemi pod 4 i 5, a delom i pod 3. Mislim da si me razumeo ...