
Preuzeto sa : Blic.rs
– To je naročito učestalo sa daljinskim upravljačima koji rade na 433,9 MHz, odnosno odobrenoj frekfenciji u Evropi. Smetnje se javljaju jer alarm kao sistem ima zaštitu od skeniranja i ometanja. Kada se pojavi neki odašiljač koji emituje tu frekfenciju ili sličnu, da bi sebe zaštitio alarm zatvori kanal daljinskog upravljača i smanji svoj domet – kaže za “Blic nedelje” Đorđe Radojević, inženjer iz Etoal elektronika.
On dodaje da ne zna koji je izvor ometanja, ali pretpostavlja da ima veze sa novom bežičnom telefonijom koja je nedavno počela sa radom u Srbiji. Iako ovi predajnici rade na nešto nižim frekfencijama, pojačavanje signala sa ovih predajnika može da ometa druge signale, iako nisu u istom frekfentnom opsegu.
Iz Republičke agencije za telekomunikacije (RATEL), kojoj su se neki od servisera požalili na probleme sa frekvencijama, rekli su da se ispituju sve lokacije gde su prijavljene smetnje.
– Već neko vreme naše ekipe vrše merenje signala kako bi utvrdili uzrok ometanja tih frekfencija. Kako su bazne stanice za CDMA bežični i fiksni pristup postavljene po celom gradu, ispitivanja se vrše na Novom Beogradu, Miljakovcu, Malom Mokrom Lugu, Banovom brdu i drugom lokacijama. Zbog kišovitog vremena sada je to malo otežano. U svakom slučaju, u stalnim smo konsultacijama s operaterom i proizvođačem opreme, pošto nije dovoljno izmeriti, već treba i analizirati rezultate i utvrditi uzrok ovog problema – kaže Aleksandra Stefanović iz RATEL-a.
Ukoliko se ovaj problem ne reši, Radojević smatra da ćemo doći u mnogo ozbiljniju situaciju.
– Pošto 99 odsto fabričkih ključeva daljinaca na novim automobilima radi na istoj ovoj frekfenciji, dogodiće se da ljudi neće moći da otključaju i zaključaju svoja vozila – smatra Radojević.
Kada je reč o konkretnom o ometanju alarmnih sistema, rešenje postoji.
– Ometanje nikada neće stopostotno blokirati alarm i zato ljudi treba da budu malo strpljiviji, da duže drže daljinac i da budu veoma blizu kolima. Pošto se alarmni sistem montira u zavisnosti od automobila, pod haubom bliže farovima ili vetrobranu, neki put i u kabini, korisnici treba da probaju da isključe ovaj uređaj na više mesta oko automobila. Takođe, GT alarm ima i drugu varijantu. Ako ne radi daljinac, vlasnik vozila može da ga isključi digitalnim ili mehaničkim ključem – objašnjava Radojević.
Pri ugradnji alarma takođe treba voditi računa o njegovom kvalitetu, pošto se pokazalo da su jeftiniji uređaji podložniji smetnjama, iako se one javljaju i na najskupljim uređajima. Jedno od rešenja problema može da bude i ugradnja alarma koji ne rade na frekfencijama koje su standard u Evropi.
– Alarmi iz Kine mogu da dođu na nekoj drugoj frekfenciji, pa da njima ometanje ne smeta. Doduše i kineski proizvođači su počeli da prihvataju standard koji važi u Evropi i u SAD ,da ta frekfencija treba da bude oko 433 MHz – kaže Radojević.
Izgleda da čak i "Auto" čita reviju SAT. Samo, sa velikim zakašnjenjem ...
Problem je najverovatnije u tome što daljinci (odnosno prijemnici) imaju prilično loše filtere (da bi bili što jeftiniji), pa "upijaju" i okolne signale koji za njih prestavljaju smetnje. Do sada nije bilo ničeg u blizini njihove radne frekvencije, ali je prošle godine Ratel izdao licencu na njima bliske frekvencije (naravno bez prethodne analize), pa otuda sad problemi...
@Moron
ne znam kad je bilo u SAT-u, lepo ti pise gore:
Preuzeto sa : Blic.rs
carobnjak
Sada ja nisam pročitao sve pažljivo. Grešan sam, priznajem ...
Bežično zvono za kuću radi na manje-više istoj frekvenciji, pa može da blokira alarm, bilo na Fifth Gear-u...