home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

U poslednje vreme vlasnici vozila sve češće serviserima prijavljuju smetnje u radu alarmnih sistema i elektronskih brava sa daljinskim komandama. Dešava se da ovi uređaji ne funkcionišu kako treba, pa se alarm teško uključuje ili, što je gore, teško isključuje.

Iako je ova situacija uglavnom posledica slabih baterija u daljinskom upravljaču, pre nekog vremena se pojavio i drugi razlog za neispravan rad alarmnih sistema – emitovanje signala koji ometaju frekvencije na kojima funkcionišu ovi uređaji za automobil. 

– To je naročito učestalo sa daljinskim upravljačima koji rade na 433,9 MHz, odnosno odobrenoj frekfenciji u Evropi. Smetnje se javljaju jer alarm kao sistem ima zaštitu od skeniranja i ometanja. Kada se pojavi neki odašiljač koji emituje tu frekfenciju ili sličnu, da bi sebe zaštitio alarm zatvori kanal daljinskog upravljača i smanji svoj domet – kaže za “Blic nedelje” Đorđe Radojević, inženjer iz Etoal elektronika.

On dodaje da ne zna koji je izvor ometanja, ali pretpostavlja da ima veze sa novom bežičnom telefonijom koja je nedavno počela sa radom u Srbiji. Iako ovi predajnici rade na nešto nižim frekfencijama, pojačavanje signala sa ovih predajnika može da ometa druge signale, iako nisu u istom frekfentnom opsegu.

Iz Republičke agencije za telekomunikacije (RATEL), kojoj su se neki od servisera požalili na probleme sa frekvencijama, rekli su da se ispituju sve lokacije gde su prijavljene smetnje.

– Već neko vreme naše ekipe vrše merenje signala kako bi utvrdili uzrok ometanja tih frekfencija. Kako su bazne stanice za CDMA bežični i fiksni pristup postavljene po celom gradu, ispitivanja se vrše na Novom Beogradu, Miljakovcu, Malom Mokrom Lugu, Banovom brdu i drugom lokacijama. Zbog kišovitog vremena sada je to malo otežano. U svakom slučaju, u stalnim smo konsultacijama s operaterom i proizvođačem opreme, pošto nije dovoljno izmeriti, već treba i analizirati rezultate i utvrditi uzrok ovog problema – kaže Aleksandra Stefanović iz RATEL-a.

Ukoliko se ovaj problem ne reši, Radojević smatra da ćemo doći u mnogo ozbiljniju situaciju.

– Pošto 99 odsto fabričkih ključeva daljinaca na novim automobilima radi na istoj ovoj frekfenciji, dogodiće se da ljudi neće moći da otključaju i zaključaju svoja vozila – smatra Radojević.

Kada je reč o konkretnom o ometanju alarmnih sistema, rešenje postoji.

– Ometanje nikada neće stopostotno blokirati alarm i zato ljudi treba da budu malo strpljiviji, da duže drže daljinac i da budu veoma blizu kolima. Pošto se alarmni sistem montira u zavisnosti od automobila, pod haubom bliže farovima ili vetrobranu, neki put i u kabini, korisnici treba da probaju da isključe ovaj uređaj na više mesta oko automobila. Takođe, GT alarm ima i drugu varijantu. Ako ne radi daljinac, vlasnik vozila može da ga isključi digitalnim ili mehaničkim ključem – objašnjava Radojević.

Pri ugradnji alarma takođe treba voditi računa o njegovom kvalitetu, pošto se pokazalo da su jeftiniji uređaji podložniji smetnjama, iako se one javljaju i na najskupljim uređajima. Jedno od rešenja problema može da bude i ugradnja alarma koji ne rade na frekfencijama koje su standard u Evropi.

– Alarmi iz Kine mogu da dođu na nekoj drugoj frekfenciji, pa da njima ometanje ne smeta. Doduše i kineski proizvođači su počeli da prihvataju standard koji važi u Evropi i u SAD ,da ta frekfencija treba da bude oko 433 MHz – kaže Radojević.

Autor : Marko Petković



čitanja : 2040



Komentari

Izgleda da čak i "Auto" čita reviju SAT. Samo, sa velikim zakašnjenjem ...

Autor Moron 05 Jul 2010, 15:46

Možda je to tek sad postalo popularno hehe

Autor MasterHaosis 05 Jul 2010, 16:24

@Moron
zar ne vidis da cita Blic?

Autor carobnjak 05 Jul 2010, 16:36

Problem je najverovatnije u tome što daljinci (odnosno prijemnici) imaju prilično loše filtere (da bi bili što jeftiniji), pa "upijaju" i okolne signale koji za njih prestavljaju smetnje. Do sada nije bilo ničeg u blizini njihove radne frekvencije, ali je prošle godine Ratel izdao licencu na njima bliske frekvencije (naravno bez prethodne analize), pa otuda sad problemi...

Autor Miki 05 Jul 2010, 17:47

Carobnjak
A kade je bilo u Blicu? U SAT-u davno ...

Autor Moron 05 Jul 2010, 17:47

@Moron
ne znam kad je bilo u SAT-u, lepo ti pise gore:

Preuzeto sa : Blic.rs

Autor carobnjak 05 Jul 2010, 17:51

carobnjak
Sada ja nisam pročitao sve pažljivo. Grešan sam, priznajem ...

Autor Moron 05 Jul 2010, 18:06

Bežično zvono za kuću radi na manje-više istoj frekvenciji, pa može da blokira alarm, bilo na Fifth Gear-u...

Autor blitzman 06 Jul 2010, 01:14

Zanimljivo je sto na nekim telefonima, naravno kineskim, mozete podesavati frekvenciju i bukvalno menjati kanale na tv, a da se istovremeno otkljucava komsijin auto, doduse neki matori auto, ne znam ni odakle mu centralna brava.

Autor Dejan 06 Jul 2010, 11:06

Ma kako da ne!
Daljinski upravljaci od TV-a koriste infracrveni prenos, a daljinski od alarma radio prenos, a da ne pominjemo i kod koji treba pogoditi...
Menjanje kanala na TV-u i gasenje alarma "kineskim telefonom" je takva glupost da nemam reci, ali stvarno!

Autor Zivorad 06 Jul 2010, 13:51