
"Dženeral motors" je najavio da će zbog neočekivano velikog interesovanja potencijalnih kupaca povećati proizvodnju svog novog modela "volt" sa pogonom na struju, čija prodaja počinje ove godine.
Prvobitni plan podrazumevao je proizvodnju 30.000 automobila godišnje, a sada je planirani kapacitet za 2012. povećan na 45.000.
Za razliku od automobila na hibridni pogon, "ševrolet volt" ima
samo pogonski elektromotor.
"Volt" posle deset sati punjenja akumulatora strujom preko obične,
kućne utičnice, može da pređe 545 kilometara. Tokom prvih 65 kilometara putovanja,
što je više nego što prosečan Amerikanac prevali tokom radnog dana, automobil
pokreće samo struja iz akumulatora.
Na putovanjima dužim od toga, struju za još 480 kilometara puta proizvodi
četvorotaktni benzinski generator.
"Ševrolet volt" je automobil srednje veličine, "hečbek" sa
petoro vrata i pet sedišta, sa motorom napred i pogonom na prednje točkove.
Snaga pogonskog elektromotora je 149 konja (111 kilovata), a maksimalna brzina
160 kilometara na sat. "Volt" je dugačak 4,5 metara, širok 180
santimetara i košta 41.000 dolara.
Autor : Beta.rs
Foto : Chevrolet
Ovo je dizajnirao moj istomišljenik.
Primećujem, da kada neko kaže Volt ili Amper, ili pomene neku drugu električnu veličinu, svi pobegnu glavom bez obzira. Jedino na kW vidim vaše povoljne reakcije. E, a sad ta strašna elektrotehnika.
Kako se stvari kreću u sledećih 3 do 6 godina (a to je za neki dan) verovatno ćemo morati da izaberemo samo i isključivo električni automobil.
Zato i ne bi bilo loše da malo komentarišemo ovaj Volt, ko koliko zna. Bolje da počnemo sada nego tada.
Naravno da ćemo kroz nekoliko godina na zagađenje da platimo registraciju+. Koliko? - to sada ne znam, ali verovatno neće biti malo, pa će nas naterati da kupimo Ev. Isplatiće nam se.
Verovatno da će postojati i neki drugi pravni i ekonomski lekovi što je sve u redu, bar ćemo disati bolje a i buka će se nešto smanjiti.
ne znate kako mi je krivo zbog toga sto cemo voziti jbn elekricna auta :(
"Volt" posle deset sati punjenja akumulatora strujom preko obične, kućne utičnice, može da pređe 545 kilometara. Tokom prvih 65 kilometara putovanja, što je više nego što prosečan Amerikanac prevali tokom radnog dana, automobil pokreće samo struja iz akumulatora.
Ovo je neverovatna glupost, koja je napisana od strane novinara. Prvih 65km može da pređe na struju a ostalo...
Pa valjda može onoliko koliko se naspe goriva!!!
Sve su ovo još jako skupe igračke, koje služe da zadive ekologe.
Ja se kladim da ću sa mojim prostim autom da potrošim manje goriva za tih 600km, nego sa ovom igračkom.
Ma nije to sto on moze sad problem, nego sta ce moci za 5-10 godina...da li ce moci baterije da se menjaju i koliko ce one kostati? Ako on nov moze da predje samo 65km na struju i to kad je potpuno napunjen, za par godina nece moci da predje ni polovinu toga, jer se koriste litijum-jonske baterije, kao i u telefonima ili laptopovima kojima se vremenom smanjuje kapacitet. To je najveci problem ovih automobila danas, a jedino resenje je ulaganje u razvoj novih vrsta baterija (koje ce imati veci kapacitet i koje ce trajati duze) kao i masovna proizvodnja istih. Slabe baterije nisu problem samo vozilima vec i novim gedzetima kojima je autonomija rada jako mala.
Medjutim, mora se od neceg poceti, a Prijus i Volt su samo prelazna resenja
Ekološki terorizam prevazilazi svaku meru.
O kakvom se s.anju radu, pogledati ovde:
http://www.nytimes.com/imagepages/2010/07/30/opinion/30opedimg.html
I članak:
http://www.nytimes.com/2010/07/30/opinion/30neidermeyer.html?_r=2&ref=opinion
In the end, making the bailout work — whatever the cost — is the only good reason for buying a Volt. The car is not just an environmental hair shirt (a charge leveled at the Prius early in its existence), it is an act of political self-denial as well.
If G.M. were honest, it would market the car as a personal donation for, and vote of confidence in, the auto bailout. Unfortunately, that’s not the kind of cross-branding that will make the Volt a runaway success.