home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kupci Fordovih modela Transit Connect i Tourneo Connect imaće brojne koristi od izbora novog Ford Duratorq TDCi motora od 1,8 litara čiji izduvni gasovi prevazilaze Euro V normative (LDT2), a to su, pre svega, unapređena ekonomičnost i niža emisija štetnih materija u izduvu.

Taj motor će biti dostupan u svim nivoima izlazne snage kao i drugi Duratorq TDCi agregati od 1,8 litara - 75, 90 i 110 KS. Primena nove faze Euro V emisionih standarda počinje u januaru 2011. i vremenom će obuhvatiti sva putnička i laka komercijalna vozila u kategorijama M1, M2, N1 i N2, kao i velika komercijalna vozila (u kategorijama N3 i M3). Nova legislativa postavlja strožije granice za emisiju atmosferskih zagađivača, kao što su čvrste čestice čađi i azotni oksidi, i važiće za sva vozila koja se prodaju na tržištima u Evropskoj uniji.

Novi 1,8-litarski Ford Duratorq TDCi Euro V motor se oprema prečistačem čvrstih čestica (DPF - Diesel Particulate Filter) sa tehnologijom isparivača, koji prikuplja više od 95 odsto svih čestica koje emituje motor. Kada je DPF prečistač pun, isparivač nove tehnologije se zagreva do 600o C da bi se sve čestice čađi pretvorile u ugljen-dioksid (CO2) i vodu. Taj proces je poznat kao ciklus regeneracije. Novi isparivač povećava efikasnost sistema i redukuje emisiju u poređenju sa konvencionalnim („normalnim“) DPF prečistačem.

Pored toga, svi motori sa sertifikatom Euro V će sada imati i turbinu sa promenjivom geometrijom dizni (VNT - Variable Nozzle Turbo) koja podiže obrtni momenat pri niskim obrtajima, unapređuje vozne osobine i smanjuje emisije štetnih materija. Kao i verzija od 110 KS, Ford Duratorq TDCi motori od 75 i 90 KS sada će takođe biti dostupni sa revidiranim finalnim prenosnim odnosom (promenjenim sa 4.06 na 3.8) kojim se postiže efikasnija potrošnja goriva.

Ova nova etapa promena u Euro V propisima će vlasnicima vozila omogućiti realne koristi – kroz redukovanu emisiju ugljen-dioksida (CO2), bolju ekonomičnost u potrošnji goriva i superiornije vozne osobine:

Snaga: 55 kW / 75 KS   66 kW / 90 KS   81 kW / 110 KS
Menjač: MTX75, 5-stepeni, ručni
Oblik karoserije: Van / Komercijalno vozilo
Nivo emisije: Euro Emmisions Stage V
Emisija CO2 (g/km): 159 / 162*
Potrošnja goriva u gradu l/100km: 7,2 / 7,3*
Potrošnja goriva na otvorenom l/100km    : 5,3 / 5,4*
Kombinovana potrošnja goriva l/100km (mpg): 6.0 / 6.1*
Ubrzanje 0-100 km/h (0-62 mph) u sekundama: 21.0 / 17.4 / 14.4  (75 KS/90 KS/110 KS)
Ubrzanje 80-120 km/h (50-75 mph) u sek.**: 18.5 / 14.1 / 11.3  (75 KS/90 KS/110 KS)

Svi podaci o emisijama CO2 u g/km i o potrošnji goriva su iz službeno odobrenih testova u skladu sa EC Directive 93/116/EC. Podaci o potrošnji goriva su bazirani na European Fuel Economy Directive EU 80/1268/EEC i razlikuju se od rezultata potrošnje u drugim regionima u svetu.

* podaci se odnose na verziju sa dužim međuosovinskim rastojanjem (LWB)
** u petom stepenu prenosa

Ford Transit Connect

Ford Transit Connect se registruje kao vozilo N1 kategorije, tako da je krajnji rok za primenu Euro V propisa na takvim vozilima januar 2012. Međutim, od sredine jula 2010. familija Transit Connect se nudi sa opcionim 1,8-litarrskim Duratorq TDCi motorom koji prevazilazi nove Euro V (LDT2) emisione zahteve. Motori sa tim sertifikatom će kao opcija biti raspoloživi u svim nivoima snage (75, 90 i 110 KS).
Novi Euro V motori će biti atraktivni kupcima Transit Connecta koji vode računa o troškovima eksploatacije - kroz unapređen emisioni nivo, bolju ekonomičnost u potrošnji i poboljšane vozne osobine.

Ford Tourneo Connect

Legislativa Evropske unije za emisiju gasova za M1 kategoriju vozila podrazumeva da od januara 2011. sva M1 vozila moraju da budu kompatibilna sa Euro V propisima.
Transit Connect neće odmah imati motore za M1 kategoriju koji su kompatibilni sa Euro V, već će za taj model važiti dve strategije, zavisno od tržišta:

Tržišta Euro 19:

Proizvodnja M1 Tourneo Connecta (Kombi) za Fordovih 19 glavnih evropskih tržišta će biti obustavljena krajem septembra 2010-te, jer ne ispunjavaju (automobilske) Euro 5 emisione granice koje su neophodne za nove automobile koji će se registrovati od 1. januara 2011. Neće biti odstupanja da se neprodate stare verzije Tourneo Connecta pojave u maloprodaji tokom 2011.
Od 4. oktobra proizvodnja za ta tržišta će biti prebačena na N1 Tourneo Connect. Vozila Tourneo Connect će biti raspoloživa sa obe verzije motora – Euro IV i sa novim Euro V sertrifikatom.

Tržišta van Euro 19:

Na tržištima Rusije, EDM /Albanija, Alžir, Andora, Jermenija, Azerbejdžan, Belorusija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Kipar, Egipat, Gruzija, Gibraltar, Kazahstan, Kirgistan, Libija, Makedonija, Malta, Moldavija, Crna Gora, Maroko, Rumunija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Tadžikistan, Turkmenistan, Tunis, Ukrajina i Uzbekistan/, u Turskoj i ostalom delu sveta će se nastaviti sa ponudom M1 Tourneo Connecta sa Euro IV motorima, kao što je to danas. Verzije Euro V za sada neće biti raspoložive na ovim tržištima.
N1 Double Cab in Van (DCiV)

Od 4. oktobra Transit Connect Double Cab in Van (DCiV), koji je sada raspoloživ samo u Velikoj Britaniji i Turskoj, biće u ponudi na svim evropskim tržištima. DCiV se oprema drugim redom sedišta i, za razliku od Kombi verzije, pozadi se ta vozila uređuju kao Van varijante.
To kupcima omogućava praktičnost koja se očekuje od Van verzija, sa izdržljivom tovarnom površinom koja je kompletirana sa priključcima za trake za fiksiranje tereta, plus mogućnost za komforan prevoz petoro putnika.

Datumi prestanka ponude vozila sa Euro IV i uvođenja sa Euro V motorima, prema kategorijama:

N1 – I: Do 1.305 kg Januar 2011.
N1 - II: Više od 1.305 kg do 1.760 kg Januar 2012.
N1 - III: Više od 1.760 kg do 3.500 kg Januar 2012.
M1: Putnička vozila do 8 sedišta + vozač Januar 2011.

Direktor programa komercijalnih vozila u Ford Evropa, Steve Adams, kaže: "Transit Connect je raspoloživ u više od 50 država na četiri kontinenta gde je stekao reputaciju izdržljivog i praktičnog vozila. Ford ostaje u tehnološkom vrhu, nudeći unapređenja u potrošnji goriva i redukovanju emisiju CO2."

PR Grand Motors 



čitanja : 4942



Komentari

Ne razumem zasto PR Grand motors "predstavlja" nesto "novo" sto uopste nece biti u ponudi na nasem trzistu ...

Autor Moron 02 Avg 2010, 21:11

Verovatno , zato sto je vest vest , pa makar cisto da ti se ime provlaci kroz vrsti i novine

PR

Autor nikokaoja 03 Avg 2010, 09:38