
Preuzeto sa : Novosti.rs
Kupovina novog automobila za većinu građana samo je san, ali onim srećnicima koji imaju dovoljno novca za „kućnog ljubimca na četiri točka“ pazar često izgleda kao noćna mora.
Koji model, boja, koja oprema, kako izabrati snagu motora?
Naravno, skoro svi prodavci automobila u prvi plan
isturaju cenu modela koji je najjeftiniji, sa najslabijim paketom opreme. Ne
samo bez klime (što je na „normalnim“ tržištima nezamislivo), već i bez,
verovali ili ne, patosnica, prve pomoći i ostale obavezne opreme. O svetlima za
maglu da i ne govorimo. Dešava se da se, kada kupite sve „neophodne sitnice“,
cena „nabilduje“, pa vam je bilo isplativije da ste kupili, u startu, skuplji
model.

Zato treba otvoriti četvore oči i dilera ispitati do tančina o svemu. Sve staviti na papir da bi se dobila realna cena.
Još ako kupujete vozilo na kredit ili lizing! Nedavno nam se javio kupac koji je prošle godine kupio vozilo, na lizing, platio kasko, uživao dvanaest meseci, da bi mu ove godine, kod registracije vozila sve preselo. Rata za kasko mu se skoro udvostručila! Objašnjenje je bilo jednostavno - „nije čitao sitna slova“. Prve godine mu je prodavac automobila „poklonio“ kasko kojeg će do kraja lizing perioda morati da plaća.
Naravno, skok evra dramatično uvećava rate, a pojedini kupci nam se žale i da im je banka kada su podizali kredit računala kupovni kurs Narodne banke, a prilikom plaćanja rata prodajni kurs.
Ne računajući subvencionisani kredit države za nabavku „punta“ iz Kragujevca, svi ostali su, bez obzira na napore prodavaca automobila da pronađu što povoljnijeg finansijskog partnera, preskupi.
Dakle, kalkulator u ruke, spisak pitanja za dilera, pa u auto-salon. I ponesite lupu. Za sitna slova...
DESET PRAVILA
1. TRAŽITE da vam prodavac tačno nabroji šta dobijate od opreme, a šta morate da doplatite za pojedini model, računajući tu i metalik boju, klimu, radio, ali i prvu pomoć, trougao i slično, i koliko.
2. PROVERITE šta obuhvata garancija na vozilo.
3. PROVERITE da li ako prodate vozilo u garantnom roku kupac „nasleđuje garanciju“.
4. RASPITAJTE se o servisnim intervalima i koliko koštaju „mali“, odnosno „veliki“ servis.
5. PROVERITE da li gubite garanciju ugradnjom plinskog uređaja, alarma, radija...
6. IZRAČUNAJTE koliko vas automobil košta na kraju otplate svih rata i koliko morate, kod lizinga, da platite na kraju ugovorenog roka.
7. U BANCI ili lizing kući tražite da vam saopšte sve dodatne troškove kredita ili lizinga. Obratite pažnju da li je rata fiksna, kako se usklađuje i po kom kursu se obračunava isplata kredita, a po kom vi plaćate rate. Najbolje je da i jedno i drugo bude po srednjem kursu Narodne banke Srbije.
8. TRAŽITE i da vam u banci ili lizing kući saopšte šta se dešava ako zakasnite sa otplatom rate.
9. PROVERITE koliko vam je kasko osiguranje u prvoj, a koliko u narednim godinama i koliko dugo morate da ga plaćate. Proverite i šta je obuhvaćeno tim osiguranjem.
10. RASPITAJTE se i koliko košta vaše vozilo kao polovnjak na tržištu. Verujte, taj podatak mnogo može da vam kaže o stvarnom kvalitetu vašeg vozila.
Autor : P. Živković
Foto : arhiva Autoblog.rs
ja sam svoj nov auto kupovao 5-6 meseci. natenane i polako, iz salona u salon, iz testa u test, bez zurbe i previse emocija. prodavci, net, prijatelji... i na kraju vise nego zadovoljan kupovinom. ipak to nije mala stvar da bi se covek zaletao.
"10. RASPITAJTE se i koliko košta vaše vozilo kao polovnjak na tržištu. Verujte, taj podatak mnogo može da vam kaže o stvarnom kvalitetu vašeg vozila."
Da li to znaci da Alfa romeo, Fiat i Lancia imaju najgori kvalitet jer im najbrze pada cena na trzistu polovnjaka? Kod nas u Belgiji su italijanska vozila bagatelna, i sto je najgore, niko ih nece ni po kojoj ceni, sve to ide za Srbiju i ostale siromasne zemlje, dok za nemacko ili japansko vozilo treba izdvojiti dosta novca.
ne mora znaciti ako je polovnjak slabiji na ceni od konkurenta da je losiji. neznam kako je u evropi, ali ovde preko bare hyundai i kia poprilicno gube na ceni, a po mom misljenju oba su veoma dobra auta, medju najboljima kada se pogleda cena i dobijeno za cenu.
najlaksi trik na koji ljudi nasednu (opet, barem ovde preko bare) je kad kupuju auto ne pricaju o celoj ceni auta vec samo o mesecnoj rati. jer to je prva stvar koju te diler pita. i recimo ti mu kazes da hoces da ti mesecna rata bude $400 i on ce ti verovatno naci nesto do $420. problem je, sa mesecnom ratom od $420 ti si dobio ono sto si hteo, ali ti je diler prodao auto za recimo $20,000 umesto za $18,000 koliko auto realno vredi. i kupac misli da je prosao odlicno, a diler naravno prezadovoljan.
hehe ovde bogami nije tako... ne verujem da bi neko ovde naseo na pricu o rati
@mile antena, naravno da ne znaci da je losiji, ali je itetako bitno. Jednostavan primer- za 15 000e uzmete Golf VI ili Hjundai i30. Kada sledeci put menjate auto, neka to bude npr 10 godina, za Golfa cete dobiti 5000e, a za Hjundai 3000e. U cistom minusu cete biti 2000e, ne racunajuci muke dok prodate ovog drugog, dok cete nemca utopiti za nedelju dana.
Mislim da se na to mislilo u ovom desetom pravilu.
Sad ce verovatno svi da kazu da je Hjundai u svakom slucaju bolja kupovina, posto mozete da uzmete mnogo vise opreme, bolji motor, i verovatno ce i biti u pravu, ali ja necu da ulzim u to