home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Putnički automobili i laka teretna vozila do 3,5 tone moraće od 1. novembra do 1. aprila da imaju zimske gume na svim točkovima, propisano je Pravilnikom koji ove nedelje stupa na snagu.

Zimske guma imaju oznaku kao što je M+S, "snou" (snow) i "vinter" (winter), a dubina šare mora biti najmanje četiri milimetra, navodi se u Pravilniku o tehničkim uslovima za vozila. 

U zimsku opremu spadaju i lanci koji se moraju postaviti na točkove kada je kolovoz pokriven snegom, i to na delu puta na kome je to propisano soabraćajnim znakom "lanci za sneg".

Vozila ne smeju imati volan na desnoj strani, a ona koja su registrovana u Srbiji u roku od dve godine moraju biti prilagođena, odnosno komande moraju biti prebačene na levu stranu.

Propis predviđa i da protivpožarni aparat ne moraju imati motocikli i putnički automobili koji se ne koriste kao taksi. Za ostale je obavezan.

Od 1. marta 2012. godine sva vozila, izuzev gradskih i prigradskih autobusa, moraju imati sigurnosne pojaseve i naslone za glavu na svim sedištima. Pojaseve ne moraju imati vozila proizvedena pre 1. januara 1971. godine.

Žuta svetla mogu imati samo automobili proizvedeni pre 1. oktobra 1982. godine

Kočione obloge od 18. septembra 2011. godine, odnosno godinu dana od stupanja pravilnika na snagu, ne smeju da sadrže azbest.

Odloženi rok od godinu dana dat je i za primenu novih propisa za sadržaj kutije za prvu pomoć, koja mora biti u skladu sa standardom SRPS Z.B2.001. Motocikli, izuzev mopeda, moraju imati komplet "A", a ostala vozila komplet "B".

Rezervne sijalice i osigurači moraju odgovarati po priključku i obliku vozilu u kojem se nalaze, a komplet čine - po jedna sijalica za dugo, kratko (ili kombinovana sijalica), za prednje i zadnje poziciono svetlo, za pokazivač pravca i stop svetlo, kao i po jedan osigruač od 10 i 20 ampera.

Vozila koja imaju svetla opremljena sijalicama bez žarne niti - gasne farove i slično ne moraju imati rezervnu sijalicu za ta svetla.

Putnički automobili moraju imati polugu ili uže koje omogućava vuču na dužini 3-5 metara.

Vozilo po novom pravilniku može biti višebojno ili prebojeno i prelepljeno slikom ili reklamnim dizajnom, a u tom slučaju boja vozila je "preovlađujuća vidljiva boja".

Taksi vozila imaće najduži prelazni period da zadoovlje nove ekološke standarde - od 1. marta 2013. moraju da imaju najmanje euro 3 motore.

Pravilnik detaljno propisuje uslove za kočnice, svetla i dimenzije vozila. Najveća dozvoljena širina vozila je 2,55 metara za sve, izuzev za hladnjače - 2,6, te radne mašine i kamione sa uređajima za održavanje puteva, kojima je dozvoljena širina tri metra.

Najviša dozvoljena visina je četiri metra. Ograničeno je i koliko se automobil sme "spustiti", odnosno najmanji klirens mora da bude takav da maksimalno opterećeno vozilo može da pređe prepreku visine 10 centimetara.

Najveća dozvoljena masa motornog vozila i skupa vozila je 40 tona.

Pravilnik propisuje da se prednje staklo, odnosno vetrobran, ne sme zatamnjivati, a prednja bočna stakla, u razini vozača, smeju se zatamniti do 25 odsto prigušenja.

Ostala se mogu zatamniti bez ograničenja ali na vozilu moraju postojati dva bočna retrovizora. Ograničenje zatamnjenja ne odnosi se na vozila državnih organa.

Pravilnik je objavljen u novom Službenom glasniku i na sajtu Ministarstva za infrastrukturu.

Autor : Beta.rs



čitanja : 7770



Komentari

Ko ima xenone, ne mora da ima rezervne sijalice.. speaking of diskriminacija :))

Autor lok 13 Sep 2010, 15:17

Velika glupost je terati ljude da voze zimske gume 5 meseci, bez obzira na uslove puta. I ovaj uslov za lance će biti problematičan. Na pojedinim putevima, znak "lanci za sneg" letuje a bično je prisutan celo vreme zimskog održavanja.
Još jedan biser...
Podržavam zabranu dešnjaka

Autor Mange 13 Sep 2010, 15:37

Ocigledno imamo pojavu novog klana: prodavci auto guma...
Ima da se obogate za jednu zimu...

Autor Panchev9 13 Sep 2010, 15:40

Slazem se za obavezno uvodjenje zimskih guma. Voziti sa letnjim po snegu je kao da nosite patike po snegu, klazanje neizbezno. Ali ograniciti od 1. Novembra je malo glupo, prolse godine prvi hladan dan je bio 18. decembra. Mada verovatno su morali ovako, jer poznavajuci kulturu nasih vozaca, i uvodjenje proizvoljnog datuma u odnosu na padavine, verujem da bi mnogi zaobisli ovo pravilo i u sred januara vozili sa letnjim gumama.

Autor Rade 13 Sep 2010, 15:48

Zimske gume se stavljaju ,pre svega, zbog sopstvene bezbednosti...

Autor milan 13 Sep 2010, 15:58

Mi zimske vozimo i leti, znam da nije po propisima, ali ipak za moja auto 4 gume koštaju 28.000 din. Letnje su negde u garaži zatrpane. Iskreno mrzelo nas da ih skidamo i montiramo

Autor Dejan L 13 Sep 2010, 15:59

@Dejan L
Koji si ti frik... :)
Zbog njenih karakteristika(zimske guma), iste su veoma lose za letnje vreme...

Autor Panchev9 13 Sep 2010, 16:03

Kako je opasno voziti gume sa letnjim dezenom po snegu i ledu, još je opasnije voziti zimske gume u letnjem periodu, koje predstavljaju "tihog ubicu".

Autor Mange 13 Sep 2010, 16:33

Što zbunjuju narod ovim "poluinformacijama". Umesto 4 M+S gume mogu "zakonito" i samo 4 letnje ( profila preko 4 mm ) "plus" lanci za sneg ( u prtljažniku, dok nema "naloga" da se stave ). Tako piše ... A naravno da je mnogo pametnije zimi ( kada to zaista treba ) staviti 4 M+S gume ... I mnogo je udobnije ( mekše )

Autor Moron 13 Sep 2010, 16:37

Moron
Na žalost nije tako. Precizno je definisano:
П Р А В И Л Н И К
О ПОДЕЛИ МОTОРНИХ И ПРИКЉУЧНИХ ВОЗИЛА И TЕХНИЧКИМ УСЛОВИМА
ЗА ВОЗИЛА У САОБРАЋАЈУ НА ПУTЕВИМА,
Члан 121.
Зимска опрема моторних и прикључних возила осим возила врсте L, у смислу овог правилника, подразумева:
1)
пнеуматике за зимску употребу (нпр. M+S, Snow, Winter и др.) на свим точковима возила врста M1 и N1;
2)
ланце односно друге уређаје за повећање тракције;
3)
за возила врста M2, M3 и N обавезни део зимске опреме је и лопата осим возила која учествују у јавном градском превозу.
Дубина газећег слоја на пнуматицима за зимску употребу не сме бити мања од 4 mm.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.
У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом.
Ланци и други уређаји за повећање тракције морају обавезно да се поставе на точкове када је коловоз покривен снегом на одсеку пута који означен саобраћајним знаком „ланци за снег”. Ова опрема се може поставити на точкове и на одсеку пута који није означен овим знаком само када је коловоз прекривен снегом.

Autor Mange 13 Sep 2010, 16:42

jeste u nacrtu pravilnika bilo 4 letnje ( profila preko 4 mm ) "plus" lanci za sneg ali su u ovom novom promenili na sve cetri zimske od 01. novembra. Kao da zivimo u severnoj a ne jugo-istocnoj Evropi!

Autor gago80 13 Sep 2010, 16:51

Mange
A član 131, st. 1 tog Pravilnika? Ne mogu da ga "skinem", ali tamo piše drugačije. Ili ja čitam pogrešan, sve je moguće, najviše grešim u svojoj struci....

Autor Moron 13 Sep 2010, 16:54

Moron
To što ti imaš je verovatno, nacrt a ovaj je potpisao Ministar Mrka 9.08.2010god, i već je objavljen u Sl. Glasniku i stupio je na snagu.
A evo ti i zanimljivi taj Члан 131.
Возила са уређајем за управљање на десној страни која су регистрована у Републици Србији пре ступања на снагу овог правилника морају бити прилагођена условима из члана 24 став 2. овог правилника у року од 24 месеца од дана ступања на снагу овог правилника.
Члан 132.
Изузетно од одредаба члана 46. став 3. овог правилника, на возилима која су произведена пре 1. октобра 1982. године, светлост главних фарова може бити жуте боје.
Члан 133.
До почетка примене одредбе члана 80. став 3. овог правилника, новопроизведена возила регистрована у Републици Србији, која учествују у међународном превозу морају имати уграђен дигитални тахограф у складу са Европским споразумом о раду посаде на возилима која обављају међународнe превозe (AETR) с Протоколом.
Члан 134.
Изузетно од одредаба члана 82. став 3. тачка 2. овог правилника, на возилима која су произведена пре 1. јануaра 1980. године, вредност средњег зацрњења не сме бити већа од 3,52 m-1.
Члан 135.
Изузетно од одредаба члана 101. став 3. овог правилника, на возилима која су произведена пре 1. јануара 1971. године не морају постојати сигурносни појасеви на седиштима.
Члан 136.
Изузетно од одредаба члана 103. овог правилника, на возилима која су произведена пре 2. маја 1975. године, уређај којим се возило обезбеђује од неовлашћене употребе може бити посебно изведен и не мора бити уграђен у возило.
Члан 137.
Даном ступања на снагу овог правилника престаје да важи Правилник о димензијама, укупним масама и осовинском оптерећењу возила и основним условима које морају да испуњавају уређаји и опрема на возилима у саобраћају на путевима („Службени лист СФРЈ ”, бр. 50/82,11/83, 4/85, 65/85, 64/86, 22/90, 50/90 и 51/91).
Члан 138.
Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, осим одредбе члана 34. став 6. овог правилника, која почиње да се примењује истеком шест месеци од дана ступања на снагу овог правилника, одредаба члана 26, члана 27. став 6, члана 65. став 8, члана 67, члана 94. став 4. и члана 115. ст. 1. и 2. овог правилника, које почињу да се примењују 12 месеци од дана ступања на снагу овог правилника и одредаба члана 2. став 3, члана 74. – у 58

Uglavom, sa gumama smo obrali bostan, pogotovo brzi kao ja...

Autor Mange 13 Sep 2010, 16:59

Preterase...
Kako misle da na svim sedistima MORAJU da postoje sigurnosni pojasevi i nasloni za glavu?
Ako je prosecna starost vozila u Srbiji 15 godina, to znaci da ce polovina vozaca morati da instalira pojaseve i na zadnja sedista (iako fabricki ne postoje pa ce to ko zna na sta da lici, a od bezbednosti ni traga ni glasa), a 2/3 vozaca ce morati da stvori naslone za glavu na svim sedistima. Mogu mislit kako bi to izgledalo na starijim sklopocijama manjih dimenzija, pogled pozadi pri parkiranju bi se zavrsio na 3! naslona za glavu koji bi potpuno zaklonili pogled (a moraju 3 jer je registrovano za 5).
Imam utisak da ovaj pravilnik pisu neuke (da ne budem uvredljiv i napisem glupe) osobe potpuno nesvesne realne situacije na putu. Za gume se slazem, ali je mnogo od 1. novembra do 1. aprila, mogli su bar po 15 dana da okrate sa obe strane.
Represija, represija, represija, samo to vidimo u zakonu, gde je preventiva, gde je ulaganje u infrastrukturu???
Hocete evropske zakone, dajte nam evropske puteve!

Autor Damko 13 Sep 2010, 17:24

Znaci uzimanje para, posebno za komplet za prvu pomoc, za gume se slazem, jer cine razliku, ali opet, mnogo duga "obaveza" ... lance i sijalice imam odavno po JUSU, ali za osigurace haha, pa mislim valjda je u mom interesu da ih imam :)

Autor dmc 13 Sep 2010, 18:06

Oni ce, po ovom novom pravilniku moci da kazne svaki drugi auto koji zaustave...

Autor STrider 13 Sep 2010, 18:11

I jos jedna stvar, zbog ovoga 80% automobila ce imati samo zimske gume tokom cele godine

Autor STrider 13 Sep 2010, 18:13

Mange
U pravu si, čitah pogrešnu verziju Pravilnika. Nije svačije po selu pevati :)))
A što misliš da si "obrao bostan" sa ovakvom obavezom guma. Malo će se brže trošiti gume u "zimskom periodu" ( onako kako Mrka shvata taj period ), slabije ćeš "ležati", slabije kočiti ( pa ćeš ići sporije ), goriva ćeš više trošiti, bićeš bučniji, prirodu više zagadjivati... Gde ti tu vidiš problem?

Autor Moron 13 Sep 2010, 18:19

Moron
Tako je. A gume će se više topiti nego što će se trošiti :)))

Autor Mange 13 Sep 2010, 18:31

Zimski pneumatici imaju nizak koeficijent otpora kotrljanju i samim tim doprinose ustedi goriva.

Autor balkanboy 13 Sep 2010, 19:20

Da li vi zaista mislite da ce smeti ovo da primene,kad bi samo 1 mesec striktno primenjivali ovo vlada bi pala istog trenutka,u Srbiji je vec svima preko k.... ove vlade i njihovih propisa.Cene na nivou EU a plate i rad ko u Africi.

Autor NebojsaKG 13 Sep 2010, 20:04

balkanboy
Koliko znam, sve je zapravo suprotno od toga sto kazeš, sa zimskig gumama je veca potrosnja goriva i to zbog veceg veceg otpora kotrljanja.

Autor Moron 13 Sep 2010, 20:43

balkanboy
Iskreno, izgleda da nisi upućen u "problematiku", baš kao Koštunica, nekada.

Autor Mange 13 Sep 2010, 20:55

Zimske gume na letnjim temperaturama postaju još mekše i "lepljivije", pa se znatno brže troše (ako se vozi sportski, mogu se skroz istrošiti i za samo par hiljada km), doprinose povećanju potrošnje goriva ali i buke kotrljanja. Dakle, nije nikako preporučljivo po džep vozača, ali ni po okolinu.

Ma zimske zimi, letlje leti i nema glava da boli. Valjda ste i do sada tako radili svoje i tuđe bezbednosti radi, ako ne već para radi.

Inače, ovo sa pojasevima i naslonima pozadi ne verujem da će se primenjivati budući da barem 50% svih vozila na našim drumovoma ovo ne bi ispunilo, a budženje nije isplativo niti zbog kvaliteta bi zaista znajnije doprinelo bezbednosti.

Bolje neka kontrolišu pijane vozače i nek' postave kamere na raskrasnice za one koji projure na crveno (ne žuto, nego baš na dibidus crveno!). A i kazne za one koji se parkiraju na raskrasnicama, smanjujući preglednost istih i bahato ugrožavajući bezbednost ostalih vozača a i pešaka!

Autor Miki 13 Sep 2010, 21:04

Otpor kotrljanju
letnji pneumatik 0,930 crr
zimski pneumatik 0,880 crr

Za sve neupucene

Autor balkanboy 13 Sep 2010, 22:06

PS
I uopšte, šta ti znače oni brojevi a posebno ono crr?

Autor Mange 13 Sep 2010, 22:14

@Miki
O vozacima,raznim treba da se pobrinu.Nisam iz Bg-a,ali cesto idem,volim Bg,ali saobracaj u Bg-u...naravno,NE.Pre nekih mesec dana,na zelenjaku,crveno za automobile,naravno bus stanice pune,sve puno...Na crveno stoji Bmw X5,covek koji ga vozi,lezi na volanu,ono je nadrogirano,pijano,oci crvene,katastrofa,a sa njim na suvozackom sedisu devojka,i pozadi jos 3 devojaka...Dok je i dalje crveno,cujes neku jaku masinu,na crveno prolaze solidnom brzinom Bmw 5-ica,crna,i crni Aston Martin Db9...Alo bre tu ima mnogo ljudi,mnogo...Ali za njih nista ne postoji.Naravno,takve automobile nasa policija i ne dira,kod nas se zaustavljaju zastave,fice itd.

Autor dusan 13 Sep 2010, 23:21

Cekajte, nesto ne shvatam, po ovom tekstu zatamljivanje bocnih stakala je dozvoljeno, a da je vetrobran nedozvoljeno zatamljivati (prednji). Da li je dozvoljeno zatamniti zadnji?
U Blicu pise da nije, ali ovde nema nicega o tome.

Autor STrider 14 Sep 2010, 12:48

Pu**** k****!

Meni nije problem da platim ova njihova besmislena s**nj*, ali većina je naj*****!

Komantar sa drugog sajta:

A od 1.1.2012. svi cemo biti obavezni da imamo od medicinske opreme: magnetnu rezonancu, kolor dopler, komplet za reanimaciju, krevet za poljsku bolnicu, 5 boca infuzije i 5 boca krvi grupe 0-; od opreme za auto: 2 rezervna tocka, rezervni akumulator od 100Ah (da bi na njega mogao da se kaci pomenuti komplet za reanimaciju), cekrk; od dodatne opreme: aparat za zavarivanje, brener (sa prikljuckom na plinsku bocu iz auta), motornu testeru, cirkular, aparat za gasenje pozara, radio-stanicu i ronilacku opremu sa bocom od 20 litara (koja se mora nalaziti u kabini, za slucaj da upadnete u vodu). Sva pomenuta oprema morace da bude atestirana i tehnicki kontrolisana na svaka 3 meseca, a vozaci ce morati da poseduju certifikate o zavrsenoj obuci za upotrebu svakog pojedinacnog komada opreme.

Autor Boris 14 Sep 2010, 14:34

@STrider:
1) Šoferku ne smeš da zatamnjuješ
2) Bočne kod vozača i suvozača do 25% (što je smešno malo, ne može se ni primetiti)
3) SVE ostale koliko hoćeš (pa i 100%)

Ono što mene zanima jeste kako će na licu mesta meriti koeficijent zatamnjenja? Ili će možda tražiti ateste (gde se to pa testira da mi je samo znati?)

@Boris: Zaboravio si da sertifikat o obuci važi samo 6 meseci, onda mora opet da se polaže! :)

Autor Miki 14 Sep 2010, 21:25

Moj kolega ( koji je prosle godine za 250 ugradio "ksenone" ), danas je za 50 zakazao da ih skinu...

Autor Moron 14 Sep 2010, 21:36

Moron
To su divlji setovi "ksenona", došli čak iz Kine. Koliko para toliko i muzike.

Autor Mange 14 Sep 2010, 21:39

Mange
Na tim "divljacima" je vec bio crkao neki uredjaj ( zbog čega uopšte nisu radili ), a nedavno najpre jedna, pa i druga sijalica ( svaka po 25 ). Jako "skupa zezancija" i beskorisna, jer snop svetala posle uopšte nije valjao ( u pitanju je omega iz 2001 ). Čovek je bio skroz "ćorav" sa tim svetlima Ali, kako je uvek govorio, "lepo su izgledali ksenoni"...

Autor Moron 14 Sep 2010, 21:47

Ma ko brine za farove? To je ništa. Kupio sam matorcima novi punto, zapeli ko mutavi i nijedan drugi, jedva dočekali da dodjem u Srbiju da im kupim, reko ajde da se ne seljakam uzmem im onaj sa klimom, dinamik valjda, nema zadnje naslone za glavu, a od 1.januara2012. sva vozila će imati obavezne zadnje naslone za glavu. Stani ko je ovde lud, u novi punto 2010.godište sad treba da doplatim novo sedište sa naslonima? Ma gde to ima?
Ako pozadi sedi troje, tj. ako registrujete za 5 putnika, zadnja klupa mora imati 3 zasebna sedišta, ne gine nam picasso ili scenic.
Kažu uskladjuju zakon sa Evropskim, ja živim 14 godina u Minhenu i još niko nije primoran da menja zadnje sedište, s kojom to Evropom oni uskladjuju zakone?

Autor German73 14 Sep 2010, 22:14

Morao sam da kopiram ovaj komentar sa B92 sajta.

"Polozio sam voznju davne 1987 godine i od tada sam uvek imao kola i vozio sam, eto, 22 godine - srecom, nisam profesionalni vozac pa sam cim je ovaj zakon poceo da se primenjuje pokusao da vozim par puta i video sam da to nije vise za mene.22 godine vozim na jedan nacin i onda je potrebno da to sve promenim - nisam uspeo i kola sada vozi supruga a ja sam u 42. godini zivota otkrio da je GSB sasvim OK varijanta, ima uvek nesto lepo da se vidi :)
Dakle, svako ima pravo na izbor.
Moj izbor je bio da prestanem sa voznjom kola, vozacku dozvolu necu produzavati i ja sam zadovoljan mojim izborom.
Ko zeli (ili mora) da vozi kola i dalje to je njegov izbor i cekaju ga problemi koji su navedeni gore.
A ja te probleme nemam - sa suprugom sam se dogovorio jutros da kola prodamo, deca su vec velika.
I tako se ta prica o kolima zavrsila za mene - i nije mi zao, sve je OK.
Svako ima pravo na izbor.
(Milos Beograd, 14. septembar 2010 17:13)"

Ovo je nažalost stav koji odražava pravo stanje duha u nas za razliku od komentara koji je Boris pronašao i koji se meni lično više sviđa. Da budem jasan niko nema ništa protiv sigurnosti, da sa ja pitam legalizovao bih ježevke ponovo. Ali ako sam ja mogao da ispunim odavno neke stvari koje se sada nameću silom znam da moji saradnici i pored najbolje volje sve to odmah ne mogu ispuniti jer objektivno ubiše ih finansije. Imam utisak de je automobilsko pitanje u Srbiji postalo prvorazredno političko pitanje, legendarna skaska o FIAT-u, novi zakon a sada i uredbe i pravilnici izvedeni iz novog zakona. Ovaj pravilnik je samo novi generator korupcije i ništa više, a kako riba smrdi od glave bez upotrebe obogaćene motke stvari se neće pomeriti sa mrtve tačke.

Autor ZumbaNS 14 Sep 2010, 22:31

@ Zumba
Odličan si, majke mi. Dok ne dodje fiat, niko nije mislio na bezbednost, odjednom naša kola postadoše nebezbedna, odjednom nikakva, odjednom ih više ne smemo ni zvati kolima. Pune nam glave kako je sve opasno i kako se moramo otarasiti krševa, pa da staro za novo, dobra kampanja nema šta. Kako preživesmo ovolike godine u yugu i kecu? Ispade da nismo ni imali kola, već trafike na točkovima. :-)))))
Ne da ćale yuga 87.godište ni za šta na svetu, kaže bolje nek potruli iza kuće, nego da ga dam na otpad.

Autor German73 14 Sep 2010, 22:42

Moj tast ima keca iz 1983. Ponekada ga vozim ( kad sam baš prinudjen ), ali mislim da su tako stara vozila kao pokvarena bomba, odnosno, da su potencijalno opšta opasnost na drumu. Jedno je izabrati da se kockaš samo sa svojom glavom, a drugo je kada potencijalno ugrožavaš i druge, tako da mislim da je potrebno da se tehnički pregledi izvode onako "kako je to Bog zapovedio" ( a ne kako se do sada često radilo i gde se dosta "progledavalo kroz prste", posebno starijim vozilima ).

Autor Moron 14 Sep 2010, 23:00

@Moron
Nemoj da se zameramo... :)
I ljubitelji oldtajmera trebaju da zive( pa samim tim i da voze)...

Autor Panchev9 14 Sep 2010, 23:04

Ima dve vrste ljudi koji voze stara kola. Prvi su tempirane bombe, oni koji to rade iz nužde i voze te krntije dok se negde ne skrše, dok im ne otpadne točak i sl. a kazne zbog neispravnosti bi prevazilazile vrednost vozila i više puta.
Drugi su oni koji to rade iz ljubavi, koji održavaju takva vozila u potpuno ispravnom stanju, koji su jako pažljivi u saobraćaju i služe za primer ostalima.

Autor Mange 14 Sep 2010, 23:10

Za početak, ja bih TRAJNO zabranio mom ocu da vozi ( godište 1934 ) i nije mi jasno koji mu lekar daje uverenja da je zdrav i sposoban za vožnju ( jer to nije ). Takvih vozača koji će da svojim "zdravljem" da ubiju druge imaš koliko hoćeš oko sebe.
Slično je i sa starim vozilima, koje neki, iz nužde, krpe sa "štapom i kanapom". Kada ja na kecu mog tasta vidim "luftove" na raznim mestima ( nema gde nema ), ja se zaista pitam koja budala ( idiot ) to propusta ne tehnickom, jer to jeste "bomba" i to ne "kasikara", vec "protivtenkovska". I to vozilo moze da ubije, a ja sam zeni odavno zabranio da se ona i nasa deca u tome voze.
Naravno, nemam nista protiv da staro vozilo prodje tehnicki ako je zaista ispravno, ali je to retkost!

Autor Moron 14 Sep 2010, 23:21

Moron
Kupi tastu mog Yuga i reši problem :))) Zna čovek šta valja, ali je malkice preterao. 27 godina je previše čak i za Stojadina :)))

Autor Predrag 14 Sep 2010, 23:27

@Moron
Jel Fiat-ov motor?
Poshto motor ako jeste? :)

Autor Panchev9 14 Sep 2010, 23:33

Panchev9
Otkud znam da li je motor fiat, znam samo da je kec 1983. "Pošto?" Ma brate, ja ću da ti platim samo da mi ta kola oteraš iz garaže...

p.s. Laku noć svima

Autor Moron 14 Sep 2010, 23:37

@Moron
Imao sam 101 GL (1984g.)sa FIAT-ovim motorom i nikad nisam imao problema...
Koliko placas samo da me ne bude "ganjao" tast... :)

Autor Panchev9 14 Sep 2010, 23:39

Moron
Kec je u garaži, a lav je u Areni???

Autor Predrag 14 Sep 2010, 23:40

Prvo povecaj plate pa onda smisljavaj zakon o saobracaju ili o cemu god oces to treba reci ovoj vlasti !!

Autor roki 15 Sep 2010, 19:28

Carobnjak ima odavno SAMO zimske gume, tako da mu novi zakoni ne mogu nista...
Takodje ima i slovenacki komplet za prvu pomoc koji je dobio sa Punticem u paketu! :)))

Autor carobnjak 16 Sep 2010, 15:20