
Interdisciplinarni
tim iz LichtLab-a radi na razvoju inovativnih sistema osvetljenja za budućnost
pri Istraživačkom automobilskom centru Donja Saksonija u Volfsburgu, što
zapravo predstavlja partnerstvo između Volkswagen istraživačke grupe i Tehničkog
univerziteta u Braunšvajgu.
Cilj istraživačkih aktivnosti jeste da se integrišu nove tehnologije osvetljenja u aktivan sistem prednjih farova kako bi se vozaču pružila najbolja moguća vidljivost, što utiče na povećanje bezbednosti. Tehnologija osvetljenja poznata kao"kontrola celokupnog osvetljenja" kod novog modela Audi A8 kao i "asistencija za dinamično osvetljenje", koja je uvedena kod VW Touareg-a, zapravo potiče iz VW grupe za istraživanje.
Upotrebom "asistencije za dinamično osvetljenje" u celom svetu kod novog modela Touareg i Phaeton, Volkswagen predstavlja rešenje luksuzne inovativne tehnologije osvetljenja. On omogućava vožnju sa uključenim glavnim svetlosnim snopom bez mogućnosti zaslepljenja vozača koji dolaze iz suprotnog smera ili vozača koji se nalaze ispred.
Kamera na unutrašnjem retrovizoru detektuje tačnu poziciju drugih učesnika u saobraćaju, a funkcija maske u svakom faru se zatim odvojeno elektronski aktivira i glavni svetlosni snop farova se slabo zatamnjuje za relevantnu oblast. Kao rezultat, osvetljenje puta je generalno poboljšano.
"Asistencija za dinamično osvetljenje" pruža novi doživljaj osvetljenja i uvek je optimalno prilagođena situacijama u saobraćaju
Izvor : Porschescg.rs
Sto se farova tice,tu je Audi tata.
Novi A8 shije kakve ima farove.
Ovo na slici su full LED farovi.
Posto je xenon standard :)
Izgleda mnogo mnogo bolje sa Led farovima,opasnije,agresivnije.
Doplata za full Led je 2 000.
I nije mnogo za takav auto.
Pre su poceli sa "keramickim" plocicama, sada sa farovima... Samo da uzmu jos para kada ima "potrosaca"...
Verovatno se da ovi farovi da oslepe one iz drugog pravca...
@ Panchev
Prevedi mi misao!
Svaka čast za tehnologiju , ali na ovakvoj limuzinu izgledaju neozbiljno
Pa pogledajte sa obicnim xenonima i sa full Led farovima,pa onda pricajte.
Dao bih i vise ot te 2 hiljda za ove farove,koliko samo ulepsavaju automobil,a ne sumnjam i da su vrhunska tehnologija.
Uostalom,sad svi kopiraju Audi sa diodima (Led-om).
Sta biste vi,da igleda konzervatibno i zastarelo.
Pa nije ovo nova serija 5 :)))
"Verovatno se da ovi farovi da oslepe one iz drugog pravca..."
Sedi, 1
@STrider
DA ! Pa nije Audi leva firma pa da ima propust takav (bilo kakav).
Zaista naivan komentar.
Cuj da zaslepi nekog.
hahaha,pa zar si zaista toliko lud,naivan ili glup da mislis da bi Audi to dozvolio?!
P.S. Audi vec godinama razvija Led tehnologiju. Nisu je pustili "s neba u rebra".
STrider
Hvala vec sedim... Ponudi nesto drugo... Verovatno ovako pametno zboris jel stojis!
Pametni ljudi sa jos pametnijim komentarima, neka Vas udare ti vasi "moderni" farovi samo 5 sekundi...
Veciti entuzijasti su ovi Audi fanovi...
Ma kao prvo napisano je skroz gramaticki nepravilno, a kao drugo tekst nije ni procitao, vec samo naslov. Da je procitao, video bi da je lepo napisano: "On omogućava vožnju sa uključenim glavnim svetlosnim snopom bez mogućnosti zaslepljenja vozača koji dolaze iz suprotnog smera ili vozača koji se nalaze ispred."
Evo pogledajte,kidaju !
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.carbodydesign.com/archive/2009/12/audi-a8/Audi-A8-Front-LED-Light-1-lg.jpg&imgrefurl=http://www.carbodydesign.com/gallery/2009/12/audi-a8/23/&usg=__d3_cJfzB47KF8Nvk7kc2w4aVjLU=&h=853&w=1280&sz=110&hl=sr&start=0&zoom=1&tbnid=zlC4e2D8AsgVHM:&tbnh=148&tbnw=196&prev=/images%3Fq%3Daudi%2Ba8%2Bled%26um%3D1%26hl%3Dsr%26sa%3DN%26biw%3D1440%26bih%3D773%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=325&oei=lfiZTOOGAoPGswaWiu2JDA&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:9,s:0&tx=109&ty=92
i jos ...
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://img.ledsmagazine.com/objects/news/7/1/2/AudiA8_1.jpg&imgrefurl=http://www.go-audi.com/15100-audi-a8-led-headlights-available-yet-another-audi-model.html&usg=__yx90RUd05OxWgIXoPlxQ6KBTTCc=&h=539&w=700&sz=91&hl=sr&start=0&zoom=1&tbnid=ufBRqQTCSXGk6M:&tbnh=148&tbnw=191&prev=/images%3Fq%3Daudi%2Ba8%2Bled%26um%3D1%26hl%3Dsr%26sa%3DN%26biw%3D1440%26bih%3D773%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=136&vpy=251&dur=1084&hovh=197&hovw=256&tx=135&ty=111&oei=lfiZTOOGAoPGswaWiu2JDA&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:6,s:0
Ne komentarisem tekstove ako ne procitam isti... Problem je sto Vi verujete a ja ne u celu tu pricu... Nemoj da ucis drugoga gramatici, jer po navici brze pisem po tastaturi... Neukusno je da nekome drzis casove gramatike na blogu kome to "opis" nije... Makar ne meni...
Ziveli
@Panchev9
Led farovi imaju kraci domet od Xenonskih,ali zato mnogo bolje osvetljavaju obuhvaceni deo.
Tj Led daju siri i malo kraci snop u odnosu na xenone,ali mnogo bolje ga osvetle i realnija je svetlost,tj prirodnija.
LED farovi daju jos prirodnije svetlo od ksenonskih sijalica.Vec postoje na Lexusu LS 600h doduse samo kao dugo svetlo.Na A8 izgledaju stvarno dobro.
@Pitbull
Hvala za komentar od 14:43h...
Zaista ne verujem da ne smetaju, ali videcemo...
@Panchev9, Po tebi, ljudi trebaju da pišu pravilno samo na blogovima koji se bave pravopisom?
Druga stvar: Ti zaista misliš da Audi laže što se tiče ove silne tehnologije i da sva ta elektronska kola u farovima i retrovizorima služe da bi zaslepljivala vozače ili pak da ona nemaju nikakvu funkciju, već da služe samo za ukras?
@STrider
Uopste mi ne smeta sto primecujes "nepismenost", ali si promasio adresu... Ukucaj ovaj nick i pogledaj tekstove... Ponavljam, ne gledam druge komentare po tome koliko su pravilno napisani nego sta su mali da kazu... Pogresan ti je izbor za diskusiju ako gledas jednu rec iz celog teksta...
Imam pravo da ne verujem...
@ Dejan L, smatram da su tvoji komentari na mestu, doduse ovo nije sajt za pravopis, vec za automobile, ali neka si im rekao, krajnje vreme da se nauce makar pravopisu, ako se vec u auta ne razumeju. Mi smo nepismena nacija. Pravi je trenutak da se neki nauce, pa makar i ovde.
@ Panchev9, u elektrotehnici 1 slovo pogresno napisano i izgorese ova tvoja led svetla, 1 slovo ili broj i bum, ode zivot, u medicini isto, a pojedine gramaticke greske mogu dovesti i do pogresnog razumevanja i pogresnog izbora, zamisli neki nepismen izvrsi finalnu kontrolu tvog auta i ti pogines! To se zove osnovno obrazovanje
@Panchev9
Cisto sumnjam da bi Audi napravio toliki propust u smislu "zaslepljivanja" dolazecih vozila bez obzira na tehnologiju.
A ovim Audi entuzijastima samo da napomenem da je BMW sistem automatskih adaptivnih farova uveo u serijsku upotrebu nekoliko godina unazad, kao uostalom i mnogo drugih kojekakvih gedzeta.
Znaci, zna se ko je postavio standard a fino je i od ostalih sto se trude to da dostignu.
@Gagiba, Ako cemo tako, pionir u ovom polju je bio Citroen, koji je jos '67me sa Ajkulom uveo u serijsku proizvodnju farove koji se okrecu pod uglom od 80 stepeni prilikom skretanja u krivinama, koji su i samopodesavajuci u zavisnosti da li vozac ubrzava ili koci...svi drugi su ovo uveli mnogo kasnije
@STrider
Upravo tako!
Citroen je postavio standard, BMW ga usavrsio a sad gledamo sta Folcika cini po tom pitanju.
@Gagiba
Audi kida sve redom,sto se svetala tice.
Prvi su ubacili diode a sad ih svi kopiraju.
Svako ima neku oblast gde je prvi pa ga ostali kopiraju.
Kao sto je Mercedes prvi integrisao migavce u retrovizor,pa sad svi to slede.
I kao sto je BMW prvi napravio I-Drive (koji ja ne volim) pa ga je i Mercedes kopirao.
Vise volim ranije Mercedesove enterijere sa brdo dugmica,kao u avionu,nego jedan ekran i dzojstik :(
Mnogo je lepse sa dugmicima (i jednostavnije) nego kad ti treba klimatizacija sedista da ulazis u menu pa biras opciju sediste,pa grejanje,pa levo sediste,pa desno itd.
Tu su Audi i Mercedes napravili bolje resenje sa precicama.
Mada i tako ne volim taj sistem.
Audijev MMI je najprihvatljiviji (najintuitivniji,najprostiji).
Mercedes zatim,a BMW najkomplikovaniji.
Tek na najnovijim BMW-ima su uprostili sistem rada.
@Gagiba
Smaras i ti i tvoje price o Bmw-u!Bmw nije los naravno,ali ga toliko podizes da nije moguce...Najvise od trojke volim Audi,ali cu uvek govoriti da MERCEDES POSTAVLJA STANDARDE,i uvek cu govoriti da je Mercedes tata za Bmw...
@dusan
Nisi jedini :)))
To je opste poznato.
Samo sa jednom ispravkom,ne BMW-u,nego svima :)))
@Carobnjak
Da. Samo sto ne znam ni jednog koji zivi u iluzijama da je Fiat ili Alfa ili bilo koji drugi auto najbolji na svetu.
Obicno je to Mercedes,pa na drugom mestu BMW i na trecem Audi i tu je kraj :)))
@dusan
@PITBULL
ja nikada tako nesto NISAM izjavio i ovi vasi komentari su dokaz da me apsolutno ne kapirate...:(((
P.S. culi ste vi za Ferrari i Lamborghiini?!?
@dusan
u mnogo toga je Fiat bio prvi ali ne bih da se ponavljam...
@Carobnjak
Ferrari i Lamborghini su supersportska kola.
Lamborghini je najbolji od sportskih.
Ali od serijskih je Mercedes.
@Carobnjak
Poredis babe i zabe.
Ne mozes porediti serijska i supersportska kola malih serija i visokih cena.
Daj mi jedan Ferrari za 20 000.?
Nema.
Za 50 000.?
Nema.
Za 100 000? Nema.
Lose ti je poredjenje.
Pritom,to nisu automobili za svaki dan,a ni za normalnu upotrebu.
Kako ces ti Lamborghinijem da se popnes na ivicnjak ili da putujes na more ili planinu?
Daj,nemoj sad da me razocaravas :)))
@PITBULL
tako je brate! Samo Italijan zna da napravi vrhunski automobil, ostali mogu samo da uce, a i to je nesto...:)))
Za mene to nije iluzija nego REALNOST!
Fiat niko nije pominjao, da ne zaboravimo da je Ferrari u njegovom vlasnistvu pa je ipak u igri...
A eto i ja sam nekako deo toga i taj adrenalin je za sada meni dovoljan ( posveceno Mangeu, mom drugu!)...:)))
P.S. To su vanserijska,supersportska kola.
Mozda su sad i postala serijska u procesu proizvodnje,ali realno to nisu "normalna" kola.
Vec superportska za zabavu,adrenalin,uzivanje.
Ali pored takvog auta moras da imas auto koji vozis svaki dan,tj neki "pravi" auto.
Koji mozes svakodnevno da vozis,u koji mozes da spakujes kofere,da ides sa decom na putovanje,do grada,bilo gde...
@PITBULL
ne poredim "babe i zabe" ! To ti je moj odgovor za tvuju provokaciju:
"Samo sto ne znam ni jednog koji zivi u iluzijama da je Fiat ili Alfa ili bilo koji drugi auto najbolji na svetu." pod 18:52!
E sad smo kvit! A ako treba jos...:)))
@Carobnjak
Pa Fiat je serijski auto,sto se nije izborio kvalitetom,spektrom modela da bude najbolji?!
Sto se nije izborio Reno,Alfa ili neko drugi?
Nego Mercedes.
Neko kaze BMW a neko Audi,ali tu se lista zavrsava :)))
@Carobnjak
Evo ti jedne izreke.
"Od Italijana nikad vojnik i auto"
Naravno misli se na obicna kola :)))
@PITBULL
Fiat je na nivou ostalih "obicnih" marki!
Ajde razmisli malo , da je on sve ove godine bio toliko los kao sto neki ovde smatraju, da li bi uspeo da opstane u sve opasnijoj konkurenciji, krizi?
Pa naravno da ne bi! Logicno...
A da nisu Nemci smislili tu izreku?
Da, od Italijana nikad auto...Kad, pojavi se Ferrari i svi padose u nesvest...
@Carobnjak
Rekao sam da se odnosi na obicna kola i to prvenstveno na Fiat.
Jer je mekan i nekvalitetan.
Takvu "titulu" nosi Fiat,nisam je ja izmislio.
Tvoj prvi red potvrdjuje moj stav,a to je da su najbolja kola iz Nemacke trojke: Mercedes,Audi,BMW...
@PITBULL
a sta ti znaci da je Fiat "mekan" ?!? Ovo prvi put cujem!
A sta ti znaci " najbolja kola"?!? Po cemu?
@carobnjak
Pa mekan,mnogo oseca rupe i brzo se "rastrese".
A najbolja kola: po svemu!
@Carobnjak
Da ti nacrtam.
Najbolja kola po : dizajnu,pedigreu,kvalitetu,tehnologiji,bezbednosnim sistemima,udobnosti,performansama itd itd.
@PITBULL
naprotiv, Fiat bas ima tvrdo ogibljenje a za Punto Classic su bas napisali da ima odlicno ogibljenje za nase rupcage...
Francuzi su mekani...
Najbolja u svemu? U performansama-ne, u dizajnu-ne, u osecaju u voznji-ne, u udobnosti-ne!
Pomozi mi jos...
Jedino u cemu su najbolji je kvalitet izrade, i u tome sto drze cenu... a naravno po paprenim cenama su ubedljivo prvi!
@Carobnjak
Nova E klasa ima koef, otpora vazduhu 0.25 odnosno 0.24 kupe.
To je vrhunska tehnologija koju nema niko!
Ni Ferrari,ni Lambo,Porsche itd.
Jedna limuzina je objasnila svima :)
@Carobnjak 19:53
Ne slazes se?!
Dobro,ajmo ovako.
Koji je najbolji automobil na svetu Srpski receno,odnosno brend?!
PITBULL
Mada "mečka" nije nešto čemu stremim, da znaš da mi odavno nije jasno kako su napravili tako nizak koeficijent otpora, a njihov dizel od 204 ks kod mene izaziva samo divljenje.
@PITBULL
samo E 220 CDI Blue Efficiency, ostale imaju 0.28!
FERRARI!
@Carobnjak
De si to izvukao da samo 220 cdi ima taj koef?
Kako ce jedan normalan covek sebi da priusti Ferrari?!
Ajde idemo dalje. I da ga priusti,kako ce decu da vozi u njemu? Kako ce na odmor,posao sa njim?
Sta da stavi u gepek?
Kako porodica da se smesti u Ferrari?
Ledja ti otpadnu nakon sat vremena voznje.
Uzmes npr A8 i vozis se ko gospodin :)
@Moron
Taj rezultat je za samo jednu stvar,a to je kapa dole!
Pa Ferrari nema takav koef. otpora vazduhu :)))
Ne Ferrari,NIKO!
Niko!
Ni Lambo,ni Porshe,ni Corveta,BMW,Audi...
Niko!
specijalno za @dusan
"Samo BMW je industrija, sve su ostalo radionice!"
@PITBULL
Sredili su i Bavarci sad I-drive. Ubacili su precage, intuitivniji je i to. Naucili skolu... :)
@Gagiba
Znam,napisao sam ja to gore,nisi procitao.
Vec kazem za prvu generaciju I-drivea da je uzasno komplikovana. Tj glupa :)
Al opametili su se :)
@PITBULL
Procitao sam naravno, nego potvrdjujem to sto si napisao uz opasku da su naucili i to ni manje ni vise nego od ljutog konkurenta Audija! :)
@PITBULL
evo ti link, podaci su u tabeli:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficients
Konsultuj najpametnijeg coveka na svetu-Mangea, da li je to istina jer je njegovo misljenje najvaznije i najtacnije, a od mene je vec dobio priznanje tj. adekvatnu nagradu za svoje "vrhunske sposobnosti"! :)))
@Carobnjak
Hvala.
Pretpostavljam da jace verzije imaju veci otpor zbog sirine pneumatika.
Ali moras priznati da je rezultat za "kapa dole" :)))
Kupe ima 0.24 ,jos jedan samar konkurenciji :)))
@Gagiba
Samo totalni neznanci o automobilima tvrde da je Bmw najbolji!!!!!!!!!Mada ne zelim da ti utuvim u glavu da nije...Mercedes nastao 1881,prvi automobil izasao 1903-04,Bmw nastao 1916(cak 8 godina kasnije i od Audija),a prvi automobil iz Bmw-a izasao 1925-26,tako nesto...Ehh,dok su ovi vec uveliko radili,Bmw nije postojao...Molim te,ukucaj na Google Mercedes E coupe cabrio,ili Mercedes CL63 AMG,iliiii Audi A8 new,audi RS5...Molim te,ukucaj i uzivaj ;))) Zelim ti lepo parenje ociju :)
@PITBULL
ako je taj podatak istinit, svaka im cast...Medjutim to se kosi sa njegovim izgledom jer deluje kao "pola cigle", bez uvrede...:)))
Za Coupe pise 0.28!
@dusan
Hahaha :) Bravo!
Potpuno delim tvoje misljenje.
A sto se BMW-a tice,favoriti su mi X6 i X5.
@Carobnjak
To nije tacno.
Ukucaj E class cuope drag. coef. pa ces videti.
Ili idi na Meckin sajt.
P.S. I druge E klase su "Blue eficiency" s toga ne verujem da im je drag 0.28.
Mozda 0.26.
Al znam sigurno za coupe da je manji nego kod limuzine.
Tj imas,samo ukucaj najaerodinamicniji serijski auto na svetu i videces :)
"Medjutim to se kosi sa njegovim izgledom jer deluje kao "pola cigle", bez uvrede...:)))"
To prvi put cujem,svi d*kaju na coupe :)))
@PITBULL
to za ciglu se odnosi na limuzinu, ne znam da li je "kockastija" napred ili pozadi, tj.zasecena, kao Lada...:)))
Coupe je bolji...
Ne znam za te brojke, jer je u toj tabeli malo nejasno navedeno, tj. ima 3 brojke: 0.24, 0.25 i 0.28...
@Carobnjak
Znam,koliko i mene Fiat :)))
Tj,verovatno tebe vise zanima E klasa nego mene Fiat ali nema veze.
Samo sam hteo da ti kazem da E coupe ima 0.24.
Posto ja kao expert za Mercedes to najbolje znam :)))
@Carobnjak
Simpatije su obostrane (prema brendovima) :)))
Ali vazno da se slazemo ko je tata u "egzotici",a to je Lambo! :)))
@PITBULL
ali meni to uopste ne smeta, jer ja znam pravu istinu...:)))
A Lambo, sta reci a ne zaplakati...
"A Lambo, sta reci a ne zaplakati..."
Autor carobnjak 22 Sep 2010, 22:33
Eeeeee,da mi je jedan :))))
Bio bi zadovoljan i sa ficom za svaki dan (starom) :)))
Bas,sta reci a ne zaplakati,kad ga nemo's kupiti :)))
Gagiba, objasni ljudima ko je industrija :-).
Audi je osakaćeni premijum.
Samo su Mercedes-Benz i BMW pravi premijumi. Ne može auto s prednjom vučom i prepakovanom VW tehnikom da bude čistokrvni premijum. Baš zbog prednje vuče i uzimanja svega i svačega Audi mlati strašan profit jer im je proizvodnja mnogo jeftinija od BMW-a i Daimlera.
Dalje, Daimler je najveći proizvođač kamiona, a BMW je od 2006. broj 1 u svetu premijum automobila. Neki to ne mogu da ukapiraju. Ali to je njihov problem.
Koliko je Dailmer drmula kriza najbolje svedoči gubitak od 1,5 milijarde € u 2009. BMW i Audi su imali profit.
Mogu do sutra kucati, ali dosta.
@Boris
Pogledaj ti vrijednost marki,pa onda vidi koga drma kriza a koga ne.To je bilo prosle godine a evo ti adresa da vidis sta je ove godine..
http://www.autosport.hr/auto-vijesti/novosti/3285-hyundai-najbri-rast-vrijednosti-marke-
ps.Prema tome tvojih zadnjih par recenica u vodu pada..;)