
Kompanija “Dženeral motors” (GM) odložila je “za nekoliko sedmica” prodaju električnog vozila “ševrolet volt”, tako da će prvi električni automobil tog, najvećeg američkog proizvođača vozila, biti lansiran u decembru, a ne u novembru, kako je bilo najavljeno.
Portparol GM Rendi Foks izjavio je da kompanija želi da se uveri da je “sve u redu” pre no što lansira vozilo na tržište. Ranije je bilo saopšteno da proizvodnja “volta” počinje u novembru i da će istog meseca on biti spreman za prodaju u Kaliforniji, Njujorku i Vašingtonu, prenele su agencije.
GM je zajedno sa dve energetske kompanije obećao da će instalirati ukupno 5.300 stanica za dopunu baterija električnog vozila u kućama i u poslovnim centrima u Mičigenu. “Volt” će se naći u prodaji u Mičigenu naredne godine.
Dopuna baterija može da se obavi za oko četiri sata na mreži napona 240 volti.
GM je saopštio da “volt” može da pređe od 25 do 50 milja (od 40 do 80 kilometara) na baterije, pre nego što se uključi mali benzinski motor kojim se obezebeđuje eleketrična energija za pokretanje vozila. Energetske kompanije će sa 2.500 dolara finansirati instalacije za punjenje baterija. Sredinom jula GM je najavio da nudi osam godina garancije za baterije “ševrolet volta”, koje će se pojaviti na tržištu do kraja ove godine i sa kojima bi vozilo trebalo da može da pređe 100.000 milja (160.000 kilometara).

Baterija je najskuplji pojedinačani deo električnog vozila sa napajanjem struje preko utičnice. Cena “volta”, kako se očekuje, biće do 40.000 dolara, ali se računa na vladine povlastice, koje bi mogle da obezbede nešto nižu cenu.
GM se nada da će benzinski motor, koji je ugrađen u “volt”, pružiti dovoljno garancije vlasnicima električnih kola, koji se zbog straha od ograničenog kretanja vozila na baterije teško odlučuju za njihovu kupovinu.
Preuzeto sa : Novosti.rs
Foto : ChevroletZasto ga uporno zovu elektricni automobil, kada je klasican hibrid u pitanju?!
@lok
Verovatno zato sto za pogon sluzi samo elektro-motor dok benzinski samo dopunjuje baterije.
Volt je hibridno vozilo, jer koristi dva izvora energije, kao i Prius i Insight...
Nije elektricni automobil kao
Tesla roadster, Nisan leaf.. koji su elektricni automobili jer za pogon koriste iskljucivo elektricnu energiju.
E sad sto ga ameri predstavljaju kao "electric car", verovatno zbog marketinga.
...Chevrolet Volt po svojoj koncepciji spada u redne plug-in hibride, i karakterističan je po tome, što se za razliku od aktuelnih hibridnih automobila, pogon uvek ostvaruje isključivo pomoću elektromotora snage 111 kW.
Prvih 64 km Chevrolet Volt se kreće pomoću elektromotora koji se napaja iz baterija, prethodno napunjenih priključivanjem na električnu mrežu, pomoću odgovarajućeg kabla koji se dobija uz automobil. Nakon 64 km, četvorocilindarski benzinski motor SUS, snage 53 kW pogoni generator, koji stvara električnu energiju, koja se primarno koristi za pokretanje elektromotora, a njen višak se koristi za dopunjavanje baterija.
Prednost modela Volt, se ogleda u tome što nisu potrebne stanice za dopunjavanje baterija...
Jedine prave hibride koje priznajem su ovi:
http://www.nsseme.com/products/?opt=corn&cat=products
A posle nekoliko godina, kada mu baterije oslabe, šta onda? Kod nas automobili traju i 20+ godina, a ovaj je izgleda (s namerom) osmišljen za potrošačko društvo. Dakle posle 7-8 godina na otpad, koliko to zagađuje planetu? A koliko tek zagađuju te baterije (počev od ekspolatacije rude za iste i njihove izrade, ali i šta se s njima radi nakon što se potroše - da li se recikliraju?)?
I dalje mislim da je u vodoničnim ćelijama budućnost - nepredušni izvor eneregije (vodonik je najčešći element u vasioni), a sagorevanjem dobijamo H20, tj. vodu... Ima doduše još tehničkih sitnica da se reši, ali biće, biće... Elektro hibridi su samo usputna stanica...