home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
chevrolet volt 1

Kompanija “Dženeral motors” (GM) odložila je “za nekoliko sedmica” prodaju električnog vozila “ševrolet volt”, tako da će prvi električni automobil tog, najvećeg američkog proizvođača vozila, biti lansiran u decembru, a ne u novembru, kako je bilo najavljeno.

Portparol GM Rendi Foks izjavio je da kompanija želi da se uveri da je “sve u redu” pre no što lansira vozilo na tržište. Ranije je bilo saopšteno da proizvodnja “volta” počinje u novembru i da će istog meseca on biti spreman za prodaju u Kaliforniji, Njujorku i Vašingtonu, prenele su agencije.

GM je zajedno sa dve energetske kompanije obećao da će instalirati ukupno 5.300 stanica za dopunu baterija električnog vozila u kućama i u poslovnim centrima u Mičigenu. “Volt” će se naći u prodaji u Mičigenu naredne godine.

Dopuna baterija može da se obavi za oko četiri sata na mreži napona 240 volti.

GM je saopštio da “volt” može da pređe od 25 do 50 milja (od 40 do 80 kilometara) na baterije, pre nego što se uključi mali benzinski motor kojim se obezebeđuje eleketrična energija za pokretanje vozila. Energetske kompanije će sa 2.500 dolara finansirati instalacije za punjenje baterija. Sredinom jula GM je najavio da nudi osam godina garancije za baterije “ševrolet volta”, koje će se pojaviti na tržištu do kraja ove godine i sa kojima bi vozilo trebalo da može da pređe 100.000 milja (160.000 kilometara).

chevrolet volt 11

Baterija je najskuplji pojedinačani deo električnog vozila sa napajanjem struje preko utičnice. Cena “volta”, kako se očekuje, biće do 40.000 dolara, ali se računa na vladine povlastice, koje bi mogle da obezbede nešto nižu cenu.    

GM se nada da će benzinski motor, koji je ugrađen u “volt”, pružiti dovoljno garancije vlasnicima električnih kola, koji se zbog straha od ograničenog kretanja vozila na baterije teško odlučuju za njihovu kupovinu.

Preuzeto sa : Novosti.rs

Foto : Chevrolet


čitanja : 1096



Komentari

Zasto ga uporno zovu elektricni automobil, kada je klasican hibrid u pitanju?!

Autor lok 02 Nov 2010, 18:17

Meni se svidja kako ovaj auto izgleda, lepsi je od ampere.

Autor Damko 02 Nov 2010, 18:19

@lok

Verovatno zato sto za pogon sluzi samo elektro-motor dok benzinski samo dopunjuje baterije.

Autor milan 02 Nov 2010, 19:50

Volt je hibridno vozilo, jer koristi dva izvora energije, kao i Prius i Insight...
Nije elektricni automobil kao
Tesla roadster, Nisan leaf.. koji su elektricni automobili jer za pogon koriste iskljucivo elektricnu energiju.

E sad sto ga ameri predstavljaju kao "electric car", verovatno zbog marketinga.

Autor lok 02 Nov 2010, 19:59

...Chevrolet Volt po svojoj koncepciji spada u redne plug-in hibride, i karakterističan je po tome, što se za razliku od aktuelnih hibridnih automobila, pogon uvek ostvaruje isključivo pomoću elektromotora snage 111 kW.
Prvih 64 km Chevrolet Volt se kreće pomoću elektromotora koji se napaja iz baterija, prethodno napunjenih priključivanjem na električnu mrežu, pomoću odgovarajućeg kabla koji se dobija uz automobil. Nakon 64 km, četvorocilindarski benzinski motor SUS, snage 53 kW pogoni generator, koji stvara električnu energiju, koja se primarno koristi za pokretanje elektromotora, a njen višak se koristi za dopunjavanje baterija.
Prednost modela Volt, se ogleda u tome što nisu potrebne stanice za dopunjavanje baterija...

Autor Predrag 02 Nov 2010, 20:12

Jedine prave hibride koje priznajem su ovi:
http://www.nsseme.com/products/?opt=corn&cat=products

Autor Panchev9 02 Nov 2010, 20:16

A posle nekoliko godina, kada mu baterije oslabe, šta onda? Kod nas automobili traju i 20+ godina, a ovaj je izgleda (s namerom) osmišljen za potrošačko društvo. Dakle posle 7-8 godina na otpad, koliko to zagađuje planetu? A koliko tek zagađuju te baterije (počev od ekspolatacije rude za iste i njihove izrade, ali i šta se s njima radi nakon što se potroše - da li se recikliraju?)?

I dalje mislim da je u vodoničnim ćelijama budućnost - nepredušni izvor eneregije (vodonik je najčešći element u vasioni), a sagorevanjem dobijamo H20, tj. vodu... Ima doduše još tehničkih sitnica da se reši, ali biće, biće... Elektro hibridi su samo usputna stanica...

Autor Miki 02 Nov 2010, 21:09

@Miki

U pravu si.

Autor MILAN 02 Nov 2010, 22:40

@ Miki
To sto pricas stoji, ali to je nova tehnologija tek treba vremena da zazivi i dalje se razvija. Valjda ce i te baterije imati mnogo duzi vek trajanja, a potom se opet koristiti u proizvodnji.
To je sve, vreme ce pokazati.

Autor Dejan 02 Nov 2010, 23:13

@Dejan

Honda vec ima serijski model sa pogonom na H2.

Autor milan 03 Nov 2010, 12:44