home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Uprava kompanije „Fijat” i italijanska najveća sindikalna konfederacija CGIL razmenili su teške reči u nastavku pojačane tenzije uoči važnog glasanja zaposlenih u petak o novim pravilima rada, koje bi trebalo da odredi sudbinu istorijske „Mirafjori” fabrike u Torinu.

Najnoviji dogovor je drugi sporazum o budućnosti „Fijatovog” pogona „Mirafjori” koji je ranije postignut sa umerenim sindikatima, a kojim se, između ostalog, omogaćava povećanje broja smena u fabrici, smanjuju beneficije i ograničava pravo na štrajk.

Izvršni dirketor „Fijata” Serđo Markione smatra da bi takav dogovor trebalo da doprinese povećanju produktivnosti i efikasnosti u italijanskim fabrikama, kako bi se krenulo sa primenom „Fiajtovog” plana investicija od oko 20 miliajrdi evra u Italiji u narednih pet godina.

Ali, levičarski sindikat CGIL i njegova filijala metalskih radnika Fiom, oštro se protive tim aranžmanima tvrdeći da se time krše prava radnika i insistiraju na potpisivanju kolektivnog ugovora u radu, prenele su agencije.

Italijanski auto-gigant do sada je obezbedio saglasnost četiri od pet sindikata o uvođenju fleksibilnijeg radnog vremena u pogonu „Mirafjori”. Sindikalni lideri Fiom-a, najvećeg italijanskog sindikata metalskih radnika i levog krila konfederacije CGIL, međutim, su zapretili štrajkom 28. janaura, u znak protesta zbog nametanja sporazuma o povećanju produktivnosti u fabrici „Mirafjori”, sa 5.800 radnika.

Markione očekuje da će dobiti poverenja radnika da nastavi sa sprovođenjem programa promena u „Fijatovom” sistemu proizvodnje automobila, najavljujući nova ulaganja i moguće povezivanje sa drugim kompanijama.

Šef „Fijata” je utorak u intervjuu „Fajnanšl tajmsu” otvorio mogućnost širenja proizvodnje kamiona i integraciju „Iveka” sa kompanijama MAN i „Skanija”, u kojima nemački „Folksvagen” drži većinski paket akcija.

Ukoliko radnici u pogonu „Mirafjori” podrže program uprave kompanije, Markione je obećao da će u taj pogon uložiti jednu milijardu evra i proizvodnju kompaktnog sportsko-terenskog vozila.

Italijanska auto-industrija, u kojoj je „Fijat” nesporni lider, učestvuje s oko 11,4 odsto u ukupnoj privredi zemlje koja je suočena sa najvećom recesijom od Drugog svetskog rata. Uprava jedne od najvećih evropskih auto-kuća već mesecima bezuspešno pregovara o tome kako da se konačno reši sudbina fabrika „Pomiljano” i „Mirafjori”. „Fijatova” je strategija da se u periodu 2010-2014 obezbedi veća proizvodnja robnih marki „Fijat”, „Lanča” i „Alfa romeo”, nakon što je gigantska kompanija od Nove godine podeljana na dve celine - fabriku za izradu automobila i „Fijat indastrijel”, koji će se baviti proizvodnjom traktora, kamiona i poljoprivrednih mašina.

„Fijat” planira da u fabrici „Mirafjori” izrađuje putnička i sportsko-terenska vozila robne marke „Džip” i „Alfa Romeo”, gde će se na tom projektu formirati zajedničko preduzeće sa američkim „Krajslerom”.

„Fijat” kontroliše treću po veličini američku kompaniju, „Krajsler”, sa 25 odsto udela u vlasništvu. U fabrici „Mirafjori” minule godine proizvedeno je 178.000 vozila, a plan je da se proizvodnja znatnije poveća u 2012.

Novi modeli biće spremni za treće tromesečje 2012. godine. Italijanska grupa „Fijat” ispuniće predviđanja za 2010. godinu i ostvariti čist profit od oko 400 miliona evra na prihod koji će premašiti 55 milijardi evra, procenio je uoči Nove godine Markione.   

Autor : Tanjug.rs

Foto : Fiat


čitanja : 760



Komentari